Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41266
Title: Анализ режимов работы гибридной силовой установки с электромеханической трансмиссией на перспективном колесном бронетранспортере
Other Titles: Analysis of the modes of work of a hybrid power plant with electromechanical transmission on a perspective wheeled armored troop-carrier
Authors: Волонцевич, Дмитрий Олегович
Ключка, Р. В.
Собко, А. П.
Стримовский, Сергей Викторович
Keywords: баланс мощности; военная колесная машина; система автоматического управления; коэффициент полезного действия; тяговый электродвигатель; накопителя электрической энергии
Issue Date: 2018
Publisher: Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт"
Citation: Анализ режимов работы гибридной силовой установки с электромеханической трансмиссией на перспективном колесном бронетранспортере / Д. О. Волонцевич [и др.] // Інтегровані технології та енергозбереження. – 2018. – № 4. – С. 34-47.
Abstract: У статті запропоновано математичну модель балансу потужності в гібридній силовій установці з електромеханічної трансмісією при русі колісного бронетранспортера. Проведено аналіз характеристик величин коефіцієнта корисної дії електромеханічної трансмісії, потужності дизельного двигуна і накопичувачів електричної енергії, необхідних для підтримки поточної швидкості руху бронетранспортера, а також питомої і годинної витрати палива. Запропоновано оптимальний режим роботи дизельного двигуна в гібриднiй силовiй установцi при виконанні розгону, руху з постійною швидкістю бронетранспортера і ефективний спосіб виконання гальмування з рекуперацією енергії.
The paper proposes a mathematical model of power balance in a hybrid power plant with an electromechanical transmission when the wheeled armored troop-carrier moves. The analysis of the characteristics of the values of the efficiency of electromechanical transmission, the power of the diesel engine and the energy storage devices necessary to maintain the current speed of the armored troop-carrier, as well as the specific and hourly fuel consumption. The optimum mode of operation of the diesel engine in the hybrid power plant is proposed in the case of acceleration, movement with a constant speed of an armored troop-carrier and an effective way of performing braking with energy recovery.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41266
Appears in Collections:Кафедра "Інтегровані технології, процеси і апарати"
Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITE_2018_4_Volontsevich_Analiz.pdf1,5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.