Вісник № 14

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 26
  • Документ
    Аналіз особливостей сучасних їздових циклів, що застосовуються для нормування токсичності відпрацьованих газів і оцінки паливної економічності автомобілів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Якунін, Максим Євгенович; Ребров, Олексій Юрійович; Насальський, Віктор Анатолійович; Трофимова, Наталія Борисівна
    В роботі проведено аналіз випробувальних їздових циклів, які використовуються для оцінки токсичності відпрацьованих газів. Розглянуто залежність витрати палива від середньої швидкості руху автомобіля. Розглянуто методику розробки нормативних їздових циклів. Проведено аналіз критеріїв оцінки їздових циклів та розглянуті основні режими руху автомобіля, які використовуються при моделюванні основних міжнародних їздових циклів.
  • Документ
    К вопросу определения нагрузочных режимов блокируемых и самоблокирующихся межколесных дифференциалов военных колесных машин
    (НТУ "ХПИ", 2017) Волонцевич, Дмитрий Олегович; Мормило, Яков Михайлович
    Проведен анализ необходимой величины коэффициента блокировки межколесного дифференциала для получения максимальной силы тяги машины по сцеплению в зависимости от возможного сочетания коэффициентов сцепления под бортами. Обоснован переход от коэффициента блокировки к блокировочному моменту дифференциала для машин, рассчитанных на движение при возможном полном вывешивании одного или нескольких колес. Предлагается алгоритм построения зависимости необходимого блокировочного момента межколесного дифференциала от частоты относительного вращения полуоси и корпуса дифференциала на примере колесного бронетранспортера БТР-4.
  • Документ
    Особливості формування методики застосування класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS
    (НТУ "ХПІ", 2017) Волков, Володимир Петрович; Грицук, Ігор Валерійович; Грицук, Юрій Валерійович; Шурко, Генадій Костянтинович; Волков, Юрій Володимирович
    Розглядаються особливості методики використання класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS. Розглядаються особливості використання інфраструктури автомобільних доріг та моніторингу транспортних засобів. Система дозволяє здійснювати збір, обробку та оперативне представлення інформації з бортової частини ITS у складі бортового інформаційного комплексу, аналіз стану автомобільних доріг, прилеглої території та їх інфраструктури. Наведено можливості моніторингу в додатку до тестового автомобіля та ділянки автомобільної дороги.
  • Документ
    Поліпшення процесів тепловідведення від деталей клапанного вузла тепловозного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2017) Триньов, Олександр Володимирович; Кафтанов, Юрій Олександрович; Карнаухов, Олександр Олександрович
    Зростання рівня форсування сучасних тепловозних дизелів і теплонапруженості деталей камери згоряння, зокрема клапанного вузла,вимагає розробки додаткових заходів з поліпшення їх теплового стану. Важливим з точки зору тепловідведення від випускного клапана є спряження сідло-клапан. На основі проведених розрахункових досліджень,а також моделюванням процесів локального охолодження сідла в безмоторному експерименті обґрунтована можливість поліпшення процесів тепловідведення від випускного клапана через сідло.
  • Документ
    Стенд для испытания стойки дисковой бороны на сопротивление усталости
    (НТУ "ХПИ", 2017) Симсон, Эдуард Альфредович; Хавин, Валерий Львович; Ягудин, Дмитрий Сергеевич; Автономова, Людмила Владимировна
    В настоящей работе поставлена и решена задача по определению углов наклона вибростола испытательного стенда для испытаний на долговечность индивидуальной пружинной стойки дисковой бороны. Испытательный стенд предназначен для моделирования условий нагружения максимально приближенных к реальным эксплуатационным. Для решения поставленной задачи построена трехмерная модель обрабатывающего инструмента и вибростола в CAD системе, которая впоследствии была импортирована в конечно-элементный программный комплекс. В КЭ программном комплексе решалась двухпараметрическая задача оптимизации с ограничениями на варьируемые параметры для поиска оптимальных углов наклона вибростола. Полученные результаты позволяют спроектированному стенду не доукомплектовываться дополнительными узлами для имитации боковых смещений диска при испытаниях.
  • Документ
    Розвиток трансмісійного матричного аналізу введенням температурних матриць в системах гідроприводів гідрооб'ємно-механічних трансмісій
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Шевцов, Вадим Михайлович
    Запропонована комплексна матрична математична модель гідрооб’ємно – механічної трансмісії трактора з урахування температурних режимів роботи гідрооб’ємної передачі. Описана методика створення базисних кінематичних, силових та теплових матриць та їх комплексне застосування при розрахунку показників роботи безступінчастої трансмісії. Приведений приклад розрахунку трактора з безступінчастою трансмісією та результати визначення кінематичних, силових та енергетичних характеристик при виконанні технологічних операцій.
  • Документ
    Робота двигуна внутрішнього згоряння та безступінчастої трансмісії в економічному режимі для тракторів серії ХТЗ-170/240К
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович; Кожушко, Андрій Павлович; Чернишев, Дмитро Олександрович
    В роботі визначено економічний режим роботи двигунів внутрішнього згоряння Д.260.4S2, ЯМЗ-238 та Volvo TAD 721 VE, якими оснащено колісні трактори серії ХТЗ-170/240К, зокрема, встановлено такі показники, як питома та часова витрата палива, ефективна потужність двигуна внутрішнього згоряння. Встановлено показники крутного моменту та частоти обертання колінчастого валу в економічному режимі роботи двигунів внутрішнього згоряння. Приведено математичну модель трансмісії, яка дозволяє описувати елементи трансмісії машинно-тракторного агрегату. Сформовано математичний підхід для визначення узгодженої роботи двигуна внутрішнього згоряння в економічному режимі та безступінчастої трансмісії для тракторів серії ХТЗ-170/240К.
  • Документ
    Экспериментальные исследования прямолинейного неустановившегося движения гусеничного трактора с объемным гидроприводом
    (НТУ "ХПИ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Мандрыка, Владимир Ростиславович
    Экспериментально проведены сравнительные испытания динамической нагруженности при разгоне гусеничных тракторов с механической трансмиссией и с объемным гидроприводом. Установлено, что снижение динамической нагруженности в зависимости от пахоты или транспортных работ для трактора с объемным гидроприводом в процессе разгона уменьшается от 1,6 до 2,1 раза соответственно по сравнению с аналогичным трактором с механической трансмиссией.
  • Документ
    Анализ применения гидроприводов в трансмиссиях колесных тракторов Харьковского тракторного завода
    (НТУ "ХПИ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Аврунин, Григорий Аврамович; Мороз, Ирина Ивановна
    Проведен анализ способов гидравлического управления и смазки узлов трения серийной ступенчатой трансмиссии колесных тракторов Харьковского тракторного завода (АО «ХТЗ») и разработанных кафедрой автомомобиле- и тракторосторения национального технического университета «Харьковский политехнический институт» (НТУ ХПИ) двухпоточных гидрообъемно-механических трансмиссий (ГОМТ).
  • Документ
    Аналіз відповідності максимального тиску на ґрунт тракторної шини агроекологічним вимогам ймовірностним методом з урахуванням ґрунто-кліматичних умов України
    (НТУ "ХПІ", 2017) Ребров, Олексій Юрійович
    В роботі запропонована методика оцінки відповідності максимального тиску на ґрунт тракторної шини агроекологічним вимогам ймовірностним методом з урахуванням ґрунто-кліматичних умов України. Наведено розподіл допустимого тиску на ґрунт за територією України при весняному передпосівному і осінньому основному обробітку ґрунту. Проведено аналіз відповідності ряду типорозмірів сільськогосподарських тракторних шин світових виробників агроекологічним вимогам.
  • Документ
    Использование канонической формы функции отклика при оптимизации конструкций
    (НТУ "ХПИ", 2017) Пылева, Татьяна Кузьминична
    Предлагается методика выбора начальных точек оптимизации функции отклика второго порядка, повышающая экономичность классических методов оптимизации. Методика основана на преобразовании соответствующего полинома к канонической форме, определении центра симметрии исследуемой поверхности и анализе коэффициентов модели. Начальные точки оптимизации выбираются в зависимости от расположения центра симметрии исследуемой поверхности относительно области адекватности функции отклика. Приведены примеры использования методики.
  • Документ
    Аналіз впливу зміни фаз газорозподілу на різних режимах роботи на економічні показники автотракторного двигуна
    (НТУ "ХПІ", 2017) Прокопенко, Микола Вікторович
    В роботі на прикладі двигуна 4ЧН12/14 виконано аналіз впливу зміни фаз газорозподільчого механізму на економічні показники двигуна з урахуванням конкретної моделі його експлуатації. Проаналізовано взаємозв’язок тривалості фаз газорозподільчого механізму та режимів конкретної моделі експлуатації (а саме зміни частоти обертання колінчастого валу, потужності двигуна, крутного моменту двигуна). Розроблено методику оцінки впливу фаз газорозподільчого механізму на показники роботи автотракторних двигунів на різних режимах роботи.
  • Документ
    Визначення оптимальних режимів руху електровозу з вантажним потягом, що обладнаний асинхронними тяговими двигунами на ділянці колії з встановленим графіком руху та профілем
    (НТУ "ХПІ", 2017) Петренко, Олександр Миколайович
    В роботі розроблено методику визначення оптимальних режимів руху електровозу, що обладнаний асинхронними тяговим двигунами та вантажним потягом для ділянки колії с заданим графіком руху на основі метода Гамільтона-Якобі-Беллмана. Визначення оптимальних режимів роботи тягового приводу було обрано комбінований метод: глобальний пошук здійснюється генетичним алгоритмом з одноточечним кросовером і селекцією за принципом рулетки. На завершальному етапі роботи оптимізаційної процедури уточнення оптимуму здійснюється методом Нелдера-Міда.
  • Документ
    Закономірності розподілу кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічної трансмісії при реалізації різних способів гальмування
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пелипенко, Євген Сергійович
    В роботі наведені та проаналізовані способи гальмування колісного трактора з гідрооб’ємно-механічною трансмісією шляхом натиснення на педалі «гальмо» та «зчеплення»; зменшенні обертів колінчастого валу та натисненні на педалі «гальмо» та «зчеплення»; натиснення на педалі «гальмо» та «зчеплення» і зміні параметру регулювання гідромашини; зміни параметру регулювання гідромашини, а також при зміні параметру регулювання гідромашини та натисненні на педалі «гальмо». Встановлено рекомендації щодо вибору способу гальмування при екстреній та службовій зупинці колісного трактора.
  • Документ
    Експериментальне дослідження механічних втрат в малолітражному бензиновому двигуні Briggs&Stratton Vanguard
    (НТУ "ХПІ", 2017) Осетров, Олександр Олександрович; Обозний, Сергій Володимирович; Бекарюк, Олександр Миколайович
    Представлені результати експериментального дослідження з визначення загальних механічних втрат у бензиновому двигуні Briggs&Stratton Vanguard. Знято ряд навантажувальних характеристик двигуна при різних частотах обертання колінчастого валу. Механічні втрати визначалися за графіком зміни годинної витрати палива залежно від середнього ефективного тиску. Перевірено можливість використання відомих емпіричних залежностей для визначення механічних втрат в дослідному двигуні.
  • Документ
    Усовершенствование методики оценки тормозных свойств легковых автомобилей
    (НТУ "ХПИ", 2017) Назаров, Иван Александрович; Сергиенко, Николай Егорович
    Анализируются результаты теоретических исследований изменения тормозных свойств легковых автомобилей, оснащенных приводами, обеспечивающими межбортовое распределение тормозных сил. Предложены коэффициенты для оценки изменения величины нормальных реакций на колесах, тормозных сил и моментов, бортовой неравномерности их распределения, реализуемого замедления и тормозного пути в процессе экстренных торможений, а также их значения для автомобилей Lanos, Lada Priora, Chevrolet Aveo и Forza.
  • Документ
    Технологія дискретного та комбінованого зміцнення для збільшення ресурсу елементів конструкцій військової та цивільної мобільної техніки: визначення параметрів на основі комп'ютерного моделювання
    (НТУ "ХПІ", 2017) Марченко, Андрій Петрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Кравченко, Сергій Олександрович; Веретельник, Олег Вікторович; Гончаров, Віктор Григорович; Кохановська, Ольга Владиславівна; Храмцова, Ірина Яківна; Головін, Андрій Михайлович; Шеманська, Вікторія Вікторівна
    У статті описане розроблення та впровадження у виробництво нової комплексної енергозберігаючої технології виготовлення і ремонту на базі дискретного зміцнення відповідальних важконавантажених деталей військових та цивільних машин. Вона дає змогу підвищити ресурс та імпортозаміщення матеріалів, а також зменшити витрати енергії як на етапі виготовлення, так і при їх експлуатації. Розроблені рекомендації щодо режимів обробки деталей з використанням технологій дискретного зміцнення, які забезпечують підвищення енергоефективності на етапі виготовлення та експлуатації деталей машин.
  • Документ
    Исследования колебаний тракторов, оборудованных пневморессорной и серийной подвесками при движении по грунтовой дороге
    (НТУ "ХПИ", 2017) Мамонтов, Анатолий Геннадьевич
    Проведен анализ численных данных, полученных в результате проведения сравнительных экспериментальных исследований плавности хода машинотракторного агрегата на базе колёсного трактора, оснащённого различными типами систем подрессоривания переднего моста, а именно серийной рессорной подвеской, пневморессорной подвеской с дополнительными резервуарами без амортизаторов и пневморессорной подвеской с дополнительными резервуарами с амортизаторами, при движении по дороге с грунтовым покрытием. Установлены зависимости изменения среднеквадратических ускорений сиденья водителя, среднеквадратических вертикальных и горизонтальных ускорений пола кабины, среднеквадратических ускорений рамы над передним мостом, среднеквадратических ускорений переднего и заднего моста, а также среднеквадратических относительных перемещений рамы и переднего моста в октавных полосах, соответствующих среднегеометрическим частотам 1 Гц, 2 Гц, 4 Гц, 8 Гц и 16 Гц при движении на передачах транспортного рада.
  • Документ
    Сучасні завдання машинобудівних підприємств в умовах відтворення основних засобів сільськогосподарських підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2017) Кузьменко, Леонід Володимирович
    Представлена характеристика функціональних сфер та структурних секторів агропромислового комплексу країни. Відмічена актуальність проблеми відтворення основних засобів сільськогосподарських підприємств, особливо для господарств сектору малих та середніх виробників. Підкреслено особливо важливу роль машинобудівних підприємств в процесі відтворення основних засобів аграрних підприємств. Сформульовані необхідні умови для успішного розвитку вторинного ринку та визначені, в найбільш загальній формі, критерії оцінки зацікавленості його учасників в цьому процесі.
  • Документ
    Методи та алгоритми рішення рівнянь руху тракторного потягу
    (НТУ "ХПІ", 2017) Краснокутський, Володимир Миколайович; Павлій, Ніна Володимирівна; Агапов, Олег Миколайович; Галуцьких, Анатолій Данилович
    Запропонований метод рішення рівняння руху при розрахунку коливань тракторного потягу з використанням тракторів МТЗ-102, Т-150К-09, John Deere , Challenger та причепів 2ПТС-4, напівпричепів вантажопід’ємністю 10т та 12т та алгоритм його виконання. Розглянутий розрахунок динамічних крутних моментів на ведучих колесах тракторного потягу та приведений опис тензометричної мобільної станції для проведення експерименту.