Вісник № 02. Інформатика та моделювання

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57924

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Методологія усунення дисбалансу класів наборів даних зображень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Білобородова, Т. О.; Скарга-Бандурова, І. С.; Коверга, М. О.
    Представлено методологію вирішення задачі усунення дисбалансу класів в наборах даних зображень, яка включає етапи вилучення фрагментів зображень, аугментацію фрагментів, вилучення ознак, та дублювання об’єктів міноритарного класу. В якості міри визначення незбалансованості набору даних використано ступінь дисбалансу. Проведено експеримент з використанням набору даних зображень облич пацієнтів з висипаннями на шкірі, що анотовані у відповідності до ступеня тяжкості акне. Розглянуто основні кроки реалізації запропонованої методології. Результати класифікації показали доцільність застосування запропонованої методології. Точність класифікації на тестових даних склала 85%, що на 5% вище ніж без застосування запропонованої методології.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення моделі поведінки інтелектуального агенту на основі генетичного алгоритму
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Виноградов, В. В.; Шумова, Л. О.; Білобородова, Т. О.
    Представлено вирішення завдання удосконалення моделі поведінки неігрового персонажу, що виступає в якості інтелектуального агенту, за рахунок оптимізації вхідних параметрів на основі генетичного алгоритму. Запропонований підхід включає розробку моделі неігрового персонажу: скелету, твердих тіл та реалізація динамічної моделі персонажу, заснованої на алгоритмі Фізерстоуна, та моделювання поведінки персонажу на основі генетичного алгоритму. Запропоновано формування моделі поведінки із використанням генетичного алгоритму, що моделює фізичні властивості персонажу з урахуванням його дій. Етапи роботи генетичного алгоритму включають: створення початкової популяції, оцінка пристосовуваності, відбір, схрещування та мутації. За результатами проведених експериментів визначено вхідні параметри моделі поведінки неігрового персонажу, що максимізують сукупну оцінку пристосовності, яка виступає в якості оцінки винагороди та які можуть бути використані як початкові вхідні значення при проведенні подальших експериментів.