Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/19697
Title: Анализ режима постоянства мощности при регулировании числа витков в имитационной модели вентильно-индукторного двигателя
Other Titles: Analysis of the constant power mode when adjusting the number of turns in the simulation model of switched reluctance motor
Authors: Галайко, Лидия Петровна
Keywords: транспортные установки; управляющие параметры; программа Simulink; пульсации момента; switched reluctance motor; constant power mode; program Simulink; torque ripple
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Галайко Л. П. Анализ режима постоянства мощности при регулировании числа витков в имитационной модели вентильно-индукторного двигателя / Л. П. Галайко // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы усовершенствования электрических машин и аппаратов. Теория и практика. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 42 (1151). – С. 19-22.
Abstract: В статье рассматривается вопрос анализа влияния закона изменения управляющих параметров на характер переходных процессов в режиме постоянства мощности в вентильно-индукторном двигателе рудничного электровоза с помощью разработанных моделей для программы Simulink пакета программ Matlab. В качестве управляющих параметров выбраны число витков фазы, угол включения Θon и угол отключения Θoff. Приведены результаты расчетов на этих моделях для двигателя мощностью 27 кВт и частотой вращения 1215 об/ мин.
The article deals with analysis of the impact of the law change control parameters on the character of transient processes in a mode of constant power of switched reluctance motor mine locomotive using models developed for the program Simulink software package Matlab. As the control parameters selected number of turns of the phase, angle of inclusion Θon and the angle Θoff. The results of calculations on these models for the motor capacity of 27 kW and a rotation speed 1215 r / min. It is shown that with a constant number of turns with increasing speed in the range of 1:3 angle Θon growing almost to the critical, deteriorating the shape of the phase current and increase torque ripple. After reducing by half the number of turns in the middle of the range dramatically reduced torque ripple, improve the shape of the current and reduce the angle Θon, thus expanding the range of speed control in this mode.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/19697
Appears in Collections:Вісник № 42
Кафедра "Електричні машини"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2015_42_Galayko_Analiz_rezhima.pdf230,36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.