Перерва, Олександр ПетровичМехович, Сергій АнатолійовичКобєлєва, Тетяна ОлександрівнаСавченко, Ольга ІгорівнаКрамськой, Дмитро Юрійович2024-10-082024Моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами для формування конкурентних переваг підприємства / Перерва Олександр Петрович, Мехович Сергій Анатолійович, Кобєлєва Тетяна Олександрівна [та ін.] // Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2024. – № 5 (195). – С. 99-110.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82154У статті розглядається процес моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами на промислових підприємствах з метою формування конкурентних переваг. Аналізуються ключові аспекти системного підходу до стратегічних змін, включаючи аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, встановлення цілей, розробку моделей економічної ефективності та постійний моніторинг результатів. Особлива увага приділяється використанню фінансових і нефінансових показників для комплексної оцінки ефективності змін. Обґрунтовано, що моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення довгострокового успіху та формування стійких конкурентних переваг промислових підприємств. Доведено, що моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення та збереження конкурентних переваг підприємства. Використання фінансових та нефінансових показників дозволяє об'єктивно оцінити ефективність впроваджуваних змін та приймати обґрунтовані рішення. Успішне впровадження стратегічних змін сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства, задоволеності клієнтів та загальній конкурентоспроможності на ринку. Висновки статті містять рекомендації щодо розробки та впровадження системних підходів до управління стратегічними змінами, використання інноваційних технологій, врахування комплексних показників ефективності та підтримки гнучкості й адаптивності підприємств.The article discusses the process of modeling the economic efficiency of management of strategic changes at industrial enterprises in order to form competitive advantages. The key aspects of the system approach to strategic change are analyzed, including the analysis of the internal and external environment, goal setting, development of models of economic efficiency and continuous monitoring of results. Particular attention is paid to the use of financial and non-financial indicators for comprehensive evaluation of the effectiveness of changes. It is substantiated that modeling the economic efficiency of management of strategic changes is an important tool for achieving long-term success and formation of sustainable competitive advantages of industrial enterprises. It is proved that modeling the economic efficiency of the process of managing strategic changes is an important tool for achieving and maintaining the competitive advantages of enterprise. The use of financial and non financial indicators allows you to objectively assess the effectiveness of the implemented changes and make informed decisions. Successful implementation of strategic changes contributes to improving the efficiency of the enterprise, customer satisfaction and overall competitiveness in the Market. The conclusions of the article contain recommendations for the development and implementation of systematic approaches to the management of strategic changes, the use of innovative technologies, taking into account complex performance indicators and maintaining the flexibility and adaptability of enterprises.ukстратегічні змінимоделюванняекономічна ефективністьконкурентні перевагиінноваціїфакториконкурентоспроможністьstrategic changesmodelingeconomic efficiencycompetitive advantagesinnovationsfactorscompetitivenessМоделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами для формування конкурентних переваг підприємстваModeling the economic efficiency of the process of managing strategic changes for the formation of competitive advantages of the enterpriseArticlehttps://doi.org/10.20998/2313-8890.2024.05.07