05.05.03 "Двигуни та енергетичні установки"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20944
Переглянути
Документ Удосконалення методів профілювання бічної поверхні поршнів двигунів внутрішнього згоряння(НТУ "ХПІ", 2016) Москаленко, Іван МиколайовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.03 – двигуни та енергетичні установки. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" МОН України. – Харків, 2016. Дисертація присвячена розробці методів профілювання бічної поверхні поршня, які базуються на математичних моделях процесів, що відбуваються в трибоз'єднанні "поршень-мастильний шар-циліндр" ДВЗ. Розроблено новий розрахунково-експериментальний метод визначення динамічних параметрів руху поршня. В основу методу покладено математичну модель, яка враховує механічні, гідродинамічні та теплові процеси в ЦПГ. Розроблено новий метод експериментального дослідження динаміки поршня в умовах роботи дослідного ДВЗ. Створено та інтегровано до складу двигуна оригінальний зразок безконтактної вимірювальної системи малих переміщень. Виконано співставлення теоретичних розрахунків динаміки поршня із результатами експериментальних досліджень. Встановлені основні чинники, що обумовлюють характер радіальних та кутових переміщень поршня в циліндрі. Розроблено новий метод профілювання бічної поверхні, який засновано на уточненні моделі напружено-деформованого стану поршня шляхом врахування силових і гідродинамічних чинників та термонапруженного стану деталей ЦПГ. Виконано оцінку енергоефективності запропонованого профілю за допомогою модифікованого числа Зоммерфельда та зведеного коефіцієнту тертя. На прикладі двигуна ВАЗ 11194 розрахунковим шляхом показано, що за рахунок застосування розробленого методу профілювання досягнуто зниження механічних втрат тертя на 3,36%.