Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7092
Title: Изменение конфигурации кривой крутящего момента ДВС при разгоне автомобиля
Other Titles: Configuration change crooked turning moment engine at runaway of the car
Authors: Волков, Владимир Петрович
Рабинович, Э. Х.
Пономаренко, И. И.
Зыбцев, Ю. В.
Зуев, В. А.
Митасов, В. В.
Keywords: крутящий момент; разгон; снижение; смещение; torque; acceleration; maximum frequency; reduction; offset; experiment
Issue Date: 2014
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Изменение конфигурации кривой крутящего момента ДВС при разгоне автомобиля / В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. И. Пономаренко и др. // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Автомобиле- и тракторостроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2014. – № 9 (1052). – С. 27-32.
Abstract: В статье описаны в сопоставлении с номинальными графиками кривые крутящего момента ДВС, восстановленные по данным разгона автомобилей на разных передачах. Снижение максимального момента не превышало 8 %, однако в зоне низких оборотов момент падает в 3…6 раз. Обороты максимального момента могут смещаться как в зону меньших, так и в зону больших частот.
Engine torque curves, restored according to acceleration of cars at different gears, were compared with nominal curves. Decrease of maximum moment does not exceed 8%, but in the area of low revs torque is reduced by 3 ... 6 times. Revs of maximum torque can be shifted to the zones of smaller or higher rotation frequencies.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7092
Appears in Collections:Вісник № 09

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2014_9_Volkov_Izmeneniye.pdf549,4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.