Вісник № 03. Електричні машини та електромеханічне перетворення енергії

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/44965

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Експериментальне порівняння методів ідентифікації моменту інерції якоря двигуна постійного струму
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шайда, Віктор Петрович; Юр'єва, Олена Юріївна
    Знання величини моменту інерції якоря двигуна необхідно для ефективного управління електроприводом. Зазвичай цю величину споживач отримує з заводського каталогу або габаритного кресленика. Зазвичай використовують спрощені способи визначення момента інерції, які дають значну похибку. Тому застосовують експериментальні методи, що дають більш наближені до дійсності результати. Виконано експериментальну оцінку точності визначення (ідентифікації) моменту інерції якоря двигуна постійного струму типу 4ПНЖ200М методами спадного вантажу і вільного вибігу. Дослідження виконувалося на випробувальній станції підприємства виробника вказаного двигуна. Встановлено відмінність результатів експериментального розрахунку від каталожних даних двигуна постійного струму, що вказує на некоректність довідкової інформації. Отримані результати не дають остаточно визначити, який з методів найкраще, виходячи з критерію точності. Це спонукає до подальшого проведення досліджень проблеми ідентифікації параметрів двигуна постійного струму. Незважаючи на те, що експериментальні методи вільного вибігу і спадного вантажу широко відомі, тонкощі їх використання будуть цікаві як дослідникам так і виробникам двигунів постійного струму. Величина моменту інерції якоря двигуна постійного струму може також використовуватися для оцінки динамічності двигунів однакової потужності, але різних виробників.
  • Ескіз
    Публікація
    Метод діагностування дефектів у розвитку в міжполюсних перемичках при експлуатації синхронних двигунів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мглинець, Євген Вячеславович; Мандровський, Максим Юрійович; Чекараміт, Микола Федорович; Юр'єва, Олена Юріївна
    Подано принципи виявлення пошкоджень синхронних двигунів в процесі експлуатації. З’ясовано доцільність виявлення дефектів у розвитку під час технічного обслуговування синхронних двигунів. Виявлено та обґрунтовано причини виходу з ладу синхронних двигунів прокатного стану. При належній експлуатації найслабшим місцем є міжполюсна перемичка, яка з’єднує котушки полюсів в обмотку збудження. Обґрунтовано вплив перехідного опору місця з’єднання міжполюсних перемичок на тепловий стан ротора в цілому. Розроблено метод тест-режиму для діагностування дефектів у розвитку в міжполюсних перемичках за допомогою тепловізійного контролю. Проведено апробацію запропонованого методу на синхронних двигунах прокатного цеху. Достовірність методу підтверджено вимірюванням перехідного опору у місці з’єднання та капілярним методом. Створено рекомендації щодо застосування методу тест-режиму при експлуатації синхронних двигунів в умовах безперервного виробництва.