Грень, Лариса МиколаївнаПанфілов, Юрій Іванович2023-08-042023-08-042023Грень Л. М. Ділове спілкування як невід'ємна складова управлінської діяльності керівника соціального закладу / Л. М. Грень, Ю. І. Панфілов // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 1. – С. 42-46.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67761Стаття присвячена розкриттю роді ділового спілкування в управлінській діяльності керівника соціального закладу; визначено ділове спілкування як специфічну форму активності учасників управлінського процесу; розкрито предмет, мету, функції та принципи ділового спілкування; доведено, що спілкування в управлінні є важливим інструментом виконання основних управлінських функцій: організації, мотивації, планування і контролю; розкрито основний зміст та головні обов'язки управлінської діяльності керівника соціального закладу, а також правила, яких він повинен дотримуватись у спілкуванні з підлеглими. На прикладі проведеного авторами статті семінару (щорічна школа-семінар "Сучасні педагогічні технології в освіті", що проходить Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут") було доведено дієвість запропонованих методик для визначення комунікативної компетентності керівника соціального закладу; запропоновано тренувальні вправи з набуття знань та формування умінь ділового спілкування, які доводять, що ефективному діловому спілкуванню можна і треба вчитись задля успішної професійної управлінської діяльності.The article is devoted to the disclosure of the type of business communication in the managerial activity of the head of a social institution; business communication is defined as a specific form of activity of participants in the management process; the subject, purpose, functions and principles of business communication are disclosed; it has been proven that communication in management is an important tool for performing the main management functions: organization, motivation, planning and control; the main content and main responsibilities of the manager of a social institution are revealed, as well as the rules he must follow in communicating with subordinates. Using the example of a seminar conducted by the authors of the article (the annual school-seminar "Modern Pedagogical Technologies in Education", held at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"), the effectiveness of the proposed methods for determining the communicative competence of the head of a social institution was proven; training exercises for acquiring knowledge and building business communication skills are offered, which prove that effective business communication can and should be learned for successful professional management activities.ukфункціїпринципикомунікаціяпедагогічні технологіїfunctionsprinciplescommunicationpedagogical technologiesДілове спілкування як невід'ємна складова управлінської діяльності керівника соціального закладуBusiness communication аs an integral component of the management activity of the head of a social institutionArticledoi.org/10.20998/2227-6890.2023.1.08https://orcid.org/0000-0003-4466-6018https://orcid.org/0000-0002-5288-3904