2024 № 5 Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/80494
Переглянути
Документ Діджиталізація як фактор конкурентоспроможності у єдиному міжнародному цифровому ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мехович, Сергій Анатолійович; Кузьминський, Костянтин Миколайович; Перерва, Олександр ПетровичУ статті розглянуто актуальні питання, пов’язані зі створенням єдиного міжнародного цифрового ринку. Умови, в яких належить функціонувати промисловому комплексу України в найближчій перспективі знаходяться під впливом глобалізації. Найбільш впливовими факторами цих процесів є цифрова трансформація, пандемія та військові конфлікти. Надано стислу інформацію щодо сутності цих процесів. Зазначено, що діджиталізація здійснюється у межах економічної політики, яка в ЄС спрямована на створення єдиного міжнародного цифрового ринку. Наведено характерні риси цього процесу. Створення єдиного цифрового ринку є однією з головних перспектив та викликів сучасності. Цифровізація створила світ без кордонів та її впровадження вимагає нової форми управління на основі характерних для неї специфічних властивостей. Цей процес потребує вирішення ряду практичних і політичних питань у економічних та торгівельних відносинах міжнародної спільноти. Ігнорування цих процесів, або необ’єктивна оцінка у підходах до їх здійснення може привести до катастрофічних наслідків у забезпеченні конкурентоспроможності окремих підприємств, регіонів і цілої країни. Зазначено, що проблема регулювання єдиного цифрового ринку полягає в забезпеченні можливості для єдиного ринку працювати в цифровому світі так само, як і в аналоговому. Це означає забезпечення кращого доступу для споживачів і компаній до електронних товарів та послуг на всій території ЄС, а також створення умов для розвитку цифрових мереж та сфери послуг і максимізації потенціалу зростання цифрової економіки ЄС.Документ Моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами для формування конкурентних переваг підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Олександр Петрович; Мехович, Сергій Анатолійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Савченко, Ольга Ігорівна; Крамськой, Дмитро ЮрійовичУ статті розглядається процес моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами на промислових підприємствах з метою формування конкурентних переваг. Аналізуються ключові аспекти системного підходу до стратегічних змін, включаючи аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, встановлення цілей, розробку моделей економічної ефективності та постійний моніторинг результатів. Особлива увага приділяється використанню фінансових і нефінансових показників для комплексної оцінки ефективності змін. Обґрунтовано, що моделювання економічної ефективності управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення довгострокового успіху та формування стійких конкурентних переваг промислових підприємств. Доведено, що моделювання економічної ефективності процесу управління стратегічними змінами є важливим інструментом для досягнення та збереження конкурентних переваг підприємства. Використання фінансових та нефінансових показників дозволяє об'єктивно оцінити ефективність впроваджуваних змін та приймати обґрунтовані рішення. Успішне впровадження стратегічних змін сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства, задоволеності клієнтів та загальній конкурентоспроможності на ринку. Висновки статті містять рекомендації щодо розробки та впровадження системних підходів до управління стратегічними змінами, використання інноваційних технологій, врахування комплексних показників ефективності та підтримки гнучкості й адаптивності підприємств.