Модель устойчивой детерминированной системы дистанционного образования
Дата
2016
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
Анализируется дистанционное образование и выполнена разработка модели, для использования ее в качестве теоретической основы для разработки информационного обеспечения управления процессом дистанционного обучения. Проведен сравнительный анализ видов моделирования и проанализирована методология построения моделей. Для достижения цели было использовано информационное и имитационное моделирование. Проведено историко-аналитическое исследование построения моделей дистанционного обучения. Построена информационная (информационно-ресурсная) модель дистанционного обучения.
Analyzed of the model, to use it as a theoretical basis for the development of information of management of distance learning process. A comparative analysis of the kinds of simulations (mathematical, informational, computer, logical, pedagogical, structural and etc.) and analyzed the methodology of constructing models. Information and simulations were used to achieve the goal. A historical and analytical study of the construction of distance learning models. Built information (Information Resource) model of distance learning. The analysis of distance learning MOODLE platform and selected as the most promising for use in the system of distance education in higher educational institutions.
Analyzed of the model, to use it as a theoretical basis for the development of information of management of distance learning process. A comparative analysis of the kinds of simulations (mathematical, informational, computer, logical, pedagogical, structural and etc.) and analyzed the methodology of constructing models. Information and simulations were used to achieve the goal. A historical and analytical study of the construction of distance learning models. Built information (Information Resource) model of distance learning. The analysis of distance learning MOODLE platform and selected as the most promising for use in the system of distance education in higher educational institutions.
Опис
Ключові слова
модель, моделирование, детерминированная система, дистанционное образование, дистанционное обучение, платформа MOODLE, тьютор, информационная модель, информационно-ресурсная модель, model, modeling, deterministic system, distance education, distance learning, tutor, MOODLE platform, information model
Бібліографічний опис
Мурадова В. Х. Модель устойчивой детерминированной системы дистанционного образования / В. Х. Мурадова // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Системний аналіз, управління та інформаційні технології. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 37 (1209). – С. 73-78.