Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21577
Title: Основні категорії теорії конкуренції
Other Titles: The main categories of competition theory
Authors: Другова, Олена Сергіївна
Амансеідов, Шамухаммет
Keywords: конкурентоспроможність; конкурентний потенціал; конкурентні переваги; конкурентний статус; competitiveness; competitive potential; competitive advantages
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Другова О. С. Основні категорії теорії конкуренції / О. С. Другова, Ш. Амансеідов // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 61 (1170). – С. 31-36.
Abstract: У статті проаналізовані основні поняття теорії конкуренції. Систематизовано взаємозв’язок між дифеніціями конкурентний потенціал, конкурентоспроможність, конкурентні переваги. Згруповано основні ознаки поданих понять. Доведено, що конкурентоспроможність підприємства не є постійною властивістю і може виявлятися тільки порівняно з групою підприємств на певному ринковому сегменті.
The article analyzes the basic concepts of the theory of competition. Systematized relationship between difenitsiyami competitive potential, competitive position, competitive advantages. Grouped the main features presented concepts. It is proved that the company's competitiveness is not a permanent property of, and may be manifested only by comparison with the group of companies in a particular market segment.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21577
Appears in Collections:Вісник № 61
Кафедра "Міжнародний бізнес та фінанси"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2015_61_Druhova_Osnovni_katehorii.pdf687,45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.