Вісник № 01. Актуальні проблеми розвитку українського суспільства
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/58329
Переглянути
Документ Пошуки місії університету в умовах цивілізаційних розломів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Дольська, Ольга Олексіївна; Дишкант, Тетяна МиколаївнаСтаття присвячена аналізу дискусійного контексту, в центрі якого – пошук місії університету в умовах змін і трансформацій світового характеру. У центрі уваги опинилася література, присвячена темі трансформацій університетської освіти і, конкретно, темі місії та ідеї університету. Автори виносять на обговорення центральні ідеї відомих фахівців у сфері філософії, більш вузьких фахівців із філософії освіти, соціології, епістемології з метою вичленення центральних точок обговорення, їхню критику, плюралістичну за своїм змістом, характерну для кожної точки дотику до проблеми. Паралельно описується і дається оцінка можливих основних траєкторій подальшого обговорення проблем освіти. Основними з останніх у цьому напрямку є розуміння трансформацій суспільства у глобальному масштабі, нові можливості в інтелектуально-когнітивному просторі, пов’язані зі зміною концептів мислення, збереження найкращих цінностей епохи Модерну, які підсилюють основні характеристики людяності. Показано, що тільки у цьому випадку зберігається можливість для університету виконувати свою основну місію – формування гуманного майбутнього.Документ Трансформації математичного інструментарію при викладанні електротехніки (філософсько-методологічні зауваження)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Коростильов, Геннадій Леонідович; Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття присвячена аналізу практичного і методологічного характеру викладання електротехніки. Виходячи з того, що предметна область електротехніки ‒ це машини, що використовують електрику, завдання електротехніки як будь-якого іншого виду технічних наук ‒ застосовувати закони природознавства до вирішення технічних питань. Автори, відштовхуючись від специфічного її завдання (з’ясовувати принципи, що визначають устрій і функціонування електротехнічних об’єктів), підкреслюють значення розбудови ідеалізованих теоретичних моделей, які описують особливі, штучно створювані фізичні умови, які відбуваються в електротехнічних об'єктах, і мови їх опису ‒ математики. Аналізуючи характер викладання, підкреслюється необхідність використання різних видів математики. Роздуми і висновки автори роблять на основі експерименту про використання мов комп’ютерного програмування, щоб з’ясувати, наскільки комп’ютерна математика стає необхідною складовою при викладанні електротехніки.