Інноваційний маркетинг і його вплив на розвиток підприємств кондитерської галузі
Loading...
Date
Authors
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
НТУ "ХПІ"
Abstract
У статті проаналізована конкурентна ситуація в кондитерській галузі України, обґрунтована важливість інноваційного маркетингу для підприємств-виробників кондитерської продукції, виявлені особливості інноваційної маркетингової діяльності кондитерських підприємств в Україні і показано вплив інноваційного маркетингу на розвиток підприємств галузі, зроблено висновки щодо інноваційного потенціалу кондитерських підприємств і його основних складових, удосконалено модель процесу управління інноваційним маркетингом.
In the article the competitive situation in the confectionery industry of Ukraine is analyzed, the importance of innovative marketing for the enterprises of the confectionery industry is discussed, the features of the innovative marketing activities of the confectionery enterprises of Ukraine are identified, the influence of innovative marketing on the development of enterprises of the industry is shown, conclusions regarding the innovative potential of confectionery enterprises and its main constituents are made, the model of the process of management of innovative marketing has been improved.
In the article the competitive situation in the confectionery industry of Ukraine is analyzed, the importance of innovative marketing for the enterprises of the confectionery industry is discussed, the features of the innovative marketing activities of the confectionery enterprises of Ukraine are identified, the influence of innovative marketing on the development of enterprises of the industry is shown, conclusions regarding the innovative potential of confectionery enterprises and its main constituents are made, the model of the process of management of innovative marketing has been improved.
Description
Citation
Квітчата С. О. Інноваційний маркетинг і його вплив на розвиток підприємств кондитерської галузі / С. О. Квітчата // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 54 (1257). – С. 58-64.