Вісник № 01. Актуальні проблеми розвитку українського суспільства

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50303

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Путь к монотеизму: украинская версия
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Вандышева-Ребро, Надежда Валентиновна
    В статье исследуется процесс формирования украинского общества, становление которого всегда связано с формированием сознания и мировоззрения. Мировоззрение украинского народа и его специфика, закономерно, стали предметом исследования данной статьи. Существенное место в формировании мировоззрения данного сообщества занимала и занимает религиозная составляющая и имеющиеся представления целого народа о Боге. Украинский народ, как и любой другой, в течение своего существования и развития переживал и переживает переломные моменты, которые связаны с переходом к пониманию новых ценностных ориентиров, что всегда отражается на качестве мировоззрения. О таком важном этапе в становлении мировоззрения, как отдельного человека, так и общества в целом свидетельствует переход от политеизма к монотеизму, что произошло с европейскими культурами в определенный момент их существования. Об этом свидетельствует признание единого Бога и распространение христианства как мировой религии и, соответственно, христианских ценностей. Подобный переход можем наблюдать и на территории Украины. В ситуации с украинским обществом, по мнению автора, опыт христианства был внедрён в сознание украинцев, но использовался только на личностном уровне. К сожалению, на уровне общественного сознания христианство в украинской культуре осталось все ещё не познанным. Соответственно мы можем сделать вывод, что представления о фундаментальных ценностях, например, морали в украинском обществе достаточно размытые. Честь, достоинство, свобода, ответственность – вот перечень фундаментальных ценностей, формирование которых продолжается. Поэтому до сегодняшнего дня украинское общество постоянно сталкивается с разночтением определенных категорий и продолжает использовать во многих ситуациях архаические представления, о чем свидетельствует наличие коррупции, взяточничества в украинской культуре. А каждому из нас в таких условиях развития и формирования сложно обрести свободу более высокого порядка.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми соціально-економічної нерівності в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Семке, Ніна Миколаївна
    У статті розглядаються об’єктивні та суб’єктивні засоби виміру соціологічного аналізу соціально-економічної нерівності. Серед об’єктивних оцінок звертається увага на інтегральні індекси якості життя, що розроблені міжнародними організаціями. Наведені дані про сучасний рейтинг України на міжнародній арені по якості життя, індексу процвітання, індексу добробуту, індексу людського розвитку. Проведено аналіз суб’єктивних оцінок населення України що до свого місця в соціальній структурі та матеріального становища сімей. Визначено, що за послідні роки ситуація з соціально-економічною нерівністю не зазнала суттєвих змін, та навіть ускладняється. Указується до яких економічних, політичних та соціальних наслідків призводить нерівність. Наголошується на необхідності для подолання крайніх проявів нерівності розбудови сильної держави з ефективним професійним управлінням в усіх сферах життя. Абсолютної рівності досягти неможливо. В той же час надмірна нерівність створює багато проблем для розвитку суспільства, призводить до зубожіння значної частки населення країни. Необхідне правильне визначення пріоритетів економічного та соціального розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Молода особистість у системі соціальних зв’язків сьогодні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перевалова, Людмила Вікторівна; Гаєвая, Олександра Валентинівна; Гаряєва, Ганна Михайлівна
    У статті досліджується проблема самореалізації молоді, її переходу від навчання до роботи. Визначаються характерні риси молодої особистості: самосвідомість, ціннісні орієнтації, соціальні стосунки, потреби, інтереси, мотиви. Аналізуються основні причини і передумови виникнення проблем молоді. Висвітлюються особливості і механізми соціальної поведінки особистості, визначаються спонукальні чинники їх потреб і інтересів. Розкриваються основні шляхи людини в історичному аспекті на підставі аналізу науковцями-дослідниками. Визначається один із кроків – обрання майбутньої професії, для готовності усвідомлення суспільного і особистісного значення праці, прагнення максимально проявити свої сили, позитивно ставитися до різних видів праці. Розглядається питання молодіжного безробіття, як соціально-економічного явища, розвитку і становлення особистості, розпаду шлюбів, збільшення кількості злочинів, зменшування народжуваності, поширення наркоманії та алкоголізму. Висвітлюються основні причини виникнення безробіття, процеси міграції, недосконалість програм розвитку молоді, диспропорції між попитом та пропозицією на ринку праці, невідповідність кваліфікації молодих спеціалістів вимогам роботодавців, недосконалість законодавства з питань зайнятості, суперечності щодо вікових меж молоді України, недостатня поінформованість абітурієнтів про потреби ринку. Зазначення того, що всі ці фактори спричиняють дисбаланс між попитом і пропозицією, що це і є основною причиною безробіття. В ході дослідження виявляються і додаткові причини молодіжного безробіття, а саме: зниження попиту на низку професій, відсутність професійного досвіду, проблема дискримінації жінок під час прийому на роботу, соціальна і психологічна нестабільність, нездатність з боку роботодавця оцінити такі переваги молоді, як мобільність, гнучкість і здатність до навчання, неправильно обрана професія тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості організації навчального процесу у вищій школі, спрямованого на розвиток лідерських якостей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Панасенко, Олександра Анатоліївна
    У статті досліджуються педагогічні особливості проведення навчального процесу для розвитку лідерських якостей. Наведені форми методи та засоби, дотримання яких сприяє розвитку лідерських якостей та готують до лідерства. Реалізуючи дієво-практичний потенціал, який представляє собою сукупність знань, вмінь, якостей та навичок, які необхідні для успішної практичної діяльності, студент відчуває необхідність у придбанні тих чи інших лідерських якостей через їх брак на різних етапах діяльності. На практиці в умовах навчального процесу активізація дієво-практичного потенціалу відбувається за допомого методів, які сприяють підвищенню активності та зацікавленості серед студентів, активують їх творче мислення, здатність мислити критичною. До таких методів відносяться: ділова гра, в якій моделюється професійна діяльність у грі. Застосування ділових ігор в процесі навчання не тільки сприяє розвитку професійних компетенцій студентів, допомагає аналізувати та інтерпретувати отриману інформацію, працювати в групі, але і сприяє прищеплювання певних соціальних навичок і вихованню правильної самооцінки, що є основою лідерських якостей. Лідерські якості будуть розвиватися інтенсивніше при організації навчального процесу, в основі якого лежить реалізація дієво-практичного потенціалу за допомогою групових форм взаємодії. Розвитку лідерських якостей сприяє багато факторів: мотиваційна готовність, досвід, виховання, різноманітні додаткові умови в житті особистості. У межах навчального процесу педагог може підібрати методи, форми та засоби навчання, які вимагатимуть розвитку лідерських якостей, надаватимуть новий позитивний досвід та мотивуватимуть до особистісних змін. Перспективним напрямком вивчення цієї теми є емпірична перевірка виявлених в теоретичній площині тенденцій.
  • Ескіз
    Документ
    Benefits of emotional inтelligence for retail
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Mykilchenko, Maria Mykolayivna
    This article is devoted to the issue of emotional intelligence in the life of each person an in retail. The idea is based on the fact that the EQ itself has a decisive influence on the formation of the individual and his integration into the society. Also, the comparative characteristics of two types of intelligence and their importance in the development of personality, its development and success in retail. The author analyzes different types of thinking, the concept of emotions and the ways of their correction for mental and intellectual development, because emotions are the driving force in both personal life and the professional field. There is an opinion that without emotional intelligence it is now impossible to move forward or reach any significant heights, it can be developed and improved. Particular attention is paid to aspects of emotional intelligence and real steps that need to be taken to realize their own potential. Also the article reveals information about the ability to control our own emotions and our own understanding of our weaknesses and strengths. The article presents vivid examples of the real importance of EQ in business, management and retail. Provides practical recommendations for raising the level of emotional intelligence. The conclusion formed the main results of the study and analysis of EQ.
  • Ескіз
    Документ
    Відповідальність суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти в контексті експертних оцінок студентів вітчизняних ЗВО
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мороз, Світлана Анатоліївна; Мороз, Володимир Михайлович
    Постановка проблеми. Зумовлений об’єктивними процесами розвитку громадянського суспільства в Україні перегляд місця та ролі держави у забезпеченні функціонування та розвитку більшості з суспільних сфер, потребує на обґрунтування компетенції держави майже за кожним з напрямів суспільного життя. Вища освіта, як складова соціальної сфери суспільства та одна з основних детермінант забезпечення його розвитку, не є виключенням у вирішенні питання уточнення рівня відповідальності держави у реалізації нею своїх освітніх функцій. Актуалізація питань університетської автономії та академічної свободи вимагає використання інститутом держави такої моделі взаємодії з університетською інституцією, за якою якість освітньої діяльності останньої, рівно як і якість вищої освіти в цілому, будуть відповідати очікуванням студентів та задовольняти запити ринку праці. Обґрунтування змісту такої моделі неможливо уявити без з’ясування думки здобувачів вищої освіти щодо рівня відповідальності суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти. Формулювання цілей статті. За результатами аналізу думки студентів вітчизняних закладів вищої освіти визначити рівень відповідальності суб’єктів публічного управління за якість вищої освіти, а також запропонувати напрями вдосконалення змісту окремих з механізмів державного управління розвитком сфери вищої освіти. Виклад основного матеріалу дослідження. Відповідно до програмних заходів авторського позагрантового проєкту «Оцінка якості вищої освіти» було проведено опитування (анкетування) 563 респондентів. За результатами аналізу відповідей респондентів було визначено їх думку щодо рівня відповідальності окремих з суб’єктів забезпечення якості вищої освіти. Розподіл відповідної за змістом відповідальності має такий вигляд: заклад вищої освіти – 28%; студенти – 20%; органи публічного управління – 19%; суспільство – 17%; роботодавці – 16%. Під час вибірково проведених інтерв’ю з деякими з студентів було встановлено факт умовного ототожнення ними інститутів держави та суспільства, а отже рівень їх відповідальності, у межах саме цього дослідження, повинен розглядатися у їх діалектичній єдності. Сумарний рівень відповідальності органів публічного управління та суспільства дорівнює 36%, що надає нам право ідентифікувати їх суб’єктів на рівні основних акторів забезпечення якості вищої освіти. Висновки з даного дослідження. За результатами аналізу відповідей респондентів було запропоновано переглянути зміст: окремих норм Положення про галузеві експертні ради Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, за напрямом підвищення рівня представництва держави у їх складі; парадигми взаємодії університетської інституції та інституту держави за напрямом зміни партнерського статусу останнього на статус основного суб’єкту управління розвитком сфери вищої освіти. Таке підсилення ролі держави у забезпеченні якості вищої освіти не лише відповідатиме очікуванням безпосередніх учасників навчально-виховної комунікації, а і підвищить рівень ефективності виконання закладами вищої освіти існуючого на цей час державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою.
  • Ескіз
    Документ
    Концепт «ПТАХ» у англомовній картині світу (до питання про складність перекладу)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Марченко, Аліна Ігорівна
    В статті автор аналізує поняття «картина світу» та роль концепту ПТАХ. Вказує на тих, хто займався проблемою формування картини світу. Описує роль та значення концепту, вказує, що він є центральним елементом картини світу. Об’єктом дослідження автора стали фразеологічні обороти із застосуванням концепту ПТАХ у англомовних фразеологічних оборотах. На прикладах мовного матеріалу автор аналізує варіанти перекладу фразеологічних оборотів концепту ПТАХ і обґрунтовує їхню систематизацію. Спираючись на фактичний матеріал, автор звертає увагу на можливість систематизувати фразеологізмів. Це має стати основою для можливих шляхів перекладу. Найбільш поширений шлях – пошук ідентичностей в мові перекладу. Необхідно шукати в мові подібні фразеологічні обороти. Другий шлях – концентрація на пошуку аналогічних фразеологізмів, але їхня емоційно-образна складова буде мати інші основу та контексти. Наступний прийом перекладу фразеологізмів є прийомом варіативності образу Птаха із відтінком англійського етосу. Наступний прийом допустимий тільки для перекладу фразеологізмів, які сформувались на ґрунті суто англійських традицій, для них немає аналогів, неможливо застосувати дослівний переклад. Тому найчастіше застосовують переклад-пояснення переносного значення фразеологізму, що, власне, являє собою трансформації сталого словосполучення.
  • Ескіз
    Документ
    Вивчення історії ЛГБТ-спільноти в міському просторі: доступність джерел та етичні виклики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Маліков, Василь Володимирович
    Дослідження різних аспектів життя закритих і невидимих соціальних груп у новітній історії України та Слобожанщини пов’язано з необхідністю розв’язання низки методологічних, джерелознавчих та етичних завдань. Відсутність теоретичної рефлексії щодо особливостей вивчення історії ЛГБТ-спільноти та обмежене коло наявних досліджень з цієї теми у вітчизняній науці породжують низку викликів та проблем, на які можливо знайти відповіді, спираючись на досвід американських, британських та канадських вчених, так само як і на настанови вітчизняних дослідниць усної історії. Специфіка доступних для дослідження міського простору в історії ЛГБТ-людей джерел визначається як особливостями репрезентації їхнього досвіду, враховуючи ставлення суспільства та його інститутів до вразливої соціальної групи, так і можливостями самого дослідника до комунікації з ЛГБТ-спільнотою, включеністю тих каналів інформації, якими транслюється відповідний досвід. Найпершим і найважливішим джерелом є усні свідчення безпосередніх учасників та учасниць створення і функціонування низки значущих для ЛГБТ-спільноти місць в публічному просторі міста. Від 2000-х років до сучасності посилюється роль Інтернет-форумів, сайтів, мобільних додатків, а також публікацій в ЗМІ, електронних та друкованих видань, які містять спогади ЛГБТлюдей. Перспективним джерелом залишаються особисті речові, фото і відеоархіви, лише незначну частину яких можна знайти у відкритому доступі. Специфіка кола й доступності джерел обумовлює важливість розробки й дотримання відповідних етичних підходів дослідника. Ключовими принципами мають стати довіра, конфіденційність, а в більшості випадках й дотримання анонімності респондента у комунікації й отриманні усних свідчень, чіткість і відкритість дослідницьких цілей та завдань, проактивність, толерантність і недискримінація, підтримка стійкого і тривалого зв’язку з ЛГБТ-спільнотою, повернення результатів дослідження самій спільноти у вигляді як наукових публікацій, так і науково-популярних видань, заходів, виставок і презентацій. Результати такого дослідження мають спрямовуватися на зміну становища вразливої соціальної групи, подолання бар’єрів на шляху до рівних прав і можливостей, вирішення низки соціокультурних, економічних, медичних та правових проблем, з якими стикається ЛГБТ-спільнота. Проведений аналіз доступності джерел та етичних аспектів і отримані результати знаходять практичне застосування в дослідженні історії ЛГБТ-спільноти і міського простору Харкова.
  • Ескіз
    Документ
    Міжкультурна компетентність у професійній діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Маліков, Василь Володимирович
    У цій статті автор осмислює роль міжкультурної компетентності у професійній діяльності педагогів і соціальних працівників. Звертаючись до вітчизняних і закордонних кейсів, визначаються зміст, результати впровадження та переваги мультикультурного підходу в освіті та культурній політиці в цілому. Прийняття та захист культурного різноманіття має позитивний вплив на добробут і стабільний розвиток місцевих спільнот, безпечність розвитку сучасного міста та соціальну згуртованість. Показано зв’язок між концепцією мультикультуралізму та важливістю формуванням міжкультурної компетентності для професій соціального працівника і педагога. У дослідженні презентуються результати практичного досвіду викладання міжкультурного підходу в межах циклу тренінгів, спрямованих на формування толерантного ставлення до людей з числа вразливих соціальних груп. Актуалізація базових знань щодо сутності культури, її динамічності і різноманітності, глибше розуміння структури культури та особливостей субкультур є передумовою до опрацювання комплексних тем соціальної вразливості, інклюзії та толерантності. Шляхом освоєння таких понять і феноменів як ідентичність та множинність ідентичностей, соціальні привілеї, права людини, інклюзія та (не)дискримінація можна продемонструвати важливість формування культурної компетентності на індивідуальному рівні та її значення у професійній діяльності. Пропонуються конкретні вимоги і показники, які необхідні для освоєння міжкультурної компетентності у професійній діяльності. Високоосвічені соціальні працівники та педагоги мають потребу в практичних інструментах для успішної діяльності в сучасному багатоманітному культурному просторі.
  • Ескіз
    Документ
    Main sales techniques at the enterprise
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Lobas, Kristina Anatolievna
    The article deals with the study of existing sales promotion techniques and their effective management. The idea that the proper use of sales techniques can significantly increase the level of awareness of the company and contribute to its successful development is substantiated. Trade has always been (and still is) a relatively simple, affordable and reliable business activity. But, we must admit that even in the age of fierce competition, not all modern top managers, office consultants, salespeople and agents have the sales techniques and relevant skills. How to successfully raise sales in an online store? How to increase company profits? How to manage sales effectively? By efficiency, we mean increasing sales. Unfortunately, there is no universal recipe for how to increase trade efficiency. Each company selects its own technique by trial and error, repeatedly testing it in practice. A meticulous approach is working - you need to gather staff with experience and good sales skills or to train your own team. Successfully chosen technique of effective sales answers all the questions asked. The paper provides recommendations for the use of sales promotion techniques. Describes how social networks can affect sales and brand, how accurate customer knowledge can increase existing customers' reach and reach new customers. It is hard to surprise a whimsical modern client. The market is overflowing with similar offers, each business has serious and dangerous competitors. Effective sales techniques (telephone, online, and so on) are a prerequisite for developing a company and maintaining stability in sales. The author focuses on how quality customer service provides a great advantage among competitors and increases the level of loyalty, and concludes that impact techniques depend on many factors and are situational in use.