2023 № 1 Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Документ
    Програма профілактики корупційної поведінки персоналу сектору безпеки і оборони України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ларіонова, Інна
    Викладено програму профілактики корупційних взаємин у колективах персоналу сектору безпеки і оборони України, яка є соціальнопсихологічною технологією, що має на меті формування антикорупційної стійкості правоохоронців. Вона включає три функціональних блоки: діагностичний; психопрофілактичний; психокорекційний.
  • Документ
    Світовий досвід впровадження теорій лідерства у стратегію підготовки майбутніх фахівців державної служби з надзвичайних ситуацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Черкашин, Андрій Іванович
    У статті проаналізовано світовий досвід впровадження теорій лідерства у стратегію підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України. Зазначено, що впровадження теорій лідерства у освітній процес закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання забезпечить успішне формування розвитку лідерських якостей та вдосконалення їхньої професійної підготовки, що буде ефективно впливати на стратегію розвитку системи цивільного захисту України в цілому.
  • Документ
    Алгоритм розвитку лідерських якостей у майбутніх фахівців технічного профілю у Національному Технічному Університеті "Харківcький Політехнічний Інститут"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гура, Тетяна Віталіївна
    В публікації висвітлено результати дослідження розвитку лідерських якостей під час професійної підготовки студентів технічного закладу вищої освіти. Особлива увага приділена розвитку особистості майбутнього лідера. Висвітлено результати педагогічного експерименту на основі проведених методик: методу соціометричних вимірювань, багатофакторного опитувальника Кеттела, тесту "Особистісний диференціал". За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено основні лідерські якості студентів. Доведено важливість обов'язкового вивчення лідерських дисциплін у технічному закладі вищої освіти. Розроблено та апробовано в процесі формувального експерименту програму розвитку лідерських якостей студентів технічного університету. Результати контрольного експерименту довели ефективність застосування програми розвитку лідерського потенціалу в освітньому процесі під час професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю.
  • Документ
    Розвиток професійної мотивації майбутніх психологів у контексті ситуативного
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Квасник, Ольга Віталіївна; Беспарточна, Олена; Землякова, Олена Олександрівна
    Розглянуті ключові поняття про професійну мотивацію. Зроблено огляд теоретичних та емпіричних методів діагностик та проведення заходів щодо розвитку професійної мотивації. Показано структурну модель процесу формування і/або розвитку професійної мотивації у студентів-психологів за допомогою ситуативного моделювання.
  • Документ
    Особливості подолання стресу під час воєнного стану викладачами закладів вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Дослідження присвячено проблемі подолання викладачами наслідків стресу під час воєнного стану. Емпірично визначено, що найвищим рівень стресу є в групах викладачів, які з початку війни перебувають у зоні бойових дій або поблизу неї; найнижчим рівень стресу є в групі викладачів, що виїхали за межі України; викладачі у зоні бойових дій частіше за все використовують копінг "Уникнення проблем"; внутрішньо переміщені викладачі найчастіше використовують для подолання стресу "Пошук соціальної підтримки"; викладачі, що виїхали за кордон поєднують стратегії "Уникнення проблем" та "Пошук соціальної підтримки", обираючи найбільш значущі проблеми; всі визначені відмінності виявилися статистично значущими; існує достовірний кореляційний зв’язок між рівнем стресу та схильністю до використання стратегії "Уникнення проблем", що вказує на нездатність викладачів подолати всі труднощі та негаразди, з якими вони зіштовхуються.
  • Документ
    Pedagogical conditions of using multimedia technologies in the process of teaching English at a non-language university under the conditions of distance learning
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Berkutova, Tetyana Ivanivna; Vrakina, Viktoriia; Sadkovska, Valeriia A.; Shtuchenko, I. Ye.
    The article deals with the pedagogical conditions of using multimedia technologies in the process of distance learning of English for students of non-language higher educational institutions. The analysis of scientific sources on the study of the use of computer tools in the process of distance learning of a foreign language is carried out. The effectiveness of modern multimedia technologies in teaching English is substantiated and multimedia tools that significantly increase students' motivation and, as a result, the quality of their foreign language training are identified. The new possibilities of presenting educational material that open up to the teacher due to the introduction of multimedia resources into the educational process are highlighted. Considerable attention is paid to the role of feedback in ensuring effective interaction between student and teacher in the process of learning a foreign language in a distance format. It is noted that it is necessary to adhere to the principle of blended learning in the process of mastering a foreign language by students in the realities of distance learning, which also contributes to improving the quality and effectiveness of foreign language teaching. The most important pedagogical condition of distance learning of English is determined, which is the professionalization of training of future specialists. It is concluded that the digital format of multimedia technologies opens up new pedagogical opportunities for the organization of distance learning of a foreign language.
  • Документ
    Використання арттерапевтичних засобів у підготовці майбутніх фахівців
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романовська, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена розгляду проблеми використання арттерапевтичних засобів у підготовці майбутніх викладачів закладів вищої освіти. У дослідженні теоретично обґрунтовано та апробовано впровадження арттерапевтичних засобів в процес професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи. Експериментальна перевірка підтвердила доцільність впровадження в реальний освітній процес підготовки майбутніх викладачів таких засобів.
  • Документ
    Сучасні тенденції підвищення кваліфікації педагогічних працівників як вектора їхньої професіоналізації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Чудовська, Тетяна Сергіївна
    Стаття присвячена аналізу сучасних тенденцій професіоналізації педагогічного персоналу у галузі підвищення кваліфікації. Визначено необхідність внесення змін у неперервну педагогічну освіту. Приділено увагу фасилітації дослідницько-навчального процесу. Розглянуто питання формування професійної ідентичності викладачів. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення системи підвищення кваліфікації вчителів за умови підтримки шкільних проєктів та інноваційних процесів у навчальних закладах.
  • Документ
    Педагог очима студентів: сприйняття професійної спрямованості, професійного іміджу, організації партнерської взаємодії, інформаційної компетентності, професійної компетентності та викладацького лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник, Тетяна Олександрівна
    У статті визначено статистично значущу різницю сприйняття студентами професійно важливих утворень педагогів, ставлення до якості викладання яких у студентів було позитивним та негативним. Загалом середній ранг професійно важливих утворень для педагогів, яких студенти оцінюють позитивно, коливається біля 80, а для педагогів, яких студенти оцінюють негативно, біля 30. Між всіма професійно важливими утвореннями, які оцінювали студенти у педагогів, є достатньо сильний кореляційний зв'язок. Можна припустити, що розвиток сукупності визначених нами професійно важливих утворень буде мати значення для позитивної оцінки студентами педагога як такого, що відрізняється високою якістю викладання.