Особливості та структура особистісного потенціалу майбутніх інженерів
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди
Анотація
У статті представлено теоретичний та емпіричний аналіз феномену «особистісний потенціал». Розкрито особливості особистісного потенціалу студентів інженерно-технічних спеціальностей, зокрема такі показники самоорганізації, як цілеспрямованість, фіксація, планування; рефлексивності – системна рефлексія, інтроспекція, квазірефлексія; самодетермінації – самототожність, вибір, самовираження. Визначено, що ці особливості зумовлюють успішність професіоналізації майбутнього фахівця. За результатами факторного аналізу визначено структуру особистісного потенціалу студента-інженера: «самодетермінація із тенденцією до самореалізації», «стійка життєва самоорганізація», «занурення у власний внутрішній світ», «віра у сьогоднішній день».
The theoretical and empirical analysis of a phenomenon "the personal potential" is presented in the article. There are described the features of personal potential of the students of technical specialties, in particular such indicators of self-organization as commitment, fixing, planning; of reflexivity – a system reflection, an introspection, a quasireflection; of self-determination – self-identity, a choice, self-actualization. It is defined that these features make for success of the future engineer’s professionalizing. By results of the factorial analysis the structure of personal potential of the engineering students is defined: "self-determination with a tendency to self-realization", "steady vital self-organization", "immersion in proper inner world", "belief in today".
The theoretical and empirical analysis of a phenomenon "the personal potential" is presented in the article. There are described the features of personal potential of the students of technical specialties, in particular such indicators of self-organization as commitment, fixing, planning; of reflexivity – a system reflection, an introspection, a quasireflection; of self-determination – self-identity, a choice, self-actualization. It is defined that these features make for success of the future engineer’s professionalizing. By results of the factorial analysis the structure of personal potential of the engineering students is defined: "self-determination with a tendency to self-realization", "steady vital self-organization", "immersion in proper inner world", "belief in today".
Опис
Ключові слова
самоорганізація, самодетермінація, рефлексивність, особистість, self-organization, self-determination, reflexivity, personality
Бібліографічний опис
Підбуцька Н. В. Особливості та структура особистісного потенціалу майбутніх інженерів / Н. В. Підбуцька // Вісник ХНПУ : зб. наук. пр. Сер. : Психологія. – Харків : ХНПУ. – 2014. – Вип. 49. – С. 107-116.
