Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7741
Title: Определение оптимальной дислокации поездов между тяговыми подстанциями по критерию минимума потерь мощности в тяговой сети
Other Titles: Determination of the optimum location of trains between traction substations based on the minimum of power loss in the traction network
Authors: Кузнецов, В. Г.
Калашников, К. А.
Keywords: потери электроэнергии; дислокации поездов; линии соприкосновения; железнодорожный транспорт; системы тягового электроснабжения; тяговые подстанции; losses of electric power; dislocation of trains; contact line
Issue Date: 2013
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Кузнецов В. Г. Определение оптимальной дислокации поездов между тяговыми подстанциями по критерию минимума потерь мощности в тяговой сети / В. Г. Кузнецов, К. А. Калашников // Энергосбережение. Энергетика. Энергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2013. – № 5. – С. 2-13.
Abstract: В статье обсуждается влияние дислокации поездов на потери электричества в контактной линии, принимая во внимание пределы возможных значений расстояния между поездами. Предложено оптимальное расстояние между поездами, которое минимизирует потери энергии в контактной линии.
The article discusses the influence of the location of trains on electricity losses in the contact line in view of the range of the eventual distance values between trains. The optimum distance between trains minimizing the power loss in the contact line was suggested
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7741
Appears in Collections:Кафедра "Економічний аналіз і облік"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EEE_2013_5_Kuznetsov_Determination.pdf827,94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.