Вісник № 03. Економічні науки

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56938

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасні особливості економіки та управління персоналом підприємств і організацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Погорєлова, Тетяна Олексіївна
    Метою даної статті є розгляд проблем, з якими стикаються у теперішній час менеджери з персоналу при виконанні своїх функцій для забезпечення ефективної роботи всієї організації. Сучасні умови діяльності підприємств пред'являють якісно нові вимоги до менеджерів з персоналу, обумовлюють необхідність більш високої інтенсивності їхньої праці, уміння цінувати час, володіти комплексом організаційних і психологічних якостей, забезпечувати творчий підхід до роботи. Наголошується, що управління персоналом є стратегічною функцією. Для досягнення поставленої мети розглянуті основні напрями роботи менеджерів з персоналу. Особливу увагу приділено розгляду проблем при відборі та розвитку персоналу. Зроблено висновок, що управління персоналом повинно стати функцією, яка закладена в організаційній стратегії та культурі.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління фінансовою стійкістю в системі формування фінансової стратегії підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сітак, Ірина Леонідівна; Івахненко, Андрій Володимирович
    У статті здійснено систематизацію наукових підходів щодо визначення поняття управління фінансовою стійкістю підприємства. Проаналізовано літературні джерела, що стосуються дослідженню питань управління фінансовою стійкістю підприємства. Сформульовано завдання, які повинний вирішувати процес управління фінансовою стійкістю підприємства. На основі аналізу визначено мету та завдання управління фінансовою стійкістю підприємства, основні з котрих можна визначити як виявлення причин і основних факторів забезпечення фінансової стійкості, цілеспрямований пошук прийомів і методів управління фінансовою стійкістю. Надано характеристику управління фінансовою стійкістю як одного із найважливіших завдань фінансового менеджменту підприємств у сучасних економічних умовах. Доведено, що підвищення ефективності діяльності підприємства залежить від обґрунтованості, своєчасності та доцільності прийнятих управлінських рішень у цій сфері. Обґрунтовано доцільність застосування системного підходу до управління фінансової стійкості як підходу, що дозволяє враховувати вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на стан фінансів підприємства. Описано проблематику фінансових проблем, з якими стикаються машинобудівні підприємства. Доведено, що за своєю економічною сутністю ці проблеми багато в чому ідентичні і тому їх вирішення можливе під час використання універсального інструментарію та типових заходів, що утворюють послідовність управління фінансовою стійкістю підприємства. Найважливішим елементом даної послідовності є оцінка фінансової стійкості підприємства, в основі якої лежить розрахунок абсолютних та відносних показників, що визначають прибуток та збитки підприємства, зміни у структурі його активів та пасивів, а також у розрахунках з дебіторами та кредиторами. Обгрунтовано, що у довгостроковому періоді фінансова стійкість може бути охарактеризована показниками зміни ринкової вартості підприємства, такими як рентабельність чистих активів і власного капіталу, економічне зростання підприємства, середньозважена вартість капіталу та його структура, а також ринкова вартість підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило Сергійович
    У статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.
  • Ескіз
    Публікація
    Напрями удосконалення організації аналізу рентабельності для підвищення ефективності обліко-аналітичної діяльності на підприємстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Єршова, Наталя Юріївна; Буравльова, Анна Миколаївна; Кочетова, Тетяна Іванівна
    В статті запропоновані напрями удосконалення організації аналізу рентабельності для підвищення ефективності обліково-аналітичної роботи на підприємстві. Обґрунтовані можливості, які надає інформація про прибутковість діяльності для користувачів при прийнятті управлінських рішень. Наведена динаміка прибутку до оподаткування підприємств України з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства та проведений аналіз рентабельності підприємств. Розроблена карта для встановлення співвідношення між зацікавленими сторонами та ступенем важливості показників рентабельності для них. Доведено роль та значення інформації про прибутковість діяльності для удосконалення аналітичної діяльності на підприємстві в ринковій економіці. Обґрунтовано, що результати аналізу прибутковості допомагає суб’єктам, які приймають рішення, побачити більш конкретну та узагальнену картину підприємства, дозволяючи їм, своєю чергою, створити правильну стратегію зростання. Розроблена схема послідовності проведення аналізу рентабельності, яка є одним з напрямів удосконалення організації аналізу рентабельності на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Формування соціальних інновацій в контексті соціальної відповідальності трудового потенціалу підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Яцина, Вікторія Валентинівна
    Стратегія інновацій в контексті соціальної відповідальності, яку широко застосовують промислові корпорації, передбачає придбання конкурентних переваг за допомогою соціальних інновацій, створення принципово нових товарів або технологій або задоволення існуючих усвідомлених або неусвідомлених потреб новими засобами. Інноваційні системи формуються під впливом безлічі об'єктивно заданих для кожної країни та для кожного підприємства факторів, включаючи їх розміри, наявність ресурсів, в тому числі людського капіталу, особливості історичного розвитку інститутів держави і форм підприємницької діяльності. Серед найбільш значущих досліджень слід виділити такі: вивчення факторів економічного росту, розробка моделей економічної рівноваги, інвестиційна теорія циклу, теорія інвестиційних імпульсів, інституціональна модель конкурентних переваг, різні моделі національної конкурентоспроможності і міжнародного руху капіталів.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічне управління маркетинговою діяльністю підприємства щодо формування та реалізації товарної політики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Райко, Діана Валеріївна; Федоренко, Ірина Анатоліївна; Сокол, Катерина Михайлівна; Ланько, Олена Василівна
    Метою даної статті є визначення стратегічного управління в межах маркетингової товарної політики на підприємстві, оскільки стратегічне управління з реалізації контролю та координації маркетингової товарної політики підприємства дозволяє створити модель її реалізації на підприємстві згідно з цілями та завданнями. У даній роботі були розглянуті теоретичні основи, на основі проаналізованих літературних джерел було запропоновано власні визначення та сформульовано різницю між товарної політикою та маркетинговою товарною політикою. Розроблений та запропонований в роботі механізм формування і реалізації маркетингової товарної політики підприємства забезпечує взаємозв'язок організаційних, методичних та аналітичних процедур на всіх стадіях управління. Втілення в життя заходів має забезпечити активізацію і підвищення маркетингового потенціалу товару, зокрема і товарної політики підприємства в цілому.