Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56397
Title: Формування соціокультурної компетентності особистості
Other Titles: The formation of personality’s sociocultural competence
Authors: Сергіна, Світлана Володимирівна
Вергун, Володимир Григорович
Keywords: освітня стратегема; ціннісний аспект; особистісна самоактуалізація; соціалізація; educational stratageme; value aspect; personal self-actualization; socialization
Issue Date: 2021
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Сергіна С. В. Формування соціокультурної компетентності особистості / С. В. Сергіна, В. Г. Вергун // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 81-86.
Abstract: У статті проаналізовано наукові праці вчених, у яких висвітлюються проблеми соціокультурного розвитку особистості в сучасному суспільстві. Зокрема, наголошено на проблемі соціокультурної компетентності як ціннісного аспекту життєдіяльності людини і ключового показника готовності особистості до професійної діяльності. Проведено дослідження соціокультурної (життєвої) компетентності як багатоаспектного і багатокомпонентного явища. З'ясовано важливість формування соціокультурної компетентності особистості у процесі професійної підготовки, обґрунтовано місце та роль соціокультурної компетентності у структурі професійної підготовки майбутнього фахівця. Проаналізовано основні підходи, принципи, форми, методи і засоби формування соціокультурної компетентності особистості. Сконцентровано увагу на системному, діяльнісному, професійно орієнтованому, особистісно орієнтованому та культурологічному аспектах методики реалізації соціокультурного змісту освітніх програм. Розкриваються умови сучасного розвитку суспільства України, які загострюють соціокультурний аспект освітніх реформ. Соціокультурна компетентність може розглядатися як нова освітня стратегема. Виявлено, що формування соціокультурної компетентності сприяє розвитку основних цілей освіти, а саме: практичної, розвиваючої та виховної. Сучасна освіта орієнтована на стимулювання «особистісного зростання» (саморозвитку), на розвиток внутрішнього (творчого) потенціалу індивіда, на створення і розвиток індивідуальності. Доведено, що освіта відіграє головну роль у вирішенні проблеми, по-перше, професійної освіти, по-друге, соціокультурного відтворення і, по-третє, формування особистості. Явище соціокультурної компетентності нерозривно пов'язане з процесом формування людини в сучасному суспільстві, засвоєння нею норм і технологій виконання певної соціальної ролі.
The article gives a thorough analyzes of the scientific works of scientists, which highlights the problems of sociocultural development of a person in modern society. The paper concentrates on the problem of sociocultural competence as a value aspect of a person's life and a key indicator of individual readiness to perform professional activities. This article features sociocultural (life) competence as a multifaceted and multicomponent phenomenon. There the authors also found out the importance of individual’s sociocultural competence formation in the process of training and proved the place and role of sociocultural competence in the structure of vocational education. This paper establishes some key approaches, principles, forms, methods and means of sociocultural competence formation of a person. The authors focus on the systemic, activity-oriented, professionally oriented, personalityoriented and cultural aspects of the methodology for the implementation of the sociocultural content of educational programs. Special attention is given to the conditions of modern state of the development of Ukraine, which stress a sociocultural aspect of its (Ukraine) educational reforms. Sociocultural competence can be considered as a new educational stratageme. The study revealed that the sociocultural competence formation contributes to the development of the main goals of education, namely practical, progressive and educational. The authors admits that the purpose of modern education is to stimulate personal growth (self-development) and improve the creative potential of each individual. The conclusion is that education plays a major role in solving the problem, firstly, vocational education, secondly, sociocultural reproduction and, thirdly, personality formation. To sum up the authors emphasizes that the phenomenon of sociocultural competence is inextricably linked with the process of the formation of a person in modern society, his assimilation of the norms and technologies for performing a certain social role.
ORCID: orcid.org/0000-0002-9181-4127
DOI: doi.org/10.20998/2227-6890.2021.1.13
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56397
Appears in Collections:Вісник № 01. Актуальні проблеми розвитку українського суспільства
Кафедра "Право"
Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhPI_2021_1_APRUS_Serhina_Formuvannia.pdf231,66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.