Видання НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Менеджмент в ХХI столітті
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Міщенко, Володимир Акимович; Кобець, Валентин Миколайович; Ващенко, Валентина Василівна
    Узагальнення еволюції теорій менеджменту та практичного його впровадження підводять до висновку, що в сучасному середовищі загальноприйняті підходи до управління перестали працювати. В нинішніх умовах класичний менеджмент уже не може бути результативним. Ситуація функціонування підприємств в умовах невизначеності й кризових явищ, наслідків пандемії та військових дій в нашій країні вимагає переорієнтації менеджменту на антикризову основу. Авторами вивчені головні тенденції розвитку світової економіки в ХХI столітті, особливості розвитку сучасного менеджменту в Україні, визначені вимоги, які ставить життя перед сучасними менеджерами. Аналіз світового досвіду подолання кризових умов дозволив зробити висновки про те, що рішення складних питань сучасності, в тому числі і економічних, знаходиться в формуванні нового рівня свідомості управлінців усіх рівнів. В зв’язку з цим запропоновано сучасний підхід до управління на базі використання менеджменту нового типу (українського менеджменту) як альтернатива, що дозволить подолати наслідки подій останніх років та вийти з кризового стану на сталу траєкторію розвитку. Парадигма менеджменту нового типу як інноваційної системи управління спрямована на творчі перетворення людини та суспільства у бік вектору гуманістичного еволюційного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Менеджмент нового типу як сучасна концепція менеджменту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Міщенко, Володимир Акимович; Кобець, Валентин Миколайович; Ващенко, Валентина Василівна
    Прийоми стратегічного планування та стратегічного менеджменту, вироблені в XX столітті, з початку XXI століття перестали працювати. Виклики сьогодення підтверджують, що класичний менеджмент з його характеристиками минулого століття вичерпав свої можливості. Він виявився непідготовленим до вимог нового часу. В зв’язку з цим авторами запропоновано сучасний підхід до управління на базі використання менеджменту нового типу як альтернативу, що дозволить подолати наслідки подій останніх років та вийти з глибокої кризи на сталу траєкторію розвитку. Парадигма менеджменту нового типу як інноваційної системи управління спрямована на творчі перетворення людини та суспільства у бік вектору гуманістичного еволюційного розвитку. Інноваційна суть полягає в тому, що менеджер будь-якого рівня повинен навчитися застосовувати приховані до сьогодні можливості своєї свідомості та використовувати у своїй роботі думки та ідеї більш високих порядків, ніж думки та ідеї зі звичайною погляду матеріалістичного світогляду. Йому потрібно перейти на більш високочастотний рівень обміну з навколишнім світом, який виражений зростанням психічної енергії та ментальними змінами. Такі трансформації призведуть до ефективного вирішення сучасних проблем та задач, починаючи від особистісних питань рядових членів колективів та побудови процвітаючого суспільства до гармонізації міжцивілізаційних та загальнопланетарних відносин.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінювання і контроллінгове управління розвитком цифровізації на підприємстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Міщенко, Володимир Акимович; Дараган, Антон Володимирович; Другова, Олена Сергіївна
    В статті розглянуто особливості четвертої промислової революції (G4). Зазначено, що складовою цієї революції є Індустрія 4.0 з безліч технологій для створення єдиного простору обміну інформацією і віртуальної візуалізації процесів і об'єктів. Вона також передбачає формування і впровадження роботизованих систем та інтернет-технологій у форматі "розумних" підприємств. Зазначено, що має місце не зовсім правильне розуміння самої суті цифрової економіки, яке значно перешкоджає успішному проведенню цифрової трансформації. Цифрова трансформація (діджиталізація) представлена як процес переходу до такого цифрового бізнесу, який використовує цифрові технології для зміни бізнес-процесів в компанії та надання нових можливостей в напрямку отримання додаткового доходу й перспектив її подальшого розвитку. Наведено порівняльний аналіз окремих підходів до побудови моделей щодо виявлення найбільш загальних та пріоритетних напрямків оцінки цифрової зрілості підприємства. Запропоновано концептуальну схему управління цифровою зрілістю підприємства. Відмічено, що стратегія слугує основою всієї цифрової трансформації і саме вона визначає фокус перетворень та цільовий рівень цифрової зрілісті підприємства, а також дає можливість оцінити ресурсні, трудові й фінансові витрати в часі і в просторі. Інструментами деталізації та реалізації стратегії є бізнес-модель, дорожня карта та відповідний їй портфель проєктів, збалансований з позицій реалізації технологічних та нетехнологічних інновацій, спрямованих на перманентне зростання цифрової зрілісті підприємства. Актуалізація бізнес-моделі є однією з найважливіших складових зростання цифрової зрілісті підприємства, яка здійснюється у напрямку розширення коопераційних взаємодій, застосування багатосторонніх платформ та створення екосистеми бізнесу. Надано рекомендації щодо проведення цифрової трансформації підприємства та підвищення його цифрової зрілісті та обґрунтовано етапи цієї роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Видатні вчені НТУ "ХПІ" – еліта держави
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Міщенко, Володимир Акимович
  • Ескіз
    Документ
    Роль фінансового потенціалу в сучасній концепції конкурентоспроможного менеджменту підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Міщенко, Володимир Акимович; Шапран, Євген Миколайович; Дараган, Антон Володимирович; Другова, Олена Сергіївна
    У статті визначені основні особливості сучасного менеджменту компанії, до яких відносяться: антикризовість, інноваційність, вартісно-орієнтованість, контроллінговість. Описана необхідність врахування цих особливостей при формуванні й реалізації фінансового потенціалу як складової економічного потенціалу підприємства. Запропоновано формувати окремий інноваційно-інвестиційний потенціал наряду з іншими видами потенціалу. При цьому, фінансовий потенціал забезпечує безперервну інноваційність саме через такий найбільш динамічний інноваційно-інвестиційний потенціал з його інтелектуальною компонентою, забезпечуючи тим самим постійні конкурентні переваги підприємства. Описано взаємодію фінансового з економічним потенціалом через модель збалансованої системи показників, за допомогою якої враховуються нефінансові показники і яка уможливлює оцінювати внесок у фінансовий результат і потенціал різних ресурсів підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Філософський трикутник контексту контроллінгу в менеджменті підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Міщенко, Володимир Акимович; Шапран, Євген Миколайович; Другова, Олена Сергіївна; Корзун, Валерія Сергіївна; Джабарова, Гулжахан
    Контроллінг в сьогоденних умовах розглядається в якості управління економічною діяльністю підприємства з використанням сучасного інноваційного інструментарію. Оскільки класичний менеджмент не може бути результативним в умовах невизначеності й кризових ситуацій, контроллінгове управління повинно бути перманентним і антикризовим. Всеохоплюючий характер контроллінгу віддзеркалено через його зв’язки з різними менеджерськими аспектами в компанії, які показані на філософському трикутнику. Генеральна політика менеджменту компанії має безпосередню місію, спрямовану на забезпечення виробництва, виживання та розвитку фірми внаслідок її адаптації у нинішньому зовнішньому непередбачуваному й не прогнозованому середовищі, тому вона є початковим моментом розгляду всієї технологічної мережі контроллінгових взаємозалежностей між складовими її соціально-економічного розвитку.