Видання НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Науково-технічний і виробничий потенціал України щодо виготовлення наукоємної продукції дизелебудування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Грицюк, Олександр Васильович; Кузьменко, Анатолій Петрович; Лазченко, Богдан Олексійович; Копилов, В'ячеслав Володимирович
    В даній роботі зроблена спроба надати оцінку перспектив розвитку автомобільного дизелебудування в Україні, наявності та збереження науково-технічного і виробничого потенціалу для продовження виготовлення наукоємної продукції цієї вітчизняної підгалузі в сучасних умовах. На думку авторів виробники транспортних засобів в Україні швидко знайшли підтримку Держави щодо питання включення відносно найскладніших структурних одиниць конструкції автомобіля – двигуна і шасі, до переліку імпортних комплектуючих, так як виготовлення цих деталей вимагає високотехнологічних процесів із забезпеченням виготовлення деталей з низьким квалітетом. Висловлено і інші особисті думки авторів з приводу причин відсутності у складовій сучасного вітчизняного автомобілебудування виготовлення саме джерел енергії, що забезпечують економічний розвиток країни та вважаються наукоємною продукцією. In this work, an attempt is made to provide an assessment of the prospects for the development of automotive diesel engineering in Ukraine, the availability and preservation of scientific, technical and production potential for the continuation of the production of knowledge-intensive products of this domestic sub-industry in modern conditions. According to the authors, the manufacturers of vehicles in Ukraine quickly found the support of the State regarding the inclusion of the relatively most complex structural units of the car design - the engine and the chassis - in the list of imported components, since the manufacture of these parts requires high-tech processes that ensure the manufacture of low-quality parts. Other personal opinions of the authors have been expressed regarding the reasons for the absence of energy sources that ensure the economic development of the country and are considered science-intensive products in the modern domestic automotive industry.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення та розвиток організації викладання дисципліни "Випробування ДВЗ" в умовах застосування дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грицюк, Олександр Васильович; Сулима, Оксана Олександрівна
    Продовжено ознайомлення фахівців двигунобудівної галузі, науковців, викладачів, докторантів, аспірантів і студентів навчальних закладів з майже 100-річною історією викладання дисципліни "Випробування ДВЗ". Описані реалії викладання цієї дисципліни в умовах воєнного стану науково-педагогічними працівниками, які виїхали в інші регіони країни з місця постійного проживання і продовжують працювати у дистанційному режимі. Зроблено поділ досвідом організації он-лайн занять у синхронному режимі щодо курсу-ресурсу "Випробування ДВЗ" на навчальному сайті ХНАДУ. Показано, що основним критерієм оцінки любих розробок з ДВЗ, спрямованих на підвищення економічності, енергетичних або екологічних якостей двигунів – є випробування. При цьому велике значення має організація навчального процесу у ЗВО за дистанційною формою, і особливо на період воєнного стану, з визначенням платформи для проведення занять і забезпечення комплексного використання наявних технічних засобів комунікації, сайтів мережі Інтернет, месенджерів та існуючих додатків до операційних систем. Продемонстровано, що при будь-яких несподіванках з відключенням електроенергії гарантоване забезпечення безперебійного дистанційного навчання здійснюється при раціональному застосуванні резервного автономного генератора, портативної зарядної станції та повербанка. При цьому особливу увагу треба приділяти вибору та налагодженню ланцюгів під’єднання складових елементів до створеної системи електроживлення.
  • Ескіз
    Документ
    Формування математичного плану експерименту при дослідженні пускових якостей автомобільного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грицюк, Олександр Васильович; Левченко, Денис Вадимович
    У статті зазначено шлях вирішення проблеми підвищення пускових якостей і зниження димності відпрацьованих газів вітчизняного автомобільного дизеля 4ДТНА1 з безпосереднім впорскуванням палива при низьких температурах навколишнього середовища шляхом оптимізації параметрів і елементів системи пуску та роботи на холостому ході за раціональними алгоритмами. Для вирішення цієї проблеми обґрунтована необхідність в проведенні експериментального дослідження пускових якостей автомобільного дизеля та в формуванні математичного плану експерименту для проведення наступного розрахункового дослідження. Висвітлено основні положення щодо організації багатофакторного експериментального дослідження пускових якостей автомобільного дизеля. Зроблено опис та дані характеристики попередньо створеної для експериментального дослідження фізичної моделі на базі вітчизняного автомобільного вихрекамерного дизеля 4ДТНА. Наведено особливості і переваги створеної фізичної моделі щодо традиційних рішень для дослідження пускових якостей автомобільних двигунів, зокрема у використанні зовнішнього навантаження для відтворення впливу на моторне масло низької температури в умовах важкого доступу до кліматичних камер. Обґрунтований вибір саме вихрекамерного зразка фізичної моделі для проведення досліджень пуску через перспективну, знижену на 1-1,5 одиниці, ступінь стиснення та можливість якісного дослідження впливу передпускового підігріву обсягу камери згоряння свічкою розжарювання. Позначені дійсні значення величин обраних 6-ти, найбільш впливових на процес пуску, лінійно незалежних факторів під час проведення експериментального дослідження згідно з прийнятим планом з 77 заліковими холодними пусками. Відзначено, що фактичний результат встановлення певних керованих факторів носить випадковий характер з певною похибкою на границях точного значення відповідно до ортогонального плану експерименту. Таке варіювання дійсних величин вимагає застосування спеціального математичного апарату, реалізованого авторами в програмному продукті Approximation_LSM, при проведенні аналізу результатів 6-ти факторного експериментального дослідження.