Вісник № 01. Актуальні проблеми розвитку українського суспільства
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/46777
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Життєдіяльність людини в умовах глобалізації та основні проблеми глобалізованого суспільства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Горлов, Анатолій Серафімович; Любієв, Альберт Гнатович; Блошенко, Олена Іванівна; Гращенкова, Жанна ВікторівнаСтаття відображає суть відповідальності людини за майбутнє цивілізації і життя на Землі. Усвідомлення і формування цього відчуття неможливе без фундаментальних змін в цивілізаційних основах людського буття, реального затвердження принципу єдності природного і соціа льного. Це треба враховувати всім, хто причетний до процесів виховання і освіти. Дослідження присвячені суто теоретичним питанн ям. Їхній зміст дає можливість ознайомитися з деякими поняттями, на базі яких формується загальне уявлення про основні проблеми сучасного глобалі зованого суспільства і ролі цивілізаційних особливостей його розвитку. Припускається, що використання філософсько-культурологічного підходу дозволить змінити мотиваційно-ціннісне ставлення до фізкультурно-спортивної освіти і, як наслідок, сприятиме формуванню фізично, психічно і соціально здорової особистості майбутньої людини. Важливе місце відводиться сфері вищої інженерно-технічної освіти. З позиції носферного мислення пріоритетом виховання у навчальних закладах різного типу повинно бути формування етичного здоров’я дітей і молоді. Основним механізмом, що формує світогляд, завжди були традиції, які впливали на свідомість людей через освіту. Історично повинно мати місце єдність культур різних цивілізацій і взаємозв’язок понять про східну і західну людину. При вирішенні завдань по поліпшенню життя людства і збереженню цивілізації провідна роль належить науці. Природознавство – це наука-еталон і фундамент наукового знання. Прикладні науки є продовженням природознавства, впровадженням в практику його результатів. До прикладних відносяться технічні, сільськогосподарські, медичні, воєнні та інші науки. Саме до цього циклу наук належить і фізичне виховання. В цьому напрямі мислення актуальними будуть вимоги галузевого стандарту (ОКХ) до професійно-прикладної підготовки сучасного інженера.Документ Оптимізація видів навчальної діяльності з фізичного виховання студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Колісниченко, Андрій ОлександровичРозглянуто актуальне питання щодо фізичного виховання студентської молоді України, обґрунтовано головні педагогічні завдання. Проведено чинний аналіз становища з фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти (ЗВО), вивчена вітчизняна наукова література, дослідження науковців та фахівців. Визначена мета дослідження та послідовно розглянуто аспекти покращення навчально-виховного процесу з фізичного виховання у контексті сучасного етапу реформування освіти в Україні. Вивчено існуючи методи навчання, їх зміст, тобто систему різних видів навчальної діяльності, мету їх застосування та взаємодію з засобами навчання. Запропоновано затребувані прийоми щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання на основі акмеологічного підходу провідним напрямом – мотивація до відвідування і успішності навчальних занять з фізичного виховання, досягнення студентами успіху у спортивній діяльності, отримання задоволення від результатів витраченого працею часу, покращенню фізичного стану, поліпшенню показників здоров’я. Наведено приклад організації навчального процесу з фізичного виховання в НТУ «ХПІ» з застосуванням багаторічного педагогічного досвіду, тренерської майстерності викладачів кафедри фізичного виховання. Перелічені спеціалізації з видів спор ту, які розвинені на кафедрі. Дана характеристика основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання: лекції, практичні заняття, контрольні випробування фізичної підготовленості, контрольні випробування зі спеціалізацій з виду спорту, комплексні змагання зі спеціалізацій з видів спорту, спортивно-масові заходи та інше. Детально розкрито зміст основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання та запропоновано щонайліпші варіанти рішення завдань з можливих умов, надані практичні рекомендації щодо їх впровадження в навчальний процес. Сформульовано тлумачення одного з прийомів «оптимізації». На основі проведеного дослідження зроблені провідні висновки, які розкривають умови впровадження прийомів щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання студентів. Доцільність і необхідність проведеної роботи в цьому напрямі є безперечною для оптимальної, адекватної і раціональної побудови змісту навчального навантаження з фізичного виховання та його інспектування.