Вісник № 01. Динаміка та міцність машин

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/59899

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання теплового режиму безплатформної навігаційної системи з термостабілізацією прискореного прогріву
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Погорілов, Сергій Юрійович; Хавін, Валерій Львович
    В даний час у сучасній авіаційно-космічній техніці широко використовуються безплатформні інерційні навігаційні системи (БІНС) на основі волоконно-оптичних гіроскопів (ВОГ). У зв'язку з високою чутливістю ВОГ до впливу змін температури забезпечення стабільних теплових режимів роботи є актуальною проблемою. Найважливішим завданням підвищення точності роботи системи є розробка способів теплового захисту та термостабілізації ВОГ. Робота присвячена моделюванню температурного поля безплатформного інерційного блоку (БІБ), що входить до складу БІНС з метою забезпечення мінімального перепаду температур на платформі ВОГ із застосуванням термостабілізації. Метою роботи є моделювання температурного поля вимірювального блоку БІБ та визначення умов, які забезпечують мінімум перепадів температур на платформі ВОГ в умовах термостабілізації. Для досягнення поставленої мети вирішено такі завдання: створення розрахункової схеми та кінцевоелементної моделі приладу БІБ, моделювання впливу зміни зовнішніх температур на температурне поле приладу БІБ, чисельне визначення температурних градієнтів у заданих точках приладу. За наслідками чисельного моделювання проведено дослідження параметрів температурного поля приладу, характеристик системи термостабілізації. Розглянуто тепловий режим приладу із системою термостабілізації для прискореного прогріву та зменшення градієнтів зміни температур на датчиках ВОГ з керуючим законом, відповідним змінам температури основи. Чисельно визначено температурні градієнти у заданих точках приладу. Встановлено, що закон термостабілізації має забезпечувати стабільність температурного поля (малість градієнта температури). Саме значення температури ВОГ істотного впливу на величину дрейфу не надає. Систему термостабілізації доцільно використовувати тільки для виведення системи на робочий температурний режим протягом не більше 30 хвилин, а в робочому режимі не використовувати.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз міцності елементів кріплення механічної педалі з тросовим приводом
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Голенко, Костянтин Едуардович; Диха, Олександр Володимирович; Рудик, Олександр Юхимович
    Визначення показників міцності структурних компонентів механічних педалей транспортних засобів, зокрема елементів їх кріплення до тросових приводів, є актуальним з огляду на потребу відповідності дотримання вимог щодо максимальних зусиль згідно з Правилами ЕЄК ООН №13 та №35 з однієї сторони та забезпечення достатнього запасу міцності згідно технічних умов експлуатації тросових приводів – з іншої сторони. Додаткової практичної користі розглянута в статті тема набуває з точки зору оцінки запасу міцності складових механічної педалі в критичних умовах експлуатації, які і й входять в основу крайових при формуванні поставленої задачі – аналізу міцності визначених деталей методом кінцевих елементів у середовищі ANSYS. Слід розуміти, що наведений аналіз є лише одним з обов’язкових етапів імітаційних випробувань педалі, адже, будучи відносно простим вузлом, механічна педаль насправді має бути спроектована в такий спосіб, щоб критичні навантаження зруйнували найменш відповідальні замінні елементи складального вузла, але не приводи та відповідні їм агрегати, що активуються через трос дистанційного керування.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексний підхід до аналізу статичної та динамічної міцності ротора димососу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мартиненко, Володимир Геннадійович
    В роботі описано процес оцінки статичної і динамічної міцності ротора осьового димососу зі здвоєними лопатками, що дозволяють значно підвищити його ефективність. Для побудови розрахункової моделі аналізу міцності виконано спрощення геометричної моделі шляхом видалення болтових з’єднань, зрощування малих поверхонь, а також моделювання зварних швів у вигляді зкруглень та фасок. Такі спрощення дозволили побудувати якісну скінченно-елементну сітку, що має достатню точність для виконання інженерних розрахунків. Розрахункові моделі включають скінченно-елементу модель одного сектора циклічної симетрії робочого колеса димососа, що використовується для більш точного визначення його напружено-деформованого стану та локальних максимумів напружень в місцях їхньої концентрації в кореневих перерізах лопаток та у місцях їхнього з’єднання перемичками від дії відцентрових сил, аеродинамічних навантажень на лопатку та теплових навантажень від прогріву колеса, а також скінченно-елементну модель всього ротора із менш детальним розбиттям робочого колеса, яке в даному випадку відіграє роль масово-інерційного елементу, та більш детальним розбиттям валу для аналізу його статичної міцності і реакцій у підшипникових вузлах від дії сил тяжіння та визначення власних частот й форм коливань ротора та можливості виникнення резонансів із кратностями частоти збуджуючих навантажень. Аналіз статичної міцності робочого колеса та валу ротора димососа виконувався шляхом порівняння еквівалентних за Мізесом напружень із допустимими напруженнями, а аналіз динамічної міцності ротора димососа виконувався шляхом визначення рівня відстройки власних частот коливань від кратностей частоти збуджуючого навантаження, яким в даному випадку приймались відцентрові сили, що діють на дисбаланс ротора, який обертається. Детальний аналіз результатів розрахунків дозволив встановити, що елементи ротора димососа відповідають вимогам статичної міцності під дією усіх можливих типів навантажень, а власні частоти коливань ротора мають достатній рівень відбудови від кратностей частоти збуджуючого навантаження. Таким чином зроблений висновок про статичну і динамічну міцність ротора димососа, що впливають на його ресурс та довговічність роботи на номінальному режимі.