Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16610
Title: Построение обучающих систем с элементами адаптации к индивидуальности учащегося
Authors: Серков, Александр Анатольевич
Ковалев, Виктор Иванович
Фоменко, Андрей Анатольевич
Keywords: процесс учебный; информация; доступность; связь обратная
Issue Date: 2004
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Серков А. А. Построение обучающих систем с элементами адаптации к индивидуальности учащегося / А. А. Серков, В. И. Ковалев, А. А. Фоменко // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Информатика и моделирование. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2004. – № 34. – С. 165-168.
Abstract: В статье рассматриваются принципы построения адаптивных обучающих систем. Одним из способов управления деятельностью ученика в процессе усвоения знаний будет варьирования уровня доступности учебного текста. В виде объекта управления выступает ученик; управляющим процессом - усвоение знаний этим учеником.
The article considers the principles of building of adaptative tutorial systems. One of the methods for controlling a learner’s activity in the process of knowledge comprehension consists in variation in level of educational text accessibility. Here a pupil is considered a control object and controlling process is a process comprehension by a pupil.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16610
Appears in Collections:Вісник № 34
Кафедра "Системи інформації"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2004_34_Serkov_Postroenie.pdf430,13 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.