Вісник № 10
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41969
Переглянути
Документ Раціоналізація транспортної складової в логістичному ланцюзі постачань товарів у роздрібну торгівельну мережу(НТУ "ХПІ", 2019) Ковцур, Катерина Григорівна; Токмиленко, Тетяна Томівна; Птиця, Наталія ВасилівнаРозглядаються особливості доставки вантажів у роздрібну торгівельну мережу в містах. Представлені сучасні тенденції змін в роздрібній торгівлі в країнах Європи та представлено особливості функціонування ланцюгів постачань товарів в роздрібну торгівельну мережу на території України. В роботі представлені вимоги до транспортної ланки в ланцюзі постачань, виконання яких дозволить підприємствам-виробникам та роздрібним торгівцям підвищити ефективність своєї роботи. Для ритмічної роботи системи доставки партіонних вантажів у роздрібну торгівельну мережу стає необхідним оптимізувати роботу транспортної ланки. Аналіз літературних джерел дозволив визначити основні методики вибору автомобілів раціональної вантажопідйомності. Визначені основні критерії їх вибору, а саме собівартість перевезень та продуктивність роботи транспорту Виходячи з того, що логістичні ланцюги постачань партіонних вантажів в роздрібну торгівельну мережу містять елемент невизначеності, пов'язаний з перманентними коливаннями попиту на продукцію, в роботі наведена різниця обліку особливостей коливань попиту в торгівельних точках різних форматів. Встановлено, що виділяють дві основні групи форматів торгових точок: великі, що включають у себе супермаркети, гіпермаркети та дрібні, що включають так звані "магазини біля будинку", кіоски, мінімаркети. В роботі визначені основні фактори, які зумовлюють вибір рухомого складу при доставці партіонних вантажів в містах. Запропоновано для усунення негативних результатів коливань попиту впровадження технологічних і організаційних рішень, а саме резервування провізних можливостей парку рухомого складу. Серед існуючих способів резервування провізних можливостей парку рухомого складу можна виділити чотири – резервування провізних можливостей парку рухомого складу за рахунок збільшення вантажності автомобіля проти планової; за рахунок кількісного збільшення парку рухомого складу; за рахунок використання залученого парку рухомого складу та за рахунок поєднання всіх попередніх способів. Аналіз моделей впливу умов доставки, технологічних параметрів способу резервування провізних можливостей на логістичні витрати дозволив визначити зони ефективності використання різних способів резервування провізних можливостей. Зроблено оцінку ефективності застосування способів резервування провізних можливостей парку автомобілів під конкретні умови перевезень. В роботі наведено критичний аналіз кожного з можливих способів резервування провізних можливостей парку рухомого складу.