2022
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56991
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Оптимізація керування механізмом повороту баштового крана(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Коваленко, Валентин Олександрович; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Свіргун, Володимир Петрович; Стрижак, Мар'яна ГеоргіївнаВ статті розглянуто оптимальне за швидкодією оптимальне керування механізмом повороту баштового крану. Складена розрахункова схема за якою отримана математична модель, що описує роботу системи стріловий поворотний кран – вантаж. Отримано розв'язок системи рівнянь та обрано фазові координати, за якими досліджується рух розглядуваної механічної системи. За допомогою принципу максимуму обгрунтовано закони зміни параметру керування, що враховує крутний момент двигуна та оптимальний за швидкодією закон руху механізму повороту, що є основною науковою новизною даної статті. На прикладі крану на колоні вантажопідйомністю 5 т розраховано фазові траєкторії і побудовано графіки зміни динамічних характеристик оптимального за швидкодією руху механізму повороту.Документ Синтез параметрів електрогідравлічного слідкуючого привода виходячи з заданої точності позиціювання робочого органа, швидкодії і характеру перехідного процесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна ГеоргіївнаВикладено методику динамічного синтезу електрогідравлічного слідкуючого приводу для забезпечення заданої швидкодії, заданої форми перехідного процесу і точності позиціювання робочого органа. Отримано математичну модель привода і його структурну схему. Визначено первинні і вторинні помилки і отримані вирази для коефіцієнта добротності системи. На підставі заданих вимог до точності позиціювання визначена заборонена область у низькочастотній частині логарифмічних амплітудно-частотних характеристик. Також визначена заборонена область у средньочастотній частини логарифмічної амплітудно-частотної характеристики на основі заданих динамічних характеристик приводу. Побудовано дійсні і необхідні логарифмічні амплітудно-частотні та фазочастотні характеристики. Оскільки існуюча структура приводу не може повністю задовольнити вимогам, було вирішено ввести корегуючу ланку в структурну схему, сформулювати вимоги до структури корегуючої ланки і її передавальної функції. Визначено параметр, який підлягає налаштуванню в системі - коефіцієнт підсилення електронного підсилювача і розраховано його значення для випадків, коли потрібно використовувати корегуючі ланки та коли в цьому немає потреби. Це дало можливість отримати привод, якій повністю відповідає установленим вимогам до точності позиціювання робочого органа, до його швидкодії і форми перехідного процесу.