2022
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56991
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Аналіз впливу різних типів компоновки кузовів автобусів на особливості формування потоків повітря в умовах вимушеної конвекції салону(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Голенко, Костянтин Едуардович; Войчишин, Юрій Іванович; Яковенко, Євгенія Ігорівна; Горбай, Орест Зенонович; Рудик, Олександр ЮхимовичВ роботі запропонований аналіз впливу п'яти видів компоновки кузовів міських автобусів на формування потоків повітря в салоні, згенерованих вентилятором мотовідсіку в умовах вимушеної конвекції. Авторами проведено три типи випробувань з різними крайовими умовами у розрахунковому модулі ANSYS Fluent: вхідною швидкість потоків від вентилятора мотовідсіку, температурою потоків та середовища, внутрішньою та зовнішньою конвекцією. За результатами імітації натурних випробувань встановлено, що найбільш ефективним є варіант компоновки автобуса з розташуванням двигуна горизонтально у задньому звисі.Документ Development of the component base of unified assenbly and parts of installation clamping devices(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Yakovenko, Ihor Eduardovich; Permyakov, Alexandr Anatolievich; Kharchenko, Oleksandr SergvyovichThe issues of unification of units and elements of special equipment were further developed in the work. Issues of a theoretical approach to the creation of an element base of unified assemblies and parts for existing layout schemes for mounting and clamping devices of equipment built on the principles of aggregation are considered. in order to subsequently minimize the cost of design and production. The authors propose a two-stage methodology for unifying fixture elements in order to create a reference and regulatory framework for such elements. At the first stage, based on the analysis of the functional purpose of the structural elements of various layout schemes of devices, a list of parts is established, the unification of which is possible and expedient. At the second stage, based on the strength analysis of the selected elements and the analysis of statistical information on the geometric parameters of the installed workpieces for various layout schemes of fixtures, the number of standard sizes and geometric parameters of these parts are determined. This approach allows you to create a constantly updated and edited database of unified fixture elements, which can be used in the process of computer-aided design.