05.22.02 "Автомобілі та трактори"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20965
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Документ Поліпшення показників плавності ходу та динамічної навантаженості ходових систем колісних тракторів на транспортних роботах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мамонтов, Анатолій ГеннадійовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2019 р. Дисертація присвячена поліпшенню експлуатаційних властивостей колісного трактора в агрегаті з напівпричепом при русі на транспортних режимах за рахунок обладнання переднього моста комбінованою пневморесорною підвіскою та визначення її раціональних параметрів. Для вирішення поставленої задачі в роботі проаналізовані сучасні тенденції використання колісних тракторів під час перевезення вантажів, котрі є основною сільськогосподарською продукцією, а також продукцією призначеною для забезпечення виробничих процесів сільськогосподарських підприємств. Визначено основні вимоги, які висуваються до конструкції тракторів, які застосовуються в якості транспорту в сільськогосподарській галузі. Розглянуто тенденції розвитку конструкцій систем підресорювання колісних тракторів з урахуванням виконання вантажоперевезень із підвищеними транспортними швидкостями. Виконано аналіз методів і конструктивних засобів поліпшення плавності ходу й зниження динамічної навантаженості ходових систем. Визначено експлуатаційні вимоги, які висуваються до підвісок колісних тракторів. А також встановлені шляхи поліпшення показників плавності ходу на основі вдосконалення систем підресорювання. У рамках дослідження складена узагальнена математична модель поздовжньо-кутових, вертикальних і поздовжніх коливань машино-тракторного агрегату на базі колісного трактора з напівпричепом, яка дозволяє досліджувати плавність ходу й динамічну навантаженість ходової системи. Складена математична модель доповнена математичними моделями пневматичної шини, пневматичного гумово-кордового пружного елемента й тяглово-зчіпного пристрою. Це дозволяє врахувати наявність демпфірування в пневматичній системі комбінованої пневморесорної підвіски, найбільш повно оцінити вплив нелінійності пружних і дисипативних характеристик шини та пневмобалона, а так само наявність зазору в тяглово-зчіпному пристрої на показники плавності ходу й динамічну навантаженість ходової системи колісного трактора. Для найбільш повної оцінки плавності ходу й динамічної навантаженості ходової системи колісного трактора обладнаного різними типами систем підресорювання математична модель реалізована в детермінованій постановці з мікропрофілем, який відповідає різним дорожнім покриттям. Для зниження динамічної навантаженості ходової системи й поліпшення параметрів плавності ходу машино-тракторного агрегату на базі колісного трактора та напівпричепа, була розроблена комбінована пневморесорна підвіска, яка встановлена на передній міст трактора. При розробці регульованої пневморесорної підвіски використовувалися серійні вузли та деталі підвіски з листовими металевими ресорами. Пневморесорна підвіска розміщена в габаритних розмірах серійної підвіски, та складається з листових металевих ресор й двохсекційних пневмобалонів з додатковими повітряними резервуарами. Для збільшення демпфування в підвісці, в трубопроводі на вході до додаткових резервуарів було встановлено дроселі. При зростанні статичного навантаження на передній міст регулятор положення рами за допомогою клапану автоматично забезпечує надходження стисненого повітря до пневмобалонів по трубопроводах, а при її зменшені – випуск повітря до атмосфери. Таким чином забезпечується підтримання постійного зазору між пружним упором стискання та переднім мостом. З метою найбільш повної оцінки властивості конструкції розробленої пневморесорної підвіски та її досконалості при використанні трактора проведено експериментальні дослідження машино-тракторного агрегату в різних експлуатаційних умовах. Результати отримані під час проведення натурного експерименту дали можливість підтвердити достовірність теоретичних досліджень, та оцінити адекватність математичної моделі використовуваної для вивчення взаємозв’язків між параметрами конструкції підвіски та її експлуатаційними показниками. Також була запропонована методика проведення експериментальних досліджень по визначенню демпфування в пневматичній системі комбінованої пневморесорної підвіски, методика визначення параметрів плавності ходу та динамічної навантаженості ходової системи машино-тракторного агрегату при виконанні транспортних робіт. Під час проведення натурного експерименту визначено ступень дисипації в пневморесорній підвісці при різних прохідних перетинах дроселя, а також при різних об’ємах додаткових резервуарів, та визначено раціональний діаметр перехідного перетину дроселя. Проведена оцінка плавності ходу та динамічної навантаженості ходової системи машино-тракторного агрегату обладнаного серійною ресорною підвіскою, комбінованою пневморесорною підвіскою з гідравлічними амортизаторами та без гідравлічних амортизаторів, при русі трактора по дорозі з асфальтним і ґрунтовим покриттям, а саме проведена порівняльна оцінка пневматичного й гідравлічного демпфірування, порівняльна оцінка плавності ходу трактора із серійною та пневморесорними підвісками, шляхом визначення параметрів низькочастотних коливань у характерних точках трактора. Також визначена динамічна навантаженість ходової системи трактора оснащеного різними системами підресорювання. Для вимірів результатів експерименту, а саме для реєстрації параметрів низькочастотних коливань використовувався вимірювальний комплекс, що складається з вібровимірювальної апаратури. Для реєстрації динамічного навантаження передніх й задніх коліс трактора використовувалися тензодатчики, наклеєні на рукавах мостів, при цьому тензометричні датчики збиралися в тензометричні мости сигнал з котрих надходив до фіксуючої апаратури. На підставі аналізу отриманих даних встановлено, що застосування комбінованої пневморесорної підвіски з гідравлічними амортизаторами в порівнянні із серійною ресорною підвіскою дозволяє знизити величини середньоквадратичних прискорень у характерних точках трактора й знизити динамічне навантаження, що діє на колеса машино-тракторного агрегату. Проведено теоретичні дослідження, які дозволили дати об'єктивну оцінку впливу типу підвіски та її конструктивних параметрів на плавність ходу й динамічну навантаженість ходової системи колісного трактора. Визначено шляхи вдосконалення системи підресорювання й розроблені рекомендації з вибору раціональних параметрів підвіски. На підставі аналізу проведених експериментальних досліджень динамічних процесів, які виникають під час руху колісного трактора в агрегаті з напівпричепом, встановлено, що результати теоретичних розрахунків якісно й кількісно відображають характер зміни та рівень показників плавності ходу й динамічної навантаженості ходової системи машино-тракторного агрегату. Також підтверджені рекомендації щодо обраних раціональних параметрів системи підресорювання переднього мосту колісного трактора. Згідно рекомендацій найкращі показники плавності ходу та динамічної навантаженості ходової системи колісного трактора з шарнірно-зчленованою рамою на транспортних роботах досягаються при наступних обґрунтованих основних конструктивних параметрах комбінованої пневморесорної підвіски: діаметр прохідного перетину дроселя 9 мм, що забезпечує максимальне повітряне демпфірування в пневматичній системі та коефіцієнт загасання ψ=0,21; об’єм додаткових резервуарів Vd =40·10ˉ³ м³ на сторону; тиск у пневматичній системі 0,27 МПа; величина коефіцієнта загасання гідравлічного амортизатора ψа=0,21.Документ Поліпшення показників плавності ходу та динамічної навантаженості ходових систем колісних тракторів на транспортних роботах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мамонтов, Анатолій ГеннадійовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2019 р. Дисертація присвячена поліпшенню експлуатаційних властивостей колісного трактора в агрегаті з напівпричепом при русі на транспортних режимах за рахунок обладнання переднього моста комбінованою пневморесорною підвіскою та визначення її раціональних параметрів. Складено узагальнену математичну модель поздовжньо-кутових, вертикальних та поздовжніх коливань машино-тракторного агрегату на базі колісного трактора в агрегаті з напівпричепом, яка дає змогу дослідити плавність ходу та динамічну навантаженість ходової системи з урахуванням нелінійності пружних та дисипативних характеристик підвіски, а також конструктивних характеристик тягово-зчіпного пристрою. Виконано теоретичні дослідження, котрі дозволили дати об'єктивну оцінку впливу типу підвіски та її конструктивних параметрів на плавність ходу й динамічну навантаженість ходової системи колісного трактора. Визначено шляхи вдосконалювання системи підресорювання та її раціональні параметри. На основі експериментальних досліджень підтверджено достовірність математичної моделі руху машино-тракторного агрегату на транспортних швидкостях, та підтверджено рекомендації щодо вибраних раціональних параметрів системи підресорювання переднього моста колісного трактора.Документ Вибір і обґрунтування температурних режимів роботи гідрооб'ємно-механічної трансмісії колісного трактора(НТУ "ХПІ", 2018) Шевцов, Вадим МихайловичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2018 р. Дисертацію присвячено підвищенню ефективності використання тракторів з ГОМТ за рахунок визначення впливу температурних режимів роботи ГОП на показники роботи трансмісії, обґрунтуванню параметрів системи охолодження гідрооб'ємної передачі. Проведено аналіз щодо впливу температури робочої рідини на роботу гідросистеми та підходів щодо визначення температурних режимів роботи гідрооб'ємної передачі. Складена розширена матрична математична модель, яка відрізняється урахуванням, окрім кінематичних та силових, температурних режимів роботи ГОП в складі ГОМТ трактора та дозволяє визначити перепад температури робочої рідини на різних ланках гідросистеми в залежності від режимів роботи. Проведені експериментальні дослідження підтвердили адекватність складеної математичної моделі. Проаналізовано характер зміни температури робочої рідини в ГОП на робочих та транспортних передачах. Виявлено залежність загального ККД трансмісії на кожній передачі від температурних режимів роботи ГОП в її складі та сформовані рекомендації щодо методології вибору системи охолодження.Документ Вибір і обґрунтування температурних режимів роботи гідрооб'ємно-механічної трансмісії колісного трактора(НТУ "ХПІ", 2018) Шевцов, Вадим МихайловичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2018 р. Дисертацію присвячено підвищенню ефективності використання тракторів з ГОМТ за рахунок визначення впливу температурних режимів роботи ГОП на показники роботи трансмісії, обґрунтуванню параметрів системи охолодження гідрооб'ємної передачі. Проведено аналіз щодо впливу температури робочої рідини на роботу гідросистеми та підходів щодо визначення температурних режимів роботи гідрооб'ємної передачі. Складена розширена матрична математична модель, яка відрізняється урахуванням, окрім кінематичних та силових, температурних режимів роботи ГОП в складі ГОМТ трактора та дозволяє визначити перепад температури робочої рідини на різних ланках гідросистеми в залежності від режимів роботи. Проведені експериментальні дослідження підтвердили адекватність складеної математичної моделі. Проаналізовано характер зміни температури робочої рідини в ГОП на робочих та транспортних передачах. Виявлено залежність загального ККД трансмісії на кожній передачі від температурних режимів роботи ГОП в її складі та сформовані рекомендації щодо методології вибору системи охолодження.Документ Підвищення ефективності гальмування колісних тракторів з безступінчастими трансмісіями шляхом вибору раціонального способу гальмування(НТУ "ХПІ", 2017) Пелипенко, Євген СергійовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2017 р. Дисертацію присвячено підвищенню ефективності гальмування колісних тракторів з безступінчастими ГОМТ за рахунок способу гальмування, вибору форми та тривалості зміни параметру регулювання. Складена комплексна математична модель процесу гальмування трактора ХТЗ-21021 з ГОМТ-1С дозволяє моделювати всі можливі способи гальмування. Від існуючих математична модель відрізняється врахуванням кінематичних, силових та енергетичних параметрів безступінчастої ГОМТ, а також описом барабанного гальмівного механізму з пневматичною системою в складі колісного трактора ХТЗ-21021. На основі використання теорії оптимізації формалізовано, що раціональною зміною параметру регулювання гідромашини для ГОМТ з "диференціалом на виході", з точки зору гальмівної ефективності, є вигнута форма. На лабораторному стенді ГОМТ підтверджено, що найкраща гальмівна ефективність при гальмуванні параметром регулювання ГОП (мінімальна кількість обертів вихідного вала ГОМТ, а, як наслідок, мінімальний гальмівний шлях) спостерігається для вигнутих форм керування ГОП, не залежно від тривалості керуючого впливу.Документ Підвищення ефективності гальмування колісних тракторів з безступінчастими трансмісіями шляхом вибору раціонального способу гальмування(НТУ "ХПІ", 2018) Пелипенко, Євген СергійовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2017 р. Дисертацію присвячено підвищенню ефективності гальмування колісних тракторів з безступінчастими ГОМТ за рахунок способу гальмування, вибору форми та тривалості зміни параметру регулювання. Складена комплексна математична модель процесу гальмування трактора ХТЗ-21021 з ГОМТ-1С дозволяє моделювати всі можливі способи гальмування. Від існуючих математична модель відрізняється врахуванням кінематичних, силових та енергетичних параметрів безступінчастої ГОМТ, а також описом барабанного гальмівного механізму з пневматичною системою в складі колісного трактора ХТЗ-21021. На основі використання теорії оптимізації формалізовано, що раціональною зміною параметру регулювання гідромашини для ГОМТ з "диференціалом на виході", з точки зору гальмівної ефективності, є вигнута форма. На лабораторному стенді ГОМТ підтверджено, що найкраща гальмівна ефективність при гальмуванні параметром регулювання ГОП (мінімальна кількість обертів вихідного вала ГОМТ, а, як наслідок, мінімальний гальмівний шлях) спостерігається для вигнутих форм керування ГОП, не залежно від тривалості керуючого впливу.Документ Вплив особливих зон роботи гідропередачі на техніко-економічні показники колісних тракторів з безступінчастими гідрооб'ємно-механічними трансмісіями(НТУ "ХПІ", 2016) Мітцель, Микола ОлександровичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016 р. Дисертацію присвячено підвищенню техніко-економічних показників машинно-тракторних агрегатів оснащених гідрооб'ємно-механічними трансмісіями з диференціалом "на виході" за рахунок розміщення агротехнічних швидкостей в особливих зонах роботи гідрооб'ємної передачі. Складена комплексна математична модель особливих зон роботи гідрооб'ємної передачі, що дозволяє досліджувати робочі процеси в межах особливої зони. Розглянуто процес утворення особливої зони на висхідній та низхідній регулювальній характеристиці гідрооб'ємно-механічної трансмісії. Встановлено вплив режимів навантаження та конструктивних параметрів трансмісії на ширину особливої зони та загальний ККД трансмісії. Визначено вплив часу розгону колісного трактору на величину сплеску робочого тиску при виході з особливої зони. Сформульовано рекомендації до проектування перспективних схем трансмісій з диференціалом "на виході", що дозволять досягати максимального ККД трансмісії в межах швидкостей основних енергоємних сільськогосподарських операцій. Експериментальними дослідженнями визначено точність математичної моделі втрат в гідрооб'ємній передачі К. І. Городецького. Експериментально досліджено достовірність математичної моделі особливих зон на лабораторному стенді та колісному тракторі, та підтверджено рекомендації щодо перспективних схем гідрооб'ємно-механічних трансмісій з диференціалом "на виході".Документ Вплив особливих зон роботи гідропередачі на техніко-економічні показники колісних тракторів з безступінчастими гідрооб'ємно-механічними трансмісіями(НТУ "ХПІ", 2016) Мітцель, Микола ОлександровичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016 р. Дисертацію присвячено підвищенню техніко-економічних показників машинно-тракторних агрегатів оснащених гідрооб'ємно-механічними трансмісіями з диференціалом "на виході" за рахунок розміщення агротехнічних швидкостей в особливих зонах роботи гідрооб'ємної передачі. Складена комплексна математична модель особливих зон роботи гідрооб'ємної передачі, що дозволяє досліджувати робочі процеси в межах особливої зони. Розглянуто процес утворення особливої зони на висхідній та низхідній регулювальній характеристиці гідрооб'ємно-механічної трансмісії. Встановлено вплив режимів навантаження та конструктивних параметрів трансмісії на ширину особливої зони та загальний ККД трансмісії. Визначено вплив часу розгону колісного трактору на величину сплеску робочого тиску при виході з особливої зони. Сформульовано рекомендації до проектування перспективних схем трансмісій з диференціалом "на виході", що дозволять досягати максимального ККД трансмісії в межах швидкостей основних енергоємних сільськогосподарських операцій. Експериментальними дослідженнями визначено точність математичної моделі втрат в гідрооб'ємній передачі К. І. Городецького. Експериментально досліджено достовірність математичної моделі особливих зон на лабораторному стенді та колісному тракторі, та підтверджено рекомендації щодо перспективних схем гідрооб'ємно-механічних трансмісій з диференціалом "на виході".Документ Наукове обґрунтування нових технічних рішень процесу гальмування колісних тракторів з безступінчастими гідрооб'ємно-механічними трансмісіями(НТУ "ХПІ", 2016) Бондаренко, Анатолій ІгоровичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016. Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-практичної проблеми щодо підвищення технічного рівня, а також керованості та гальмівної ефективності колісних тракторів з гідрооб’ємно-механічними трансмісіями за рахунок наукового обґрунтування нових технічних рішень процесу гальмування на основі системного підходу до визначення основних закономірностей робочих процесів у безступінчастих трансмісіях, а також встановлення раціональних способів реалізації процесу гальмування та законів зміни параметрів регулювання гідрооб’ємної передачі. В роботі наведено методологію визначення раціональної структури та конструктивних параметрів гідрооб’ємно-механічних трансмісій для колісних тракторів, яка базується на орієнтуванні не тільки на кінематичні, силові та енергетичні параметри трансмісії при виконанні трактором технологічної операції "оранка", а й враховує особливості гальмування різноманітними способами та кількісні показники ергономічності трактора.Документ Наукове обґрунтування нових технічних рішень процесу гальмування колісних тракторів з безступінчастими гідрооб'ємно-механічними трансмісіями(НТУ "ХПІ", 2016) Бондаренко, Анатолій ІгоровичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – автомобілі та трактори. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016. Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-практичної проблеми щодо підвищення технічного рівня, а також керованості та гальмівної ефективності колісних тракторів з гідрооб’ємно-механічними трансмісіями за рахунок наукового обґрунтування нових технічних рішень процесу гальмування на основі системного підходу до визначення основних закономірностей робочих процесів у безступінчастих трансмісіях, а також встановлення раціональних способів реалізації процесу гальмування та законів зміни параметрів регулювання гідрооб’ємної передачі. В роботі наведено методологію визначення раціональної структури та конструктивних параметрів гідрооб’ємно-механічних трансмісій для колісних тракторів, яка базується на орієнтуванні не тільки на кінематичні, силові та енергетичні параметри трансмісії при виконанні трактором технологічної операції "оранка", а й враховує особливості гальмування різноманітними способами та кількісні показники ергономічності трактора.