Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57965
Title: Місце і значення формування педагогічних умов професійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів у технічному університеті
Other Titles: The place and importance of the pedagogical conditions of future engineers’ professional training at a technical university
Authors: Гончаренко, Тетяна Євгенівна
Keywords: закони педагогіки; закономірності; педагогічні умови; принципи навчання; навчальний процес; laws of pedagogy; regularities; pedagogical conditions; principles of learning; training process
Issue Date: 2013
Publisher: Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
Citation: Гончаренко Т. Є. Місце і значення формування педагогічних умов професійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів у технічному університеті / Т. Є. Гончаренко // Science and education a new dimension. Pedagogy and psychology. – 2013. – I (6), iss. 10. – Р. 60-63.
Abstract: В статті розглядається місце педагогічних умов в структурі педагогічної науки. Аналізується поняття "умова" з різних боків – загальнонаукового, філософського, психологічного та педагогічного. Особлива увага приділяється формуванню педагогічних умов, бо вони є запорукою якісної підготовки спеціалістів з ІТ технологій.
The paper examines the place of pedagogical conditions in the structure of pedagogical science. The concept ’condition’ is examined from different sides - scientific, philosophical, psychological and pedagogical. Special attention is paid to the pedagogical conditions formation, as they are the key to a high-quality professional training of the IT specialists
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57965
Appears in Collections:Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SEND_2013_1_10_Honcharenko_Mistse_i_znachennia.pdf378,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.