Любарський, Борис Григорович2015-09-032015-09-032015Любарський Б. Г. Раціональні швидкісні режими руху приміського електропоїзду з асинхронними тяговими двигунами / Б. Г. Любарський // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Математичне моделювання в техніці та технологіях. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 18 (1127). – С. 86-92.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16518На поточний момент при розробці та експлуатації нових типів електропоїздів виникає питання щодо визначення їх раціональних швидкісних режимів руху. В роботі розглядається методика, що дозволяє визначити раціональну максимальну швидкість руху електропоїзду на підставі комплексного критерію ефективності. Зазначається, що для розглянутого в роботі приміського електропоїзду з тяговим електроприводом на основі асинхронного тягового двигуна збільшення максимальної швидкості руху приводить не тільки до збільшення середньої швидкості руху електропоїзда, але і до зменшення витрати енергії на 3,75%, що обумовлене роботою приводу в режимах з великим значенням ККД.Nowadays the developing and operating of new types of electric trains lead to the problem of determining their rational speeds. We consider a methodology of determining the most rational speed for electric trains based on complex criteria. It is noted that for a suburban electric train with the traction electric drive based on an induction traction motor considered in the paper increasing the maximum speed results not only in increasing the average speed of the train, but also in reducing the energy consumption by 3.75%, which is due to the drive operating in the modes with a high efficiency value.ukмаксимальна швидкість рухукомплексний критерій ефективностітяговий електроприводпринцип максимуму Понтрягінаtrainasynchronous electric tractionmaximum speedРаціональні швидкісні режими руху приміського електропоїзду з асинхронними тяговими двигунамиRational speeds of movement of suburban electric trains with asynchronous traction motorsArticle