Перегляд за Автор "Kuchina, S."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Decision making on the direction of investment in the development of separate parameters of agricultural equipment(Технологический Центр, 2020) Kitchenko, Olena; Kuchina, S.The object of research is the process of self-financing, as a leading direction in the system of investment support for the development of business entities. One of the most problematic places in resolving this issue is prioritizing these investments. During the study, the statistical method is used to analyze and summarize statistical information and the methods of cluster analysis and k-means to classify the main groups of indicators of technical and operational and economic and marketing parameters for the use of agricultural machinery. As well as methods of matrix analysis and multidimensional spaces – for the positioning of enterprises and the rationale for the choice of investment areas. The paper proposes theoretical and methodological principles and conclusions, which together solve an important practical problem – the need to search for areas of investment in the development of individual parameters of agricultural machinery. The analysis of the state and characteristics of the activities of agricultural engineering enterprises of Ukraine is made. The necessity of breakthrough development of the machine-building sector of the agro-industrial complex is emphasized. It is noted that most of the Ukrainian enterprises producing agricultural machinery have outdated equipment, so they need re-equipment and significant financial injections. When classifying the priority areas of investment, it is found that agricultural machinery, which is now produced by Ukrainian engineering enterprises, needs to be completely changed. Therefore, a list of stages for the selection of areas for improving tractor equipment is proposed. The proposed approach to determining the priority of investing provides for the classification of quality indicators according to the priority of their improvement according to a certain algorithm. The investment areas are evaluated and it is established that the final decision on investing in the development of certain parameters of agricultural machinery can be made by improving only those indicators of a certain group that were obtained using clustering. Due to the simplicity of the proposed approach, it can be applied not only for agricultural engineering, but also for other enterprises of the economic complex of Ukraine. Compared with similar well-known approaches, its use will allow more accurate research and obtain the necessary data for targeted investment in the face of limited funds.Документ Enterprise communication policy indicators analysis as a part of marketing audit(Технологічний центр, 2019) Kitchenko, Olena; Kuchina, S.Об’єктом дослідження є процес маркетингового аудиту комунікаційної політики підприємства. Теоретичною основою та методичною базою даного дослідження виступають фундаментальні положення сучасного маркетингу, комунікаційної політики підприємства, напрацювання вчених, що стосуються теоретичних та прикладних засад проведення маркетингового аудиту та застосування рекламного менеджменту. В ході дослідження використовувались загальнонаукові та спеціальні методи, а саме: системно-функціональний підхід щодо дослідження сутності поняття «маркетинговий аудит», метод узагальнення, аналізу і синтезу, та монографічний метод. Запропоновано використання основних напрямків маркетингового аудиту комунікаційної політики підприємства, до яких треба віднести рекламу, зв’язки з громадськістю, стимулювання збуту, прямий маркетинг, участь у виставках, персональний продаж, спонсорську діяльність та інтегровані маркетингові комунікації. Доведено, що їх треба розглядати комплексно, враховуючи особливості і вплив на ефективність роботи підприємства. Маркетинговий аудит дає можливість здійснити порівняння різноманітних засобів комунікаційної політики і обрати найкращий варіант з урахуванням специфіки роботи підприємства. Завдяки цьому запропонована система маркетингових комунікацій ефективно впливає на цільову аудиторію, відповідає характеру запропонованого товару, образу компанії, дає можливість отримати найбільший економічний ефект та комунікативний вплив на споживачів. На відміну від розповсюдженого в Україні досвіду проведення маркетингового аудиту у вигляді контролінгу маркетингової діяльності, у дослідженні доводиться ефективність проведення аудиту за конкретними напрямками, зокрема комунікаційної політики підприємства. Такий підхід неодмінно буде корисним для проведення незалежного контролю діяльності українських підприємств. У роботі теоретичні положення доведені до рівня науково-практичних рекомендацій та можуть бути використані промисловими підприємствами для підвищення рівня ефективності комунікаційної діяльності шляхом проведення маркетингового аудиту.