Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51991
Title: Педагогічна підготовка навчального інженера
Other Titles: Pedagogical training of learning engineer
Authors: Кухаренко, Володимир Миколайович
Keywords: цифрові технології; дистанційні курси; крива Гартнера; змішане навчання; майстерність персональних знань; програмна інженерія; digital technologies; distance learning; Gartner's curve; personal knowledge mastery; software engineering; blended learning
Issue Date: 2019
Citation: Кухаренко В. М. Педагогічна підготовка навчального інженера [Електронний ресурс] / В. М. Кухаренко // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern university. – Електрон. текст. дані. – 2019. – С. 161-174. – Режим доступу: https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/222/pdf, вільний (дата звернення 07.04.2021 р.)
Abstract: Володіння цифровими технологіями визначає інформаційну та фахову компетентність викладача. Перші компетентності допомагають йому організувати сучасний навчальний процес, інші - забезпечують доступ до новітньої фахової інформації. Дослідження показують, що тільки зараз починають формуватися серйозні комплексні стратегії використання цифрових технологій, а викладач стає лідером майбутньої освіти. Цифрові технології ускладнюються і постає нагальна потреба у нових фахівцях – навчальних інженерах, які мають забезпечити нові стратегії в освіті. В роботі розглядається комплекс відкритих дистанційних курсів для підготовки викладачів до використання нових навчальних технологій. У курсах використовуються результати щорічних опитувань педагогічної спільноти світу з визначення популярних педагогічних інструментів. Вони формують у викладачів майстерність персональних знань. Це сприяє розвитку персонального навчального середовища та персональної навчальної мережі викладача. Система підготовки навчального інженера повинна складатися з програмної інженерії та запропонованого педагогічного блоку. В останній блок входять розділи формування майстерності персональних знань, проектування дистанційного курсу, розробка структури, організації дистанційного та змішаного навчання, експертизи дистанційного курсу. Всі розділи педагогічного блоку пройшли апробацію у відкритих дистанційних курсах Проблемної лабораторії дистанційного навчання НТУ "ХПІ". Протягом 2013-2018 рр. відкриті дистанційні курси вивчали понад 2600 викладачів України, успішно завершили навчання 370. Наступним кроком має бути об’єднання зусиль з ІТ-фахівцями, визначення компетентностей навчального інженера та підготовка освітньої програми підготовки фахівця майбутнього.
Digital technologies command determines the information and professional competence of a teacher. The first competences help him to organize a modern educational process, others provide access to the latest professional information. Studies show that serious complex strategies for the use of digital technologies are beginning to emerge, and a teacher is becoming a leader in future education. Digital technologies are becoming more complicated and there is an urgent need for new professionals - learning engineers who have to provide new strategies in education. The paper considers a complex of open distance courses for the training of teachers to use new educational technologies. The courses use the results of the annual polls of the world's pedagogical community to identify popular pedagogical instruments. They form teachers’ personal knowledge mastery. This contributes to the development of a personal learning environment and a teacher's personal learning network. The learning engineer's training system should consist of software engineering and the proposed teaching block. The last block includes sections for the formation of skills of personal knowledge mastery, the design of a distance course, the development of the structure, organization of distance and blended learning, expertise of the distance course. All sections of the pedagogical unit were tested in open distance courses at the Research Laboratory of Distance Learning at NTU "KhPI". During 2013-2018 open distance learning courses were learnt by more than 2,600 teachers of Ukraine and 370 of them successfully completed the training. The next step should be to integrate efforts with IT specialists, identify competencies of the learning engineer and prepare a training program for a specialist in the future.
ORCID: orcid.org/0000-0003-0227-5836
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51991
Appears in Collections:Кафедра "Технічна кріофізика"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VOESSU_2019_Kukharenko_Pedahohichna_pidhotovka.pdf1,38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.