2024 № 2 Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76280
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Гендерні особливості міжособистісної взаємодії в організації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Афанасьєва, Наталя; Богдан, Жанна Борисівна; Ушакова, ІринаСтаття присвячена дослідженню проблеми гендерних особливостей міжособистісної взаємодії в організації та особистісних характеристик, які її визначають. Виявлено, що існують певні соціальні уявлення про нормативну поведінку чоловіків та жінок у спілкуванні. Зазвичай, чоловікам приписують агресивність, конфліктність, незалежність, схильність до домінування, лідерські якості, а жінкам – поступливість, толерантність, залежність, емоційність, адаптивність. Результати проведеного дослідження показали, що жінки мають потребу в підтримці позитивних відносин із іншими людьми, часто використовують контроль та авторитет, від бажання керувати іншими до потреби бути контрольованими. Вони надають перевагу співпраці та взаємодії у взаєминах. Опитані чоловіки виявили тенденцію до контролю над іншими та прийняття домінуючої позиції у міжособистісній взаємодії. Вони також мають потребу у дружніх та гармонійних стосунках з іншими людьми, прагнуть співпраці та встановлення контактів через включення та увагу до інших. Майже не використовують емоційні вияви у робочому колективі, вдаються до товариського спілкування. Чоловіки розвивають гармонійні відносини з іншими, використовуючи контроль, авторитет та силу.Документ Адаптаційна трансформація психологічного захисту здобувачів вищої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Богдан, Жанна Борисівна; Бєляєва, НаталіяСтаття присвячена дослідженню процесу адаптаційної трансформації психологічного захисту здобувачів вищої освіти. Однією з актуальних проблем сучасної психології є формування особистості, яка готова до розв'язання різноманітних суспільних та професійних завдань. Необхідність наукових розробок у цій сфері обумовлена соціально-економічними змінами в суспільстві та підвищенням вимог до фахівців. У дослідженні підкреслено кризовість юнацького віку, що ускладнюється особливостями навчального процесу, такими як матеріальна та побутова невлаштованість, невизначеність соціального статусу, інтенсивна розумова праця та періодичні екзаменаційні стреси. На основі теоретичних та емпіричних даних визначено, що психологічний захист – це набір автоматичних психічних процесів, які допомагають людині уникати або зменшувати стресові ситуації та зберігати психічну рівновагу. Результати дослідження вказують на різницю у використанні психологічних захисних механізмів здобувачами освіти з різним рівнем адаптованості: здобувачі з високою адаптованістю частіше застосовують витіснення, а з низькою ‒ проекцію. Отримані результати можуть бути використані для розробки програм психологічної підтримки, спрямованих на підвищення ефективності адаптації, розвитку емоційної компетентності та навичок подолання стресу у здобувачів вищої освіти. Важливість розуміння механізмів психологічного захисту підкреслюється для фахівців, які працюють у галузі ментального здоров'я, та для кожної людини, яка прагне краще розуміти себе і свої реакції на різні життєві ситуації.