Динамическая модель трансмиссий машин с учетом распределенной массы валов
Дата
2010
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
Виконано дослідження крутних коливань у лінії приводу прокатного стана, як системи з розподіленими параметрами. Визначено залежності кутів повертань поперечних перерізів валу і крутного моменту у часi захвату металу валками та уздовж шпинделя, що характеризує вимушені та власні коливання головної лінії.
It has been carried out a research of torsional oscillations of the rolling mill drive train as a system with the distributed parameters. It was determined a function of the cross sections deformation angles and torsional torques in time and along the spindle length, which characterizes the forced and natural oscillations of the drive train.
It has been carried out a research of torsional oscillations of the rolling mill drive train as a system with the distributed parameters. It was determined a function of the cross sections deformation angles and torsional torques in time and along the spindle length, which characterizes the forced and natural oscillations of the drive train.
Опис
Ключові слова
разработка трансмиссий, конечно-элементные модели, жесткость валов, высшие формы колебаний, прокатный стан, шпиндель двигателя, вал двигателя, крутильные колебания
Бібліографічний опис
Нижник Н. В. Динамическая модель трансмиссий машин с учетом распределенной массы валов / Н. В. Нижник // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы механического привода. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2010. – № 27. – С. 123-128.