Освіта як чинник соціалізації особистості у філософському дискурсі

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

У статті аналізуються погляди Є. Дюркгейма, Д. Дьюї, А. Щюца та К. Манхейма як засновників філософії освіти. Особлива увага приділяється визначенню ними соціальної сутності освіти та її взаємозв’язку із соціалізацією особистості. Стверджується, що на підґрунті поглядів даних вчених та на основі поєднання інституціонального, функціонального та соціокультурного підходів до аналізу освіти можливе створення нової сучасної філософської парадигми освіти у суспільстві, що трансформується.
The article analyzes the ideas of Emile Durkheim, John Dewey, А. Schutz and K. Mannheim as the founders of the philosophy of education. Particular attention is paid to their definition of social essence of education and relationship education socialization. It is alleged that, using the ideas of these scholars, by combining institutional, functional is the socio-cultural approaches to the analysis of education can create a new paradigm of modern education for transforming society.

Опис

Ключові слова

виховання, філософія освіти, соціальна сутність освіти, соціокультурний підход, суспільство, education, socialization, philosophy of education

Бібліографічний опис

Шанідзе Н. О. Освіта як чинник соціалізації особистості у філософському дискурсі / Н. О. Шанідзе // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ «ХПІ», 2015. – Вип. 42 (46) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. : «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників», 14-15 травня 2015 р. – С. 191-198.