Кафедра "Комп'ютерна математика і аналіз даних"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7570

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kmmm

Кафедра "Комп'ютерна математика і аналіз даних" заснована в 2002 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерних наук та інформаційних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут", забезпечує підготовку бакалаврів і магістрів за проектно-орієнтованою освітньою програмою за напрямом науки про дані "DataScience".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 1 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних; 15 кандидатів наук: 10 – технічних, 4 – фізико-математичних, 1 – педагогічних; 3 співробітників мають звання професора, 9 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 279
  • Ескіз
    Документ
    Позиціонування математичної мови в контексті дистанційного навчання майбутніх ІТ-фахівців
    (CPN Publishing Group, 2021) Дубініна, Оксана Миколаївна; Тоніца, Олег Володимирович
    Сучасному навчальному процесу притаманне збільшення обсягу дистанційної освіти. До того ж при підготовці ІТ-фахівців вища інженерна школа постає перед необхідністю подолання протиріччя між професійно затребуваним широким спектром математичних знань і умінь для вище названих фахівців і обмеженістю у часі отримання вищої професійної освіти. Актуальність роботи детермінується тим, що здатність сучасних фахівців, які беруть участь в індустріальному виробництві програмної продукції, до синтезу та компетентного використання у своїй професійній діяльності математичного апарату, залежить від опанування ними математичної мови, як універсального інформаційно-зберігаючого, комунікативного, трансляційного, інтегруючого наукове знання інструменту загальнопланетарного застосування. Поглиблене вивчення математичної мови та розвиток математичного мовлення здобувачів вищої освіти у галузі інформаційно-комунікаційних технологій сприяє продуктивному використанню потенціалу математики задля інтенсифікації навчального процесу по підготовці цих фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження нестаціонарних кривих в гільбертовому просторі
    (2024) Боєва, Анна Анатоліївна; Решетнікова, Світлана Миколаївна; Мезерна, Марія Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Побудова методів класифікації зображень на основі архітектури нейромереж
    (2023) Решетнікова, Світлана Миколаївна; Боєва, Анна Анатоліївна; Решетнікова, Катерина Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Нестаціонарні криві в гільбертовому просторі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Боєва, Анна Анатоліївна; Решетнікова, Світлана Миколаївна; Мезерна, Марія Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Статистичний аналіз даних
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гардер, Сергій Євгенійович; Корніль, Тетяна Леонівна; Голотайстрова, Галина Олександрівна
    Навчально-методичний посібник призначено для використання в навчальному процесі при виконанні лабораторних робіт із курсу "Статистичний аналіз даних". Кожна лабораторна робота містить теоретичні відомості за темою відповідної роботи, опис виконання роботи, розібрані приклади виконання задач. Призначено для студентів спеціальностей 113 "Прикладна математика" та 122 "Комп’ютерні науки".
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуальних завдань з навчальної дисципліни "Вища математика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Олексенко, Вячеслав Михайлович; Решетнікова, Світлана Миколаївна
    Курс вищої математики відіграє важливу роль у підготовці майбутніх фахівців за спеціальністю 101 – «Технології захисту довкілля». Значне місце посідає самостійна робота студентів – діяльність студентів у процесі навчання, яка здійснюється під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. Вона розглядається в контексті самоосвіти, самовдосконалення, самоствердження, а тому розвиває спостережливість, ініціативність, стимулює творчий підхід до розв’язання задач. Одним з елементів самостійної роботи є виконання індивідуальних завдань студентами. Розроблені завдання систематизовані за основними темами навчальної програми. Для успішного їх розв’язання студентам радимо: 1). Ознайомитися з програмою курсу, списком рекомендованої літератури. 2). Вивчити матеріал за темами, запропонований у навчальних посібниках зі списку літератури. 3). Перейти до розв’язання задач. Запропоновані завдання можна з успіхом використовувати для контрольних робіт. Вони упорядковані так, щоб викладач міг застосувати їх за різних форм організації самостійної роботи студентів: індивідуальною, фронтальною, колективною, груповою. Номер варіанта визначається викладачем. Для студентів денної форми навчання варіант зручно встановити за числом, яке стоїть біля прізвища студента в журналі групи на момент видачі завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Неперервні випадкові величини. Модуль 3
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Боєва, Анна Анатоліївна; Решетнікова, Світлана Миколаївна; Мезерна, Марія Віталіївна
    Навчально-методичний посібник містить короткі теоретичні відомості з трьох тем курсу теорії ймовірностей: «Неперервні випадкові величини», «Числові характеристики неперервних випадкових величин», «Найбільш поширені розподіли неперервних випадкових величин». Розібрані приклади задач, надані завдання для аудиторних занять і самостійної роботи студентів, а також 30 варіантів індивідуальних розрахункових завдань. Призначено для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання.
  • Ескіз
    Документ
    The optical characteristics of contaminating films on Mo, SS and Cu mirror samples exposed in plasma devices
    (National Science Center "Kharkov Institute of Physics and Technology", 2008) Bondarenko, V. N.; Belyaeva, A. I.; Galuza, A. A.; Konovalov, V. G.; Kudlenko, A. D.; Ryzhkov, I. V.; Shtan, A. F.; Solodovchenko, S. I.; Voitsenya, V. S.
    The optical methods with the use of in-vessel first mirrors (FMs) are expected to occupy an important place in the diagnostic complex of the future fusion reactor ITER. As the surface of FMs will be subjected to physical sputtering by high-energy D and T charge-exchange atoms, this can lead to a decline in the initial FM reflectance. The second factor of FM reflectance deterioration is the redeposition of contaminants on the mirror surface. In the paper, optical indices and thickness values of the films deposited on Mo and SS mirrors in the tokamak TRIAM-1M as well as on SS and Cu mirrors in the torsatron URAGAN-3M were studied by ellipsometry at the wavelength λ=632.8 nm. The spectral reflectance at normal incidence of light for all the samples was measured in the wavelength range λ=253–650 nm. The optical parameters of TRIAM-1M films were determined as the film was progressively removed by deuterium plasma ions in the stand DSM-2.
  • Ескіз
    Документ
    Surface energy anisotropy for the low-index crystal surfaces of the textured polycrystalline BCC tungsten: experimental and theoretical analysis
    (National Science Center "Kharkov Institute of Physics and Technology", 2017) Belyaeva, A. I.; Savchenko, A. A.; Galuza, A. A.; Kolenov, I. V.
    Summarizing the experimental and theoretical trends observed on the changes in surface microstructure and topography resulting from surface energy anisotropy for the low-index crystal surfaces of the polycrystalline bcc tungsten under sputtering is done. A brief summary of the most closely related work is included. The experimental results have been discussed in the framework of the various theoretical methods. Emphasis was placed on the problems which are existing up to now. It is shown that the absence of a common trend in the ordering of the (100), (110), and (111) surface energies amongst the various theoretical models is a problem yet to be satisfactorily discussed. It is shown experimentally that for polycrystalline textured tungsten (bcc metal), the order of the three low-index surface energies is γ(111) > γ(100) > γ(110).