Кафедра "Технічна кріофізика"

Постійне посилання зібрання

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/krio

Кафедра "Технічна кріофізика" була організована 31 серпня 1977 року професором Анатолієм Григоровичем Подольським, відомим вченим в галузі фізики низьких температур. Підготовка студентів по кріогенній техніці почалася ще у 1973 році.

Підготовка студентів проходить на кафедрі та у філіалі при Фізико-технічному інституті низьких температур НАН України та Інституті кріобіології та кріомедицини НАН України.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 77
  • Документ
    Дослідження теплоізоляційних властивостей термовкладиша кубічного транспортного контейнера для вина
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Руденко, М. З.; Юшко, Сергій Вікторович; Борщ, О. Е.; Городнича, А. В.
  • Документ
    Development of a technology for manufacturing a heat-shielding structure on nitrogen cryocontainers, excluding heat transfer through gas
    (2022) Zhun, H. H.; Starikov, V. V.; Koverya, V. P.
    One of the important stages in the creation of the scientific and technical foundations for the calculation, de-sign and manufacturing technology of the lowest heat-conductivity thermal protection from screen-vacuum thermal insulation (SVTI) is the development of a process for achieving the optimal vacuum Р₀ ≤ 10⁻³ Pa in the SVTI layers, since at this pressure, thermal conductivity (λeff) through the SVTI is carried out only due to the radiant (λrad) and contact-conductive (λk.k) components. It is proposed to obtain such a pressure in thermal insulation by using cushioning material in it, which was previously degassed in a separate vacuum chamber at 370–380 K for 12 h in order to remove water molecules from its structure and then replace them with nitrogen molecules. These molecules have 3–4 times less heat of adsorption; therefore they are pumped out faster. As a result, it becomes possible to accelerate (by ~ 20 h) to achieve optimal vacuum in thermal insulation, as well as 11% lower effective thermal conductivity [equal to (14.1–14.3)∙10⁻⁵ W/(m∙K)]. The analysis carried out (according to the developed methodology) showed that the achieved optimal effective thermal conductivity of thermal insulation in a cryocontainers is determined by 33% of radiant thermal conductivity [4.7∙10⁻⁵ W/(m∙K)] and 67% of the contact-conductive component [9.4∙10⁻⁵ W/(m∙K)].
  • Документ
    Development of technology for forming vacuum-arc TiN coatings using additional impulse action
    (Institute for Single Crystals, 2022) Pinchuk, N. V.; Starikov, V. V.; Kniazieva, H. O.; Surovytskyi, S. V.; Konotopska, N. V.
    The effect of supplying a constant and high-voltage pulse with duration of 10 μs on the formation of predominantly oriented crystallites and the stress-strain state of vacuum-arc TiN coatings at two pressures of a nitrogen atmosphere is analyzed. It is shown that the deposition of the coatings under conditions of high voltage cascading effect leads to the growth of crystallites with the texture axis [110]. and to a change in the stress-strain state (reduction of deformation in the group of crystallites with the axis [111]). The obtained results are explained by an increase in the mobility of atoms and ordering processes in the region of the displacement cascades formed under the action of bombarding high-energy ions accelerated in the field of high-wave pulse potential. Computer simulations of the main processes observed during deposition were performed.
  • Документ
    Формування критичного мислення у майбутніх офіцерів інтерактивними методами дистанційного навчання як педагогічна проблема
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кухаренко, Володимир Миколайович; Гончарук, С. С.
    В роботі пропонується для формування критичного мислення у майбутніх офіцерів використовувати інтерактивні методи діалог, ситуативне навчання та наставництво. Ці методи можуть бути реалізовані у дистанційному навчанні та забепечують результативність.
  • Документ
    Організація діагностики рівня сформованості професійної компетентності майбутніх офіцерів засобами ІКТ у ВВНЗ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кухаренко, Володимир Миколайович; Лозко, Андрій Андрійович
    Навчання на основі компетентностей – це перехід до гнучкої структури, яка дозволяє курсантам просуватися у навчанні після демонстрації майстерності, що часто відбувається у їхньому власному темпі з використанням технологій дистанційного навчання. Основною перевагою цього підходу є постійна діагностика з боку викладача та самооцінювання курсанта.
  • Документ
    Розробка метода дослідження ефективності теплоізоляції на кріопосуді
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Жунь, Георгій Григорович; Борщ, О. Е.; Павленко, М. О.
  • Документ
    Збільшення енергоефективності кріопосудів покращенням характеристик теплових мостів
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Жунь, Георгій Григорович ; Борщ, О. Е.; Яровий, В. М.
  • Документ
    Multilayer thin films for use as fluxgates cores
    (Institute for Single Crystals, 2019) Lubyaniy, L. Z.; Samofalov, V. N.; Stecenko, A. N.; Chichibaba, I. A.
    Ways to increase the sensitivity of differential fluxgates based on use of film cores with a certain domain structure are considered. The results of magnetic investigations of multilayer thin permalloy films with uniaxial anisotropy, used as cores of fluxgates, are presented. The performed analysis of fluxgate operation makes possible to calculate its sensitivity from main magnetization curve or hysteresis loop. The magnetization-field dependence for a uniaxial ferromagnet with dispersion of easy magnetization axis was found. It is shown that to increase the signal-to-noise ratio, it is necessary to fabricate film layers in which the magnetization reversal by excitation fields occurs due to reversible rotation of magnetization.
  • Документ
    Педагогічна підготовка навчального інженера
    (2019) Кухаренко, Володимир Миколайович
    Володіння цифровими технологіями визначає інформаційну та фахову компетентність викладача. Перші компетентності допомагають йому організувати сучасний навчальний процес, інші - забезпечують доступ до новітньої фахової інформації. Дослідження показують, що тільки зараз починають формуватися серйозні комплексні стратегії використання цифрових технологій, а викладач стає лідером майбутньої освіти. Цифрові технології ускладнюються і постає нагальна потреба у нових фахівцях – навчальних інженерах, які мають забезпечити нові стратегії в освіті. В роботі розглядається комплекс відкритих дистанційних курсів для підготовки викладачів до використання нових навчальних технологій. У курсах використовуються результати щорічних опитувань педагогічної спільноти світу з визначення популярних педагогічних інструментів. Вони формують у викладачів майстерність персональних знань. Це сприяє розвитку персонального навчального середовища та персональної навчальної мережі викладача. Система підготовки навчального інженера повинна складатися з програмної інженерії та запропонованого педагогічного блоку. В останній блок входять розділи формування майстерності персональних знань, проектування дистанційного курсу, розробка структури, організації дистанційного та змішаного навчання, експертизи дистанційного курсу. Всі розділи педагогічного блоку пройшли апробацію у відкритих дистанційних курсах Проблемної лабораторії дистанційного навчання НТУ "ХПІ". Протягом 2013-2018 рр. відкриті дистанційні курси вивчали понад 2600 викладачів України, успішно завершили навчання 370. Наступним кроком має бути об’єднання зусиль з ІТ-фахівцями, визначення компетентностей навчального інженера та підготовка освітньої програми підготовки фахівця майбутнього.
  • Документ
    Open distance learning for teachers
    (2019) Kukharenko, V. M.; Oleinik, T.
    The purpose of the work is to demonstrate the results of the study on the role of open education for the system of professional development (advanced training) of distance and blended learning teachers. Research Laboratory of Distance Learning (RLDL) NTU "KhPI" offers teachers of educational institutions distance courses "Introduction into distance learning", "Distance education for managers", "Technology of design distance course", "Tutor’s Practicum ", "Blended learning", "Distance Course Expertise", "Content Curator". Teachers from universities, institutes of postgraduate pedagogical education and teachers of schools of Ukraine took part in the open distance courses since 2014, more than 2,400 students have been enrolled in courses. There is presents research results concerning quality teaching and learning based on the educational technology portfolio at the KhNPU. More than 10 years of development formative assessment kit in the context of the integration of digital resources into teaching and later open educational resources into blended learning. It’s no doubt, experience shows that at the initial stage of study a majority of students are interested preferably in the technical side of digital activity in the study. Experience showed they need time for the ready to consciously use the wide possibilities of a portfolio for the development of their independent evaluation, learning reflection, critical thinking, active research position and professional identity of the teacher. In this way, we have convinced the enhancement of the educational environment aimed at taking means of the digital portfolio should be recognized among the important conditions of the quality education improvement.
  • Документ
    The models of distance forms of learning in National academy of statistics, accounting and audit
    (2017) Deryhlazov, L. V.; Kukharenko, V. M.; Perkhun, L. P.; Tovmachenko, N. M.
    Finding solutions to the problems faced by the Ukrainian education system require an adequate organizing structure for education system, enabling transition to the principle of a "life-long education". The best option for this is the distance learning systems (DLS), which are considered by leading Ukrainian universities as high-performance information technologies in modern education, envisaged by the National Informatization Program, with the goals of reforming higher education in Ukraine in the context of joining the European educational space.The article analyzes and summarizes the experience of implementing DLS "Prometheus" and Moodle and the main directions of distance learning development at the National Academy of Statistics, Accounting and Auditing (NASAA). The emphasis is on the need to improve the skills of teachers with the use of open distance courses and the gradual preparation of the student for a learning process in the new conditions. The structure of distance courses for different forms of education (full-time, part-time, mixed) has been developed. The analysis models of forms of learning (Face to face, the driver complementary, rotation model; flex model, etc.) is presented. Dynamic version of the implementation of mixed learning models of NASAA using DLS "Prometheus" and Moodle is presented. The conclusion is that the experience of NASAA shows that the mixed form of distance learning based on Moodle platform is most adequate to the requirements of Ukraine's development within the framework of European education.
  • Документ
    Open online course for prepare world teachers
    (2016) Daradkeh, Y. I.; Kukharenko, V. M.
    The purpose is to display that the use of a system approach in a working up the development of distance learning systems, open online courses, blended (hybrid) training teachers who have the content curator experience and secures an achievement of a high-quality education. The analysis results show that distance education technologies leave you to create and use a variety of methods and technological devices of training that meet the requirements of the customer training, promote student motivation and training of teachers, as well as personalizing the learning process. It is important that the strategy of various distance learning technologies have been supported by educational purposes and based on effective organizational support model.
  • Документ
    Коннективістський дистанційний курс "Змішане навчання"
    (2016) Кухаренко, Володимир Миколайович
    В даний час велика увага приділяється розвитку змішаного навчання – поєднанню традиційного та дистанційного (30-70%) навчання. Таке навчання іноді називають гібридним і відносять до руйнівних технологій. Мета роботи – проаналізувати матеріали з мережі за тримісячний термін та отримати напрями розвитку теорії та практики змішаного навчання з використанням коннективістських підходів і методів формування персональної навчальної мережі. Предмет дослідження - змішане навчання, об'єкт дослідження – процес формування персональної навчальної мережі. Результати аналізу показують, що на даному етапі викладачі не вважають діяльність з формування персональної навчальної мережі практичною діяльністю. Це пояснюється тим, що такий процес має неявний характер.
  • Документ
    Підготовка кураторів змісту
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2015) Кухаренко, Володимир Миколайович; Рибалко, Олена Володимирівна
  • Документ
    Особливості електронного університету
    (2017) Кухаренко, Володимир Миколайович
    В роботі розглянуто сучасний стан розвитку мережевого суспільства, визначено цілі та принципи. Показано, що у такому суспільстві велику роль буде відігравати відкрита освіта, яка передбачає відкритий вхід, безкоштовну відкритість, відкриті освітні ресурсита відкриту освітню практику, та мережеве суспільство, яке будує університет. На базі аналізу надано особливості електронного університету та визначені умови його створення. Надані типи дистанційних курсів для різних етапів підготовки фахівця та роль хМООС і сМООС. Розглянута гнучка система організації навчального процесу для різних рівнів тих, хто навчаєтьсяз використанням змішаного навчання, мікро-навчання, показано важливість персональної навчальної мережі та портфоліо студента. На базі роботи проблемної лабораторії дистанційного навчання НТУ "ХПІ" показано, що досвіду у використанні базових технологій достатньо для розбудови електронного університету, але велику увагу необхідно приділяти кадровому забезпеченню.
  • Документ
    Змішане (гібридне) навчання та професійне навчання
    (ТОВ "СІК-ГРУП УКРАЇНА", 2017) Кухаренко, Володимир Миколайович
  • Документ
    Методика комплексного оцінювання якості тестів. Частина 1
    (Державна служба статистики України, 2018) Кухаренко, Володимир Миколайович; Перхун, Л. П.; Товмаченко, Н. М.
    Розпочато виклад методики комплексного оцінювання якості тестів, що поєднує класичну теорію, методи Data Mining та Item Response Theory. Проведено факторний та кореляційно-регресійний аналіз. Використано показники описової статистики, точково-бісеріальний коефіцієнт кореляції, коефіцієнт кореляції Пірсона для бінарних змінних. Показана відмінність у тлумаченні результатів розрахунків для нормативно орієнтованих і критеріально орієнтованих тестів.
  • Документ
    Система підготовки кадрів дистанційного навчання
    (2018) Кухаренко, Володимир Миколайович
    Система підготовки кадрів дистанційного навчання повинна включати курси, які готують викладача до дистанційного навчання, формують компетентності розробника дистанційного курсу, навички тьютора. Успішне впровадження дистанційного навчання вимагає наявність експертів, які забезпечують виконання стандартів та пошук нових ефективних методів навчання. Проблемна лабораторія дистанційного навчання НТУ "ХПІ" створила такі дистанційні курси та протягом багатьох років проводить відкрите навчання, в якому беруть участь вчителі та викладачі України. Аналіз навчального процесу дозволяє постійно розвивати ці курси. Підготовлені кадри дистанційного навчання успішно впроваджують нові форми навчання у своїх організаціях.
  • Документ
    Нові компетентності тьютора
    (2018) Кухаренко, Володимир Миколайович
    Організація сучасного навчального процесу, нової інформаційної культури - це вимоги сучасного світу. В роботі проведено аналіз факторів, що впливають на підготовку педагогічних працівників: навчальне середовище і його вплив на педагогічну культуру, особливості управління змішаним навчанням, нова роль викладача, компетенції викладача, особливості відкритих дистанційних курсів та відкритої освітньої практики. Результати аналізу використані при створенні відкритого дистанційного курсу для підготовки тьюторів дистанційного та змішаного навчання. Проведений навчальний процес показав високий рівень підготовки мотивованих викладачів, що сприяє подальшому розвитку курсу.
  • Документ
    Змішане навчання в університеті
    (ФОП Петрова І. В., 2016) Кухаренко, Володимир Миколайович