Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Ensuring ecological and fire safety during the operation of motor vehicles with piston pneumatic and cryo engines which using the nitrogen as working body(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kondratenko, Olexandr Mykolaiovych; Umerenkova, Ksenia Rostyslavivna; Lievtierov, Anton Mykhailivych; Strokov, Olexandr Petrovych; Koloskov, Volodymyr Yuriiovych; Lytvynenko, Olha OleksandrivnaIn the study, the purpose of which is to improve the mathematical apparatus based on the modified thermodynamic theory of disturbances for describing the thermophysical characteristics of nitrogen in the gaseous and liquid states as the working fluid of fire-safe and environmentally safe motor vehicles with piston pneumatic or cryoengines, a mathematical model was suggested to describe for describing the thermodynamic properties of gaseous and liquid of nitrogen, which is intended for the development of a new type of fire-safe and environmentally efficient vehicle with a piston pneumo- or cryoengine and its application is illustrated. The object of the study is the thermophysical characteristics of nitrogen in a liquid or gaseous aggregate state, as a working fluid of fire-safe and eco-safe motor vehicles with a piston pneumatic or cryoengine. У дослідженні, метою якого було вдосконалення математичного апарату на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень для описання теплофізичних характеристик азоту в газоподібному та рідинному станах як робочого тіла пожежобезпечних та екобезпечних автотранспортних засобів з поршневим пневмо- або кріодвигуном, запропоновано й описано математичну модель для опису термодинамічних властивостей газоподібного та рідкого азоту, яка призначена для розробки нового виду пожежобезпечного та еколігочно ефективного транспортного засобу з поршневим пнемо- або кріодвигуном та проілюстровано її застосування. Об`єктом дослідження є теплофізичні характеристики азоту, що перебуває в рідинному чи газоподібному агрегатному стані, як робочого тіла пожежобезпечних та екобезпечних автотранспортних засобів з поршневим пневмо- або кріодвигуном.Документ Удосконалення математичного описання теплофізичних властивостей альтернативних моторних палив на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень. Частина 2(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кондратенко, Олександр Миколайович; Умеренкова, Ксенія Ростіславівна; Лєвтєров, Антон Михайлович; Строков, Олександр Петрович; Колосков, Володимир ЮрійовичУ дослідженні, метою якого було вдосконалення математичного апарату на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень для описання теплофізичних характеристик альтернативних моторних палив зі сферичною конфігурацією взаємодіючих структурних елементів та довільного агрегатного стану, послідовно виконано побудову формальної схеми модифікованої теорії збурень, надано описання основних характеристик модельної системи, описано параметри потенціалів взаємодії компонентів альтернативного палива, отримано розрахунком теплофізичні властивості компонентів альтернативного палива, здійснено розрахунок термодинамічних властивостей компонентів альтернативного палива, проаналізовано та проілюстровано у виді ізотерм діаграм фазової рівноваги та таблиць даних із результатами розрахунку термодинамічних характеристик альтернативного палива та їх аналіз. Об'єктом дослідження є теплофізичні характеристики традиційних, альтернативних та сумішевих моторних палив, що перебувають у рідинному чи газоподібному агрегатному стані. Предметом дослідження є математичний апарат на основі модифікованої теорії збурень для описання теплофізичних характеристик моторних палив. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вдосконалено математичний апарат на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень для вичерпного описання всіх теплофізичних характеристик моторних палив будь-якого генезису, тобто традиційних, альтернативних та сумішевих, які перебувають як у рідинному, так і в газоподібному агрегатному стані, у частині зменшення часу розрахунку та зниження похибки отримання теплофізичних характеристик порівняно з довідниковими та експериментальними даними. Практичне значення результатів дослідження, полягає у тому, що вдосконалений математичний апарат придатний для надання точної інформації до складу набору вихідних даних у дослідженнях щодо виробництва, зберігання, перевезення, дистрибюції, використання моторних палив будь-якого генезису, які перебувають у різних агрегатних станах, а також прогнозування перебігу та результатів процесів забруднення атмосфери газоподібними продуктами повного й неповного горіння компонентів палив у камерах згоряння теплових машин різного типу.Документ Удосконалення математичного описання теплофізичних властивостей альтернативних моторних палив на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень. Частина 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кондратенко, Олександр Миколайович; Умеренкова, Ксенія Ростиславівна; Лєвтєров, Антон Михайлович; Строков, Олександр Петрович; Колосков, Володимир ЮрійовичУ дослідженні, метою якого було вдосконалення математичного апарату на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень для описання теплофізичних характеристик альтернативних моторних палив зі сферичною конфігурацією взаємодіючих структурних елементів та довільного агрегатного стану, послідовно виконано побудову формальної схеми модифікованої теорії збурень, надано описання основних характеристик модельної системи, описано параметри потенціалів взаємодії компонентів альтернативного палива, отримано розрахунком теплофізичні властивості компонентів альтернативного палива, здійснено розрахунок термодинамічних властивостей компонентів альтернативного палива, проаналізовано та проілюстровано у виді ізотерм діаграм фазової рівноваги та таблиць даних із результатами розрахунку термодинамічних характеристик альтернативного палива та їх аналіз. Об'єктом дослідження є теплофізичні характеристики традиційних, альтернативних та сумішевих моторних палив, що перебувають у рідинному чи газоподібному агрегатному стані. Предметом дослідження є математичний апарат на основі модифікованої теорії збурень для описання теплофізичних характеристик моторних палив. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вдосконалено математичний апарат на основі модифікованої термодинамічної теорії збурень для вичерпного описання всіх теплофізичних характеристик моторних палив будь-якого генезису, тобто традиційних, альтернативних та сумішевих, які перебувають як у рідинному, так і в газоподібному агрегатному стані, у частині зменшення часу розрахунку та зниження похибки отримання теплофізичних характеристик порівняно з довідниковими та експериментальними даними. Практичне значення результатів дослідження, полягає у тому, що вдосконалений математичний апарат придатний для надання точної інформації до складу набору вихідних даних у дослідженнях щодо виробництва, зберігання, перевезення, дистрибюції, використання моторних палив будь-якого генезису, які перебувають у різних агрегатних станах, а також прогнозування перебігу та результатів процесів забруднення атмосфери газоподібними продуктами повного й неповного горіння компонентів палив у камерах згоряння теплових машин різного типу.Документ Accounting the emissions of engine fuel vapors in the criteria-based assessment of the ecological safety level of power plants with reciprocating ice exploitation process(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Kondratenko, Olexandr Mykolayovych; Andronov, Volodymyr Anatoliyovych; Polishchuk, Tetiana Ruslanivna; Kasionkina, Natalia Dmytrivna; Krasnov, Viacheslav AnatoliyovychThis study proposed the approach and method on its basis for carrying out of the calculated assessment of the values of the comprehensive fuel and environmental criterion of Prof. I. Parsadanov as the indicator of the ecological safety level of the exploitation process of power plants with diesel reciprocating internal combustion engine, considering the mass hourly emissions of engine fuel vapor caused by the phenomena of large and small breathing of reservoirs. The purpose of the study is to develop the method for taking into account the parameters of pollutant emissions into the environment, such as motor fuel vapors due to the phenomena of large and small breathing of the power plant fuel tanks, as an independent factor of ecological safety. The calculated assessment according to the proposed method is carried out considering the properties of engine fuel, degree of a fuel tank filling, features of model of the engine operation, daily difference of atmospheric air temperature and settings of the respiratory valve of the tank. It is found that considering the emission of engine fuel vapors caused by the phenomenon of small breathing has almost no effect on the level of environmental safety, but for the option of taking into account the effect of the phenomenon of large breathing, such an effect is significant. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time a method for considering the emission of engine fuel vapors caused by large and small breathing of fuel tanks of reciprocating internal combustion engines in complex criteria-based assessment of ecological safety. The practical value of the obtained results is that they are suitable for quantitative and qualitative assessment of the studied effects and development on this basis of technical solutions and organizational measures to reduce or eliminate them by developing appropriate environmental protection technology with actuators on a methodological basis of environmental safety management system, including the use of other steady standardized testing cycles as models of engine operation.Документ Determination of reference values of complex fuel and ecological criterion as the separate independent factor of ecological safety(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Kondratenko, Olexandr Mykolayovych; Andronov, Volodymyr Anatoliyovych; Koloskov, Volodymyr Yuriyovych; Tkachenko, Olexandra Olexandrivna; Kapinos, Yelyzaveta VolodymyrivnaIn this study the approach and method on its basis for calculated assessment of reference values of complex fuel-ecological criterion of Prof. І. Parsadanov as separate independent ecological safety factor and as reference points of psychophysical scale of the partial desirability function when using it as the ecological safety factor of power plants with reciprocating internal combustion engines exploitation process was proposed. Also in the study calculated assessment of reference values of ecological indicators of reciprocating internal combustion engines as components of complex fuel-ecological criterion depending on magnitudes of effective power and coordinates of field of engine operating regimes for different levels of statutory ecological standards in force in Ukraine and previously in force was carried out. Thus, calculated assessment of reference values of complex fuel-ecological criterion and its components was performed and obtained the distribution of such reference values in field of 2Ch10.5/12 autotractor diesel engine operating regimes depending as well as dependences of such reference values on magnitudes of level of ecological standards EURO, engine effective performance and lower calorific value of engine fuel. So, the study for the first time proposes the approach to calculated assessment of reference values of the complex fuel-ecological criterion of Prof. І. Parsadanov as reference points of the psychophysical scale of the Harrington's partial desirability function when using it as the separate independent ecological safety factor of exploitation process of power plants with reciprocating ICE. The method, based on the proposed approach for calculative evaluation of reference values of the complex fuel-ecological criterion of Prof. I. Parsadanov as reference points of psychophysical scale of partial desirability function is suitable for obtaining necessary data for the complex criterion evaluation of the ecological safety level of operation process of power units with piston ICE using generalized Harrington desirability function, in the structure of which the complex fuel-ecological criterion acts as a distinct factor of environmental safety.