Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Архетипічний образ відьми у жіночих ініціаційних сюжетах казкотерапії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Сірко, Роксолана; Слободяник, ВолодимирСтаття присвячена психологічному аналізу образу відьми у жіночих ініціаційних сюжетах казкотерапії. Виявлено, що у сучасній культурі різних народів світу існують жіночі образи, які мають схожість як у назві, так і у своїх психологічних характеристиках, основними функціями яких є берегині домашнього вогнища та опіка над дітьми. Етимологічний та лексичний аналіз образів відьми, баби Яги, чаклунки, знахарки, ворожки, жриці показав амбівалентне трактування: з одного боку – це мудра жінка, що відає та володіє потаємними знаннями, має надприродні здібності, лікує, вміє передбачити майбутнє; з другого боку – це зла карга, що приносить біди, ворог, вміє наврочити та зачаклувати. Вивчено як психоаналітична інтерпретація вказує на прояв Архетипів Великої Матері та Дикої Жінки при сприйнятті цих персонажів психікою людини. Визначено три психологічні етапи жіночих ініціаційних сюжетів казкотерапії – вихід із зони комфорту, пошук союзників, випробування, психотерапевтичне переосмислення яких дає змогу набути нові поведінкові паттерни подолання стресових ситуацій.Документ Теоретичні засади самозбережувальної поведінки майбутніх фахівців екстремального виду діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Слободяник, Володимир; Шевелєва, ЮліяСтаттю присвячено теоретичним засадам самозбережувальної поведінки майбутніх фахівців екстремального виду діяльності. Проаналізовано етимологію та лексичне значення терміну "самозбереження". Здійснено теоретичний аналіз самозбережувальної поведінки та її критеріїв у наукових джерелах. Встановлено, що більшість дослідників розрізняють поняття самозбережувальної та здоров'язбережувальної поведінки, здорового способу життя, спільним завданням яких є турбота про здоров'я та збереження життя індивіда. Виявлено, що низка питань залишається невирішеною: відсутня концепція самозбережувальної поведінки особистості в особливих та екстремальних умовах діяльності; недостатньо розроблені технології здоров'язберігаючого навчання та виховання у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання; недостатньо досліджені специфіка та стрес-чинники екстремальної діяльності та їх вплив на психічне та фізичне здоров'я працівників.