Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26638
Title: Модель устойчивой детерминированной системы дистанционного образования
Other Titles: Sustainable model deterministic systems distance education
Authors: Мурадова, Вюсаля Худаширин кызы
Keywords: модель; моделирование; детерминированная система; дистанционное образование; дистанционное обучение; платформа MOODLE; тьютор; информационная модель; информационно-ресурсная модель; model; modeling; deterministic system; distance education; distance learning; tutor; MOODLE platform; information model
Issue Date: 2016
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Мурадова В. Х. Модель устойчивой детерминированной системы дистанционного образования / В. Х. Мурадова // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Системний аналіз, управління та інформаційні технології. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 37 (1209). – С. 73-78.
Abstract: Анализируется дистанционное образование и выполнена разработка модели, для использования ее в качестве теоретической основы для разработки информационного обеспечения управления процессом дистанционного обучения. Проведен сравнительный анализ видов моделирования и проанализирована методология построения моделей. Для достижения цели было использовано информационное и имитационное моделирование. Проведено историко-аналитическое исследование построения моделей дистанционного обучения. Построена информационная (информационно-ресурсная) модель дистанционного обучения.
Analyzed of the model, to use it as a theoretical basis for the development of information of management of distance learning process. A comparative analysis of the kinds of simulations (mathematical, informational, computer, logical, pedagogical, structural and etc.) and analyzed the methodology of constructing models. Information and simulations were used to achieve the goal. A historical and analytical study of the construction of distance learning models. Built information (Information Resource) model of distance learning. The analysis of distance learning MOODLE platform and selected as the most promising for use in the system of distance education in higher educational institutions.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26638
Appears in Collections:Вісник № 37

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2016_37_Muradova_Model.pdf502,19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.