Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54313
Title: Особливості формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів в процесі професійної підготовки
Other Titles: Features of leaderhip competency formation in profesional training of future commanding officers
Authors: Гура, Тетяна Віталіївна
Гуренко, Юлія
Keywords: лідерський потенціал; leadership potential
Issue Date: 2021
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Гура Т. В. Особливості формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів в процесі професійної підготовки / Т. В. Гура, Ю. Гуренко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2021. – № 3. – С. 24-34.
Abstract: У публікації висвітлено результати дослідження особливостей формування лідерської компетентності та лідерського потенціалу в процесі професійної підготовки курсантів військового закладу вищої освіти в технічному університеті. Особлива увага приділена аналізу Стандарту МОН України за спеціальністю 254 “Забезпечення військ (сил) для першого (бакалаврського) рівня вищої школи”. В статті висвітлені результати пілотного дослідження на основі: проективної методики “Психогеометричний тест”, тесту “Лідер” та авторської анкети на визначення лідерського потенціалу. За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено низький рівень розвитку лідерського потенціалу, що вказує на недостатній рівень комунікації, вузький світогляд із різного роду питань, пасивність, невміння і небажання проявляти наполегливість. За відповідями 95 % респондентів доведено важливість обов’язкового вивчення дисциплін щодо питань лідерства у військовому інституті технічного закладу вищої освіти. В статті обґрунтовано вдосконалення професійної підготовки майбутніх військових офіцерів-лідерів.
The publication exposes the outcomes of a research on topicality of leadership competency and leadership potential in the course of military students’ professional training at a technical university. Special attention is paid to analyzing the Ministry of Education and Science of Ukraine Standard on speciality 254 “Support of the Army (forces) for the first (bachelor’s degree) level of higher education”. The article highlights the outcomes of a pilot research on the basis of: the “Psychogeometrical test” projective methodology, the “Leader” test, and the authors’ questionnaire to determine the leadership potential. On the outcomes of analyzing the respondents’ answers, a low level of leadership potential development was determined, which attests to an insufficient communication level, cadets’ narrow world outlook on various issues, passivity, lack of skills in and unwillingness to demonstrate persistence. By 95 % of respondents’ answers, the importance of studying leadership disciplines at a military institution of a technical higher education establishment has been proved. The professional training improvement for future officers-leaders has been substantiated in the article.
ORCID: orcid.org/0000-0003-2323-3440
orcid.org/0000-0002-1173-3512
DOI: doi.org/10.20998/2078-7782.2021.3.03
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54313
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2021_3_Hura_Osoblyvosti.pdf461,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.