Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50491
Title: Pedagogical acme-technology of formation of responsibility among leader-professionals during the process of professional education
Other Titles: Педагогічна акме-технологія формування відповідальності професіоналів-лідерів у процесі фахової підготовки
Authors: Dubinina, Oksana
Ignatyuk, Olha
Sereda, Nataliia
Keywords: pedagogical research; pedagogical conditions; structural components; factors of influence; педагогічне дослідження; педагогічні умови; структурні компоненти; чинники впливу
Issue Date: 2020
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Dubinina O. Pedagogical acme-technology of formation of responsibility among leader-professionals during the process of professional education / O. Dubinina, O. Ignatyuk, N. Sereda // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2020. – № 4. – С. 3-13.
Abstract: The article is devoted to the problem of formation of responsibility among leader-professionals during the process of professional education at the university. The authors note that the solution to this problem is possible by developing a special pedagogical acme-technology. The paper presents characteristics of structural components of proposed technology (concept, content, procedural parts, software and methodology). In the course of this study, the pedagogical conditions for the formation of responsibility among leaderprofessionals were determined. The results of this study on the establishment of the influence of factor units on the responsibility formation of future leader-professionals in the process of their professional education at the university are discussed.
Стаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.
ORCID: orcid.org/0000-0002-6928-0325
orcid.org/0000-0002-5710-7752
orcid.org/0000-0001-8472-0117
DOI: doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.01
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50491
Appears in Collections:Кафедра "Комп'ютерна математика і аналіз даних"
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2020_4_Dubinina_Pedagogical.pdf607,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.