Білецький, Володимир СтефановичОнкович, Ганна Володимирівна2023-08-212023-08-212023Білецький В. С. Професійно орієнтована медіаосвіта для студентів спеціальності "Збагачення корисних копалин" / Білецький Володимир Стефанович, Онкович Ганна Володимирівна // Донецький вісник Наукового товариства ім. Шевченка. До 150-річчя Наукового товариства імені Шевченка в Україні. Сер. : Історія. Філософія. Медіаосвіта. Переклади. – Харків ; Запоріжжя : [б. в.], 2023. – Т. 51. – С. 118-130.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68245Сучасний навчальний процес в царині інженерії, зокрема, в галузі гірництва, збагачення корисних копалин, де нещодавно було задіяно до 30% активного працездатного населення України, суттєво базується на використанні інтернету. Актуальність викладання в он-лайн режимі у останні 2-3 роки суттєво детермінована спершу ковідом, потім – умовами війни, яку Росія веде проти України. Тому медіаграмотність стала ключовою ознакою фаховості сучасного спеціаліста. Її набуття спонукає до розвитку медіаосвітніх технологій. Вітчизняними і закордонними дослідниками-практиками було розглянуто різні аспекти використання засобів масової інформації та їхніх продуктів у навчальному процесі. В університетах з’являються спецкурси з медіаосвіти, що свідчить як про екстенсивний так і інтенсивний розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачується новітніми технологіями, термінами, поняттями і водночас проникає в найновіші царини знань. У нашому дослідженні пропонується програма нового спецкурсу «Професійно орієнтована медіаосвіта для спеціалістів підгалузі «ЗБАГАЧЕННЯ КОРИСНИХ КОПАЛИН» (05.15.08) і даються деякі рекомендації щодо його впровадження у систему вищої освіти. Для українського фахового середовища такий спецкурс з використанням ІТ-технологій має підвищену актуальність ще й тому, що з трьох науково-освітніх шкіл за спеціальністю 05.15.08 – донецької, дніпровської та криворізької, історія яких нараховує 70-100 років, станом на 2022 рік функціонує тільки остання. Водночас промисловий сектор налічує декілька десятків збагачувальних фабрик, можливості підготовки кадрів інженерної ліфікації для яких обмежена. При цьому слід вітати спроби заснувати нові і недержавні університети гірничо-металургійного спряму вання (приклад – Технічний університет "Метінвест політехніка", Запоріжжя).ukгірнича інженеріязбагачення корисних копалинмедіакультурамедіадидактикамедіадидактика вищої школимедіаосвітні технологіїпрофесійно орієнтована медіаосвітаспецкурсмедіакомпетентністьрозвиток фахової компетеностіПрофесійно орієнтована медіаосвіта для студентів спеціальності "Збагачення корисних копалин"Articlehttps://orcid.org/0000-0003-2936-9680https://orcid.org/0000-0001-9493-9104