Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Конкуренція як ключова властивість ринку сільськогосподарської продукції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Волик, Сергій ВолодимировичКонкуренція в аграрному секторі є результатом дії єдності суперечливих факторів: максимальної свободи діяльності ринкових сил і значного впливу держави на процеси, що відбуваються у галузі, що забезпечує в цілому ефективність суспільного виробництва. Регулювання конкуренції на аграрному ринку в розвинених країнах є розвиненою і дорогою системою. В даний час в країні неможливо забезпечити таку ж потужну підтримку аграрної сфери, але можна врахувати принципи та методи, які використовуються для цього. На агропродовольчому ринку набувають розвитку різні види конкуренції. Внутрішньогалузева конкуренція можлива лише за зниженні витрат виробництва та реалізації продукції і на тому, що слабкі, технічно відсталі підприємства витісняються з ринку. Міжгалузева конкуренція призводить до перерозподілу капіталу та інших ресурсів між галузями з урахуванням норми прибутку. Участь сільського господарства у цій конкуренції неможлива без державної підтримки через низьку швидкість обороту капіталу та високу фондомісткість у цій галузі. Внутрішньогалузева конкуренція ініціює технічний прогрес, а міжгалузева конкуренція сприяє структурній розбудові АПК. Ринкам сільськогосподарської продукції до певної міри властива досконала конкуренція, а ринків продовольства - монополістична конкуренція. Наголошується, що конкуренція охоплює всі сфери товарного виробництва, розподілу, ринкового обміну та споживання та по-різному проявляється в кожній галузі економіки, що зумовлено специфікою їхньої діяльності. Проведені дослідження конкуренції на ринку сільськогосподарської сировини та продовольства свідчать про необхідність посилення конкурентоспроможності вітчизняної продукції АПК та забезпечення порівнянних зі світовим рівнем споживчих, якісних та цінових характеристик сільськогосподарської продукції, сировини та продовольства незалежно від орієнтації на внутрішній чи зовнішній ринки. Зазначено, що конкуренція в сільському господарстві відрізняється великою кількістю конкурентів на ринку та перешкод на шляху виробництва і реалізації сільськогосподарської продукції.Документ Особливості інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств в аграрному секторі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Волик, Сергій ВолодимировичНаявність в аграрній сфері нині достатньої кількості різних форм власності та форм господарювання ускладнює механізм фінансового вкладення у підприємства відповідного профілю. Це також впливає на інвестиційні процеси в аграрному секторі. Стимулювання інвестицій у аграрний сектор надає вирішальний вплив як сільське господарство, а й у розвиток економіки загалом. В аграрній політиці України, як і в аграрній політиці розвинутих країн, підвищення інвестиційної привабливості є одним із пріоритетів. Звичайно, без інвестицій неможливий економічний розвиток. З цього погляду питання формування механізму фінансування сталого розвитку сільського господарства залишається актуальним. В даний час зростання інвестицій є однією з основних умов задоволення попиту на високі технології, що визначається необхідністю інтенсивного розвитку сільського господарства. Низька інвестиційна активність у минулі роки, масштаби інвестицій в основний капітал сільського господарства не відповідають реальним потребам оновлення та модернізації виробництва. Тому найбільш актуальним завданням розвитку аграрної галузі стає формування сприятливого інвестиційного клімату та активізація інвестиційної діяльності всіх господарюючих суб'єктів. Це можливо головним чином на основі підвищення інвестиційної активності за одночасного зростання ефективності інвестування, особливо інноваційного, що дуже важливо в умовах обмеженості ресурсів, необхідних для раціонального фінансування розвитку аграрного виробництва. Інвестиції підвищують продуктивність виробництва, збільшують доступність продуктів харчування на ринку та допомагають зберігати ціни на низькому рівні, роблячи продовольство більш доступним для сільського та міського споживача. Також інвестиції у сільське господарство зменшують уразливість продовольчих постачань від шоків, сприяючи стабільності споживання. Сприятливий інвестиційний клімат допомагає мобілізувати капітал, навички, технології та проміжні ресурси, які дозволяють фірмам розширюватися, що допомагає спрямовувати ресурси на більше продуктивне використання.Документ Ключові аспекти трансформації характеру конкуренції на Українському ринку продовольчих товарів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Волик, Сергій ВолодимировичСукупність можливостей аграрного підприємства щодо створення конкурентних переваг складають потенціал його конкурентоспроможності. Втім, конкурентні переваги, особливо ті, які можна характеризувати як стійкі, формуються на основі мобілізації економічного потенціалу підприємства, який є сукупністю можливостей для тривалого провадження основної діяльності суб'єкта господарювання. Відповідно, в дослідженні було ідентифіковано місце та роль потенціалу конкурентоспроможності в структурі потенціалу підприємства та його співвідношення з економічним потенціалом. В свою чергу, встановлено, що складовими економічного потенціалу є виробничий потенціал у поєднанні з комерційно-збутовими можливостями, в основі всіх видів потенціалу підприємства лежить ресурсний потенціал, а потенціал конкурентоспроможності продукції та конкурентоспроможності підприємства ґрунтується на економічному потенціалі підприємства, сприяючи нарощуванню останнього. Сільгоспвиробники стикаються з багатьма проблемами, які можуть заважати їм вирощувати та з вигодою продавати свою продукцію. Проблема забезпечення ефективної економічної діяльності досліджуваних суб’єктів аграрного виробництва полягає у відносній складності взаємин між ними в рамках діючого ринкового середовища. ринкове середовище функціонування комерційних структур не є однорідним, а важелі державного регулювання не мають однозначного ефекту на всіх операторів того чи іншого товарного ринку одночасно Для підвищення продуктивності та розширення участі у ринкових відносинах їм абсолютно необхідні відповідні механізми та заходи політики. У нинішній ситуації для кожного виробника стають необхідними аналіз його конкурентоспроможності та розробка дієвих засобів щодо її підвищення. Важливою умовою забезпечення конкурентоспроможності підприємств є ефективне використання ресурсів, кваліфікацій персоналу, досягнень сучасного менеджменту, інноваційних, фінансових та інформаційних можливостей підприємства, що у сукупності являють собою його потенціал. Визначення державою правового поля існування учасників ринку потребує чіткої уяви щодо релевантного стану їх взаємодії та тенденцій розвитку цієї взаємодії. Наслідки політики регулювання сільського господарства та прояву дії ринкових сил стосовно продуктивності та еволюції харчової промисловості варіює залежно від сфери, напряму виробництва тощо.