Особливості та структура особистісного потенціалу майбутніх інженерів
Дата
2014
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди
Анотація
У статті представлено теоретичний та емпіричний аналіз феномену «особистісний потенціал». Розкрито особливості особистісного потенціалу студентів інженерно-технічних спеціальностей, зокрема такі показники самоорганізації, як цілеспрямованість, фіксація, планування; рефлексивності – системна рефлексія, інтроспекція, квазірефлексія; самодетермінації – самототожність, вибір, самовираження. Визначено, що ці особливості зумовлюють успішність професіоналізації майбутнього фахівця. За результатами факторного аналізу визначено структуру особистісного потенціалу студента-інженера: «самодетермінація із тенденцією до самореалізації», «стійка життєва самоорганізація», «занурення у власний внутрішній світ», «віра у сьогоднішній день».
The theoretical and empirical analysis of a phenomenon "the personal potential" is presented in the article. There are described the features of personal potential of the students of technical specialties, in particular such indicators of self-organization as commitment, fixing, planning; of reflexivity – a system reflection, an introspection, a quasireflection; of self-determination – self-identity, a choice, self-actualization. It is defined that these features make for success of the future engineer’s professionalizing. By results of the factorial analysis the structure of personal potential of the engineering students is defined: "self-determination with a tendency to self-realization", "steady vital self-organization", "immersion in proper inner world", "belief in today".
The theoretical and empirical analysis of a phenomenon "the personal potential" is presented in the article. There are described the features of personal potential of the students of technical specialties, in particular such indicators of self-organization as commitment, fixing, planning; of reflexivity – a system reflection, an introspection, a quasireflection; of self-determination – self-identity, a choice, self-actualization. It is defined that these features make for success of the future engineer’s professionalizing. By results of the factorial analysis the structure of personal potential of the engineering students is defined: "self-determination with a tendency to self-realization", "steady vital self-organization", "immersion in proper inner world", "belief in today".
Опис
Ключові слова
самоорганізація, самодетермінація, рефлексивність, особистість, self-organization, self-determination, reflexivity, personality
Бібліографічний опис
Підбуцька Н. В. Особливості та структура особистісного потенціалу майбутніх інженерів / Н. В. Підбуцька // Вісник ХНПУ : зб. наук. пр. Сер. : Психологія. – Харків : ХНПУ. – 2014. – Вип. 49. – С. 107-116.