Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Публікація Аналіз причин руйнування головки циліндра двигуна внутрішнього згоряння(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Марченко, Андрій Петрович; Кравченко, Сергій Олександрович; Малишев, Герман Володимирович; Клименко, Олександр МиколайовичРозглянуто проблему виходу з ладу головки циліндрів двигуна внутрішнього згоряння. Проаналізовано фактори, що впливають на надійність головки циліндра на протязі заданого ресурсу. Серед зон, що найбільше потерпають розглянуто: перетинки між клапанами і між клапаном і форсункою, випускні канали, міста кріплення, площина поверхні, яка контактує з блоком. Проведено аналіз існуючих робіт в даному напрямку. Зазвичай, вирішується питання надійності окремої зони, про що можна знайти багато статей та патентів. The problem of failure of the cylinder head of an internal combustion engine is considered. The factors influencing the reliability of the cylinder head over a given service life are analyzed. Among the areas that suffer the most are considered: partition between valves and between the valve and the nozzle, exhaust channels, attachment points, the plane of the surface that is in contact with the block. An analysis of existing works was carried out. Usually, the issue of reliability of a separate zone is solved, about which you can find many articles and patents.Документ Профілювання поверхні пальцевого отвору в бобишці поршня(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Білогуб, Олександр ВіталійовичМінімізація маси поршневого комплекту, що складається з трьох основних деталей – поршня, пальця і шатуна, пов’язана, в тому числі, і з можливістю зменшенням діаметра сталевого пальця. З іншого боку зменшення його діаметра неодмінно приводить до збільшення напружень в пальцевому отворі (ПО) поршня і можливому руйнуванню. Відомо, що зменшення маси поршневого комплекту від 5 до 20% призводить до підвищення вихідних параметрів ДВЗ – моменту та потужності 1% до 4,5%. Метою дослідження є визначенню можливості зниження напружень в ПО за рахунок профілювання його поверхні при зменшенні діаметра поршневого пальця. Minimization of the mass of the piston kit, which consists of three main parts - piston, pin and connecting rod, is connected, among other things, with the possibility of reducing the diameter of the steel pin. On the other hand, a decrease in its diameter inevitably leads to an increase in stresses in the piston pin hole (PPH) and possible destruction. It is known that reducing the mass of the piston set from 5 to 20% leads to an increase in the output parameters of the internal combustion engine - torque and power by 1% to 4.5%. The purpose of the study is to determine the possibility of reducing the stresses in the bearing due to the profiling of its surface while reducing the diameter of the piston pin.Документ Research and analysis of efficiency indicators of critical infrastructures in the communication system(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ibrаhimov, Bayram; Hasanov, Arif; Hashimov, ElshanThe efficiency indicators of the functioning critical information infrastructures in the communication system are analyzed based on the architectural concept of future networks. The object of the study is hardware and software complexes critical information infrastructures for special purposes. Critical information infrastructure represents information and telecommunication communication systems, the maintenance, reliability and security which are necessary for the safe operation special-purpose enterprises. In order to avoid the occurrence of various security and reliability incidents, the studied critical infrastructures communication systems require constant analysis and updating operating rules. The subject of the research is a method for calculating quality indicators of the functioning of critical information infrastructures in communication systems. In this work, using the example of a communication system based on modern technologies, the sequence of actions for analyzing threats to the security of a critical information infrastructure facility is considered. The purpose of the study is to develop a new approach for creating methods for calculating indicators of efficiency, reliability and information security systems. Based on the analysis of the work, a method for calculating efficiency indicators critical information infrastructures of communication systems is proposed and important analytical expressions for further research are obtained. As a result of the study, the main conclusions of the study were obtained, which can be implemented and used in critical infrastructures of communication systems to calculate the quality of functioning public computer and telecommunication systems. На основі архітектурної концепції майбутніх мереж проаналізовано показники ефективності функціонування критичних інформаційних інфраструктур у системі зв’язку. Об’єктом дослідженняє апаратно-програмні комплекси критичних інформаційних інфраструктур спеціального призначення. Критична інформаційна інфраструктура являє собою інформаційно-телекомунікаційні системи зв'язку, технічне обслуговування, надійність і безпека яких необхідні для безпечної роботи підприємств спеціального призначення. Щоб уникнути виникнення різноманітних інцидентів безпеки та надійності, системи зв’язку досліджуваних критичних інфраструктур вимагають постійного аналізу та оновлення правил роботи. Предметом дослідженняє метод розрахунку показників якості функціонування критичних інформаційних інфраструктур систем зв’язку. У даній роботі на прикладі системи зв’язку на основі сучасних технологій розглянуто послідовність дій для аналізу загроз безпеці об’єкта критичної інформаційної інфраструктури. Метою дослідженняє розробка нового підходудо створення методів розрахунку показників ефективності, надійності та інформаційної безпеки систем. Результати. На основі аналізу роботи запропоновано метод розрахунку показників ефективності критичних інформаційних інфраструктур систем зв’язку та отримано важливі аналітичні вирази для подальших досліджень. В результаті проведеного дослідження отримано основні висновки дослідження, які можуть бути реалізовані та використані в критичних інфраструктурах систем зв’язку для розрахунку якості функціонування загальнодоступних комп’ютерних та телекомунікаційних систем.Документ Підвищення надійності автоматичних систем при використанні контролерів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шутинський, Олексій Григорович; Снурніков, Д. В.Для оцінки поведінки автоматичної системи в експлуатаційних умовах використовується поняття надійності системи. При експлуатації автоматична система може піддаватися впливу: механічних навантажень (вібрацій, ударів, постійного прискорення); електричних навантажень (напруги, електричного струму, потужності); навколишніх умов (температура, вологість, тиск).Вплив зазначених факторів проявляється у вигляді відхилень параметрів системи від номінальних (розрахункових) значень. Ці відхилення можуть бути настільки значними, що система стає непридатною до ви користання, так як виникнення великих відхилень параметрів від розрахункових значень при експлуатації системи призводить до аварії. Коли система перестає задовольняти пропонованим до неї вимогам, систему вважають відмовленою. Отже, надійність є однією з характеристик якості системи, тому вона, як і інші характеристики системи (точність, швидкодію), повинна оцінюватися кількісно на основі аналізу технічних параметрів системи в експлуатаційних умовах. Так як на окремі технічні параметри системи впливають різні фактори (схемні, конструктивні, виробничі та експлуатаційні) і врахувати їх аналітично при детермінованому підході до аналізу системи неможливо, то кількісна оцінка надійності системи можлива тільки на основі теорії ймовірностей або її спеціальних розділів (теорії випадкових процесів і математичної статистики). Таким чином, надійність являє собою важливу проблему сучасної техніки на стадії експлуатації апаратури, і на стадії її проектування. Особливість будь-якої автоматичної системи полягає в тому, що при відмові обмеженої кількості її елементів наступає відмова всієї системи. Це може привести до тяжких наслідків, бо сучасні системи вирішують важливі задачі, їх апаратура відрізняється великою вартістю. Розрахувати надійність контуру регулювання – це означає визначити кількісні характеристики надійності контуру на основі відомих характеристик його складових елементів. Була проведена перевірка впливу контролера на надійність контуру регулювання. При розрахунку контурів регулювання, які складаються з кількох елементів, ймовірність безвідмовної роботи контуру (Рс) визначається як добуток ймовірностей безвідмовної роботи окремих елементів.Документ Probabilistic approach to calculating the rational thickness of the tool's cutting insert for heavy machine tools(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Klymenko, Galyna; Kovalov, Viktor; Vasylchenko, Yana; Korchma, Dmytro; Boroday, RomanThe paper proves that the development of regulations for the operation of cutting tools on heavy machine tools, the formation of objective functions for optimising the parameters of machiningparts should be carried out based on a given level of reliability of the cutting tool. In this case, a large number of indicators are used to determine the tool's reliability, durability and maintainability separately. Based on statistical and theoretical studies of the probabilistic nature of the properties of the cutting tool and the parameter of load distribution on it, quantitative dependencies between the parameters of the scattering of properties and the thickness of the tool plate of a prefabricated tool were obtained. Thestochastic nature of the machining process on heavy machine tools causes a large dispersion of the properties of the machined and tool materials and other machining parameters. This leads to the need for a probabilistic approach to determining the design and technological parameters of the cutting tool. The reliability of a prefabricated cutter depends on both its load and the bearing capacity of the tool structure, which is the ultimate stress that characterises the strength of the structure. Using a probabilistic approach to calculating the thickness of the cutting plate of the cutters, a correction factor for the thickness was determined taking into account the level of reliability of the tool. The level of reliability was understood as the probability that the maximum stress arising under the action of the load will not exceed the bearing capacity. Typical structures that are most commonly used at modern heavy engineering enterprises were investigated. The law of distribution of cutting forces was determined on the basis of statistical data on the operation of carbide cutters. The thickness of the cutting element was calculated for the Rayleigh load distribution law, determined on the basis of statistical data on cutting forces during turning for different cutter designs. The distribution of the bearing capacity of the tool material of the tool inserts was determined on the basis of laboratory tests.Публікація Оцінка теплонапруженого стану поршнів ДВЗ з урахуванням порогу повзучості їх бічної поверхні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Марченко, Андрій Петрович; Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Ликов, Сергій ВалентиновичПри створенні нових конструкцій двигунів до них висувають усе більш жорсткі вимоги щодо показників питомої потужності та надійності при забезпеченні сукупності інших експлуатаційних показників. Застосування нових конструктивних рішень або перехід на інший матеріал поршня дозволяє значно підвищити можливий рівень форсування двигуна. Це вимагає обов'язкового аналізу теплонапруженого стану конструкції. Саме такий аналіз може показати, чи буде ефективним те чи інше конкуруюче рішення. Дане дослідження показує можливу ефективність застосування певних конструктивних заходів. За об'єкт дослідження прийнято поршень дизеля 4ЧН12/14. Рівні форсування відповідали 20-30 кВт/л. Виконано моделювання температурного та теплонапруженого станів поршня у двох конструктивних виконаннях і для двох матеріалів – сплавів АЛ25 та АК4. Рівень термічних напружень конструкції встановлено в пружній постановці. Отриманні дані дозволяють проводити аналіз стану поршнів і робити висновки на основі концепції гарантованого забезпечення надійності. Проведено аналіз температурного стану у зоні кромки камери згоряння поршня та у зоні канавки під перше поршневе кільце, де можлива втрата фізичної надійності конструкції. Оцінено поріг повзучості матеріалів бічною поверхнею поршня. При аналізі були використані раніше визначені нами межі повзучості матеріалів, що досліджувались. Пояснено факти появи натирів на поршнях в початковий період їх навантажень на основі перевищення порогу повзучості незміцненого матеріалу. Показано, що перевищення порогу повзучості незміцненого матеріалу поршня може мати місце, коли за критеріями температурного стану кромки камери згоряння, зони першого компресійного кільця та порогу повзучості зміцненого матеріалу конструкція є працездатною. За результатами багатоваріантного аналізу зроблено висновки щодо працездатності конкуруючих конструкцій поршня при граничних рівнях форсування дизеля.Документ Метод забезпечення надійності підключення вузлів до інформаційно-комунікаційної системи підприємства на базі 5G(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Смірнова, Тетяна ВіталіївнаОб'єктом дослідження є процес побудови хмарної інформаційно-комунікаційної системи автоматизації виробничих процесів. Предметом дослідження є метод забезпечення надійності підключення вузлів до інформаційно-комунікаційної системи підприємства на базі 5G. Метою даної роботи є підвищення надійності підключення вузлів до інформаційно-комунікаційної системи підприємства на базі 5G. для оптимізації виробничих процесів. У результаті дослідження були розглянуті поняття, що характеризують надійність розподілених інформаційнокомунікаційних мереж 5G. Було формалізована постановка синтезу функціонально стійкої структури розподіленої інформаційно-комунікаційної мережі 5G підприємства Також було розроблено метод планування мережі 5G для автоматизації виробничих процесів підприємства, що полягає в послідовному забезпеченні проектування покриття радіомережі із визначення місця розташування кожної базової станції з використанням оптимізованої моделі оцінки втрат потужності радіосигналу на шляху розповсюдження з урахуванням обмежень по мінімальній пропускній здатності, кількості підключень та надійності та побудови комунікаційного транспортного сегменту із визначенням оптимального місцезнаходження кросових приміщень. Висновки. Розроблений метод надає змогу проводити планування оптимальної структури стільникової мережі 5G для оптимізації виробничих процесів, оцінювати та зменшувати сукупні витрати на побудову мережі, при цьому забезпечуючи необхідні показники якості обслуговування вузлів мережі та її надійності.Документ Захист ліній електропередавання з джерелами розподіленої генерації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Денисюк, Сергій Петрович; Омельчук, А. О.; Дерев'янко, Д. Г.У статті досліджені параметри дистанційних захистів з залежною від опору петлі короткого замикання витримкою часу для розподільчих ліній з резервуванням та джерелами розподіленої генерації (ДРГ), де враховуються особливості параметрів цих ліній та режимів їх роботи і умов експлуатації. Отримані характеристики пристроїв захисту, котрі рекомендуються при налагодженні дистанційного захисту таких ліній напругою 6…20 кВ. Обґрунтовано переваги використання схеми приєднання дистанційного захисту на міжфазні напруги і різницю фазних струмів, а також використання окремого захисту від подвійних замикань на землю, а при їх відсутності - схеми приєднання на лінійні напруги і фазні струми. Надійність роботи дистанційного захисту повного опору доцільно оцінювати за величиною максимальної довжини дуги, котра визначається при заданому коефіцієнті чутливості дистанційного захисту зниженням напруги в місці встановлення захисту при короткому замиканні.Публікація Методика визначення порогу повзучості матеріалу поршня для оцінки параметричної надійності його бічної поверхні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Ликов, Сергій Валентинович; Пильов, Володимир ОлександровичПостійне підвищення питомої потужності двигунів призводить до роботи матеріалів, що утворюють камеру згоряння, на межі їх міцності та зменшення надійності конструкцій двигунів. Передбачення надійної роботи елементів конструкції двигуна стає все більш актуальним і вимагає наявності відповідних методик для такої оцінки. За найбільш показовий елемент камери згоряння взято поршень. Він працює при значних термічних навантаженнях і саме його поверхні можуть працювати на межі призначених показників надійності. Аналіз публікацій показав актуальність поставленої задачі через зафіксовані випадки втрати параметричної надійності поршня з цілого ряду причин. Для забезпечення параметричної надійності бічної поверхні поршня під час проектування необхідно застосовувати додатковий критерій, якій повинен враховувати значення порогу повзучості матеріалу в продовж експлуатації. В роботі відмічена специфічність багатьох матеріалів – незначна тривалість першої стадії повзучості – їх зміцнення. В дослідженні розглянуто схему деформування критичної зони юбки поршня при визначенні порогу повзучості матеріалу за традиційною методикою та при врахуванні факту наявності стадії повзучості початкового зміцнення матеріалу. Встановлено відмінності результатів при врахуванні властивостей незміцненого та зміцненого поршневого алюмінієвого сплаву АК12М2МгН внаслідок повзучості. Показано, що результати досліджень щодо порогу повзучості незміцненого алюмінієвого сплаву слід враховувати в оцінках параметричної надійності бокової поверхні поршнів форсованих за потужністю двигунів. Саме для цієї зони межа повзучості матеріалу найбільше відрізняється для зміцненого і незміцненого матеріалу. Наступний напрям робіт пов'язано з визначенням порогу повзучості інших матеріалів та застосування отриманих даних в критерії параметричної надійності.