Сутність маркетингу зовнішньоекономічної діяльності підприємств

Ескіз

Дата

2019

DOI

doi.org/10.20998/2519-4461.2019.2.43

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

Стаття розкриває проблему формування маркетингової стратегії підприємства при виході на зовнішні конкурентні ринки. В ній розглянуто основні теоретичні положення та проаналізовано наукові позиції вітчизняних та зарубіжних вчених щодо сутності поняття «маркетингу зовнішньоекономічної діяльності» та на підставі використання методу порівняння і аналізування відокремлено уточнене трактування досліджуваної категорії. Виділено ряд особливостей, які притаманні маркетингу зовнішньоекономічної діяльності сучасних підприємств та чинники, які впливають на вибір тієї чи іншої стратегії. Визначено основні завдання, що підлягають вирішенню в процесі розробки маркетингової стратегії. Досліджено основні етапи її формування та особливості, що виникають під час цього процесу. Управління маркетингом у сфері зовнішньоекономічної діяльності включає дослідження основних характеристик сучасного світового ринку, його динаміки, тенденцій розвитку і пріоритетів; визначення суб’єктів міжнародних зв’язків та особливостей поведінки і мотивації під час проведення ними маркетингової діяльності; характеристику основних параметрів середовища міжнародного маркетингу, у тому числі конкурентної ситуації; розробку стратегії виходу і діяльності на потенційному зарубіжному ринку; визначення проблем і специфіки технології маркетингової діяльності на зовнішніх ринках. Запропоновано алгоритм формування управлінського рішення міжнародного маркетингу, що ґрунтується на формуванні стратегії, розробці програм та заходів щодо підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємств сфери послуг під впливом глобалізаційних процесів світової економіки.
The article reveals the problem of forming the marketing strategy of an enterprise when entering external competitive markets. It discusses the main theoretical positions and analyzes the scientific positions of domestic and foreign scientists regarding the essence of the concept of "marketing of foreign economic activity" and, based on the use of the method of comparison and analysis, a distinctly defined interpretation of the investigated category. There are a number of features that are inherent in the marketing of foreign economic activity of modern enterprises and factors that influence the choice of a particular strategy. The main tasks to be solved in the process of developing a marketing strategy are determined. The main stages of its formation and features that arise during this process are investigated. Marketing management in the field of foreign economic activity includes the study of the main characteristics of the modern world market, its dynamics, trends of development and priorities; definition of subjects of international relations and peculiarities of behavior and motivation during their marketing activity; description of the main parameters of the international marketing environment, including the competitive situation; development of exit strategies and activities in a potential foreign market; definition of problems and specifics of technology of marketing activity in foreign markets. An algorithm for the formation of an international marketing management solution based on the formation of a strategy, the development of programs and measures aimed at increasing the efficiency of foreign economic activity of enterprises in the sphere of services under the influence of globalization processes of the world economy is proposed.

Опис

Ключові слова

міжнародний маркетинг, світовий ринок, глобалізація, international marketing, global market, globalization

Бібліографічний опис

Назарова Т. Ю. Сутність маркетингу зовнішньоекономічної діяльності підприємств / Т. Ю. Назарова, К. А. Мягкова // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Економічні науки = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Еconomic sciences : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2019. – № 2. – С. 43-46.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced