Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57801
Title: | Диагностика предаварийного состояния болтового токоведущего соединения при стационарном и не стационарном режимах токов нагрузки |
Other Titles: | Diagnostics of the pre-emergency condition of a bolted current-carrying joint at stationary and non-stationary modes of load currents |
Authors: | Кухарчук, В. В. Злепко, Сергей Макарович Кривоносов, Валерий Егорович Пиротти, Евгений Леонидович |
Keywords: | ослабления болтового соединения; стационарный режим токовой нагрузки; нестационарный режим токовой нагрузки; случайный режим токовой нагрузки; неразрушающий контроль; начальный момент ослабления контакта; relaxation of bolted connection; stationary, non-stationary and random modes of current load; non-destructive testing; initial moment of contact attenuation |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Диагностика предаварийного состояния болтового токоведущего соединения при стационарном и не стационарном режимах токов нагрузки [Электронный ресурс] / В. В. Кухарчук [и др.] // Österreichisches Multiscience Journal. – Electron. text data. – 2019. – № 17. – P. 50-54. – URL: http://aus-journal.com/wp-content/uploads/2019/05/Oster_17.pdf, free (accessed 03.09.2022). |
Abstract: | Основная проблема контактного соединения – это ослабление плотности болтового соединение и увеличение переходного сопротивления контакта, в результате чего, согласно закону Джоуля-Ленца, возникает перегрев соединения, с последующим развитием аварии и отключения электрооборудования. Существующие методы неразрушающего контроля целостного соединения не позволяют определить начальный момент ослабления токоведущего соединения. Разработанные математические модели позволили сформулировать условия выявления начального момента образования аварийного режима для различных режимов токовой нагрузки. The main problem of the contact connection is the weakening of the density of the bolted connection and the increase in the contact resistance of the contact, as a result, according to the Joule-Lenz law, the connection over-heats, followed by the development of an accident and the disconnection of electrical equipment. Existing methods of non-destructive testing of a holistic connection do not allow determining the initial moment of attenuation of a current-carrying connection. The developed mathematical models allowed to formulate the conditions for detecting the initial moment of the emergency mode for different current load modes. |
URI: | http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57801 |
Appears in Collections: | Кафедра "Комп'ютерна математика і аналіз даних" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ÖMJ_2019_17_Kukharchuk_Diagnostika_predavariinogo.pdf | 720,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.