2023 № 2 Економічні науки
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66632
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Діагностика системи моніторингу логістичних потоків(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Волоснікова, Наталія МиколаївнаСтаття присвячена дослідженню методів та інструментів для ефективного аналізу та контролю за рухом товарів у сучасних системах логістики. Звернено увагу на ключові аспекти діагностики, такі як визначення ефективності, виявлення можливих проблем та оптимізація процесів моніторингу. Зосереджено увагу на вивченні методів діагностики, спрямованих на визначення ефективності та виявлення можливих відхилень у русі товарів. Розглянуто використання інноваційних технологій та аналітичних інструментів для підвищення точності та оперативності діагностики логістичних систем. Розглядається вплив взаємодії між різними компонентами системи моніторингу на ефективність логістичних процесів та можливі підходи до оптимізації взаємодії та комунікації в логістичних мережах для досягнення максимальної продуктивності. Додатково, у статті досліджується взаємодія різних елементів системи моніторингу та їх вплив на загальну ефективність логістичних процесів. Висвітлюються можливі шляхи оптимізації цієї взаємодії для досягнення найвищої продуктивності та використання ресурсів. Отримані результати статті можуть бути корисними для фахівців у галузі логістики, дослідників, які цікавляться вдосконаленням систем моніторингу логістичних потоків, а також для практиків, які прагнуть впроваджувати нові технології в управління логістикою в своїх організаціях.Документ Використання економіко-математичних моделей для прийняття ефективних рішень в сфері управління персоналом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кучинський, Володимир Анатолійович; Погорєлов, Сергій МиколайовичВизначено роль використання економіко-математичних моделей для прийняття ефективних управлінських рішень як в процесі управління соціально-економічними системами в цілому, так і у сфері управління персоналом. Розглядається моделювання як основний специфічний метод науки, що застосовується для аналізу та синтезу систем управління, а також особливий пізнавальний спосіб, коли суб'єкт дослідження замість безпосереднього досліджуваного об'єкта пізнання обирає чи створює подібний до нього допоміжний об'єкт – образ чи модель, досліджує його, а отримані нові знання переносить на об'єкт оригінал. Економіко-математичні моделі дозволяють об'єднати складні, а іноді й нечітко визначені фактори, пов’язані з проблемою прийняття рішень, у логічно чітку схему, яку можна детально проаналізувати. Такий аналіз дозволяє одержати й оцінити альтернативні можливості функціонування економічної системи та передбачити наслідки управлінських рішень. З метою забезпечення ефективності процесів управління персоналом на основі використання економіко-математичних моделей для прийняття управлінських рішень були визначені: класифікація економіко-математичних моделей за призначенням і метою застосування, оптимізаційний характер більшості економіко-математичних моделей, процедуру побудови моделі та підготовку управлінського рішення на основі економіко-математичних методів, узагальнений вигляд задачі економіко-математичного програмування та типові управлінські задачі з управління персоналом, що розв’язуються з допомогою економіко-математичних моделей.Документ Дослідження проблем правової охорони інтелектуальної власності в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ткачов, Максим МихайловичУ статті висвітлюється поняття "інтелектуальна власність", розглядаються види інтелектуальної власності та їх характеристика, відображається сутність поняття "охорона інтелектуальної власності", коротко розглядається система та форми інтелектуальної власності на міжнародному рівні, визначаються проблеми, пов'язані із цією тематикою в Україні на сьогоднішній момент. Проаналізувати соціальні передумови того, що організаційно-правові аспекти удосконалення правової охорони інтелектуальної власності в сучасній Україні, виявлення та усунення суттєвих проблем в цій сфері є важливим чинником покращення економіки країни, сприяння науково-технічному прогресу, створенню нових потрібних для України нових винаходів та високоефективних об’єктів інтелектуальної власності, а також підвищення рівня їх правового захисту. Проведені авторами дослідження підтвердили той факт, що нині в Україні сфера захисту інтелектуальної власності має багато прогалин. Головною проблемою авторами визначена проблема підвищення ефективності застосування законодавства про інтелектуальну власність. Проблема вужчого характеру — це відсутність конкретизованих норм законодавства щодо порушення прав інтелектуальної власності. Важливою проблемою є відсутність ефективно діючого механізму створення та розповсюдження всіх видів інновацій. З неї виходить проблема остаточно несформованої система підтримки розвитку науки та її фінансування в ринкових умовах. Також автори відмічають затяжний процес створення та налагодження законодавчого механізму використання та розповсюдження нововведень та відсутність зміцнення науково-технічного потенціалу країни. Сьогодні в Україні є спеціальні норми права, які є для належного правового регулювання відносин у сфері інтелектуальної власності, але не працюють або повністю відсутні механізми захисту інтересів правовласників. А спроби, які робляться регулятором, часто носять формальний чи вузькоспеціалізований характер. Насправді результати інтелектуальної діяльності починають впроваджувати в комерційну діяльність задовго до того, як цей результат буде отримано державну реєстрацію. Така ситуація уможливлює зловживання на відкритому ринку, особливо за наявності маргіналізованих учасників та жорсткої конкуренції у всіх областях.Публікація Маркетинговий аудит рекламної діяльності на зовнішньому ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романчик, Тетяна Володимирівна; Васильцова, Світлана ОлександрівнаРекламна діяльність підприємства впливає на результативність його комунікативної та збутової політики й чинить вплив на економічні результати його діяльності. В рекламі задіяні значні фінансові ресурси, що вимагає постійного контролю та регулювання. Це завдання дозволяє вирішувати маркетинговий аудит рекламної діяльності. В роботі розглядаються особливості рекламної діяльності, що впливають на систему її оцінювання. З врахуванням того, що реклама має не лише економічний, а й комунікаційний вплив, наведена основна концепція проведення аудиту рекламної діяльності на внутрішньому ринку. Визначені відмінності між споживачами у різних країнах світу, які впливають на сприйняття рекламних матеріалів та, в кінцевому підсумку, на ефективність рекламного впливу. З врахуванням особливостей закордонної аудиторії сформульовано основні напрямки рекламного аудиту на зовнішньому ринку та етапи його проведення. Підкреслено, що, на відміну від рекламного аудиту на внутрішньому ринку, в зовнішній рекламній практиці слід оцінювати відповідність змісту та дизайну рекламного повідомлення цілям рекламної кампанії та національним особливостям цільової аудиторії, а також проводити медіа аудит. Оцінка економічної ефективності рекламних кампаній у системі міжнародного маркетингу не має принципових відмінностей від її визначення в умовах українського ринку. Щодо критеріїв комунікаційних ефектів від реклами, вони формуються саме на максимальному врахуванні особливостей країни, на ринку якої працює підприємство. Наведені відмінності між оцінюванням ефективності рекламних кампаній та проведенням аудиту. Підкреслено, що оцінювання ефективності реклами є складовим елементом її аудиту. Аудит спрямований на виявлення та усунення слабких сторін в рекламній діяльності, оптимізацію рекламного бюджету і підвищення ефективності реклами.